Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen erfaringer med import fra Nederland? (Bilnor)

Startet av HåkonE, onsdag 26. august 2015, klokken 19:40

« forrige - neste »

Hodetelefoner

Batteriet er jo ikke begrensningen. Lar de inverteren få skikkelig juling med Ludicrous da?

Heinz

Tesla ringte meg idag, å ville oppgradere gratis til Ludicrous  8 juni  8)

TeslaK

Sitat fra: Heinz på fredag 28. april 2017, klokken 10:13
Tesla ringte meg idag, å ville oppgradere gratis til Ludicrous  8 juni  8)

De må vel bytte kontaktoren uansett så da blir det jo på garanti
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Thor2014

Er det forskjell når batteriet er kaldt? Ikke så kaldt at man har restriksjon på regen, men før Max battery power?

Jeg trodde begrensningen når det var varmt, var enten for varm inverter/motor eller batteri. Dette er ikke riktig?

Hodetelefoner

Sitat fra: Heinz på fredag 28. april 2017, klokken 10:13
Tesla ringte meg idag, å ville oppgradere gratis til Ludicrous  8 juni  8)
Kunne du bedt de ringe meg også? :)

Hodetelefoner

Sitat fra: Thor2014 på fredag 28. april 2017, klokken 14:48
Er det forskjell når batteriet er kaldt? Ikke så kaldt at man har restriksjon på regen, men før Max battery power?

Jeg trodde begrensningen når det var varmt, var enten for varm inverter/motor eller batteri. Dette er ikke riktig?
Er stor forskjell ja.  selv med 20min igjen. Så merker jeg forskjell.
Passasjeren også.

Truls123

Noen som vet om hva prisen på ludicrous oppgradering er nå?
Håp om at den har falt videre.

Mc_Herreington

Litt off topic, men vurderer å trekke av på en p100dl i morgen. Har tidligere hatt P85 og 90D, men savnet etter det råeste ligger og murrer nedi mellomgulvet :)

Hørte rykter at p90dl kunne oppgradere til p100dl, stemmer dette ? I så fall må det jo være kurrant å kjøpe en brukt p90dl og betale 100k ? for å oppgradere, blir uansett mye billigere enn å hoste opp 1,3-1,4 for en ny.

Noen med p100dl som kan bekrefte at dette er ellevilt ? Er jo tross alt snakk om 600+ i forhold til min knapt 1 år gamle 90D
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

TeslaK

Du kan ikke oppgradere fra brukt P90DL. Hva skulle de gjort med det brukte 90-batteriet?
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

Mc_Herreington

Sitat fra: TeslaK på mandag 05. juni 2017, klokken 21:48
Du kan ikke oppgradere fra brukt P90DL. Hva skulle de gjort med det brukte 90-batteriet?

Da ble det ny p100dl da :)
Aug 2013 P85, Solgt
Okt 2015 BMW i3, Solgt
April 2016 S90D Solgt
Sep 2017 X100D
Nov 2018 I pace Solgt
Jan 2019 Model 3P Solgt
Aug 2018 BMW i3S

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Thor2014

Er det blitt en endring ved Max battery power? Viftene går jo helt bananas. Fullt turtall med begge lukene lukket selv om bilen kjøres rolig og pent :o
De stopper nesten med en gang man slår av Max power

Hodetelefoner

Merkelige oppførsel om dagen ja. Selv med 30min igjen til klar. Så står de på. Ofte nå. Uten ac aktivert bilen

Cookie Monster

Samme her. Bare gromt det så folk hører at det er mye elkraft som trenger kjøling ;D
2015 P85D

Thor2014

Sitat fra: Cookie Monster på tirsdag 06. juni 2017, klokken 18:43
Samme her. Bare gromt det så folk hører at det er mye elkraft som trenger kjøling ;D

Ikke når det høres ut som et gammelt Viderøe fly rett før takeoff ???

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA