Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Har noen erfaringer med import fra Nederland? (Bilnor)

Startet av HåkonE, onsdag 26. august 2015, klokken 19:40

« forrige - neste »

Øyvind.h

Sitat fra: turfsurf på onsdag 29. juli 2015, klokken 06:41
Sitat fra: SimenT på onsdag 29. juli 2015, klokken 00:36
Håper det er mulig å oppgradere eksisterende biler.
Gir mange muligheter senere når batteriene våre taper seg, erstatte det med en kraftigere pakke.
Regner med at det vil komme flere utvidelser senere som vil gi mer verdi for pengene.
Når fabrikken er oppe og går og utgiftene på batteriproduksjon faller.

Hvor går grensene for denne bilen? Kan den håndtere de ekstra kreftene en får fra f.eks en 100kW-pakke tro?

Større batteri vil ikke nødvendigvis gi ekstra ytelse, men ekstra kapasitet. Så det vil ikke være noe problem.
P85 er begrenset av batteri. Tesla kom vel med noen tall for en stund siden over teoretisk maks motoreffekt. S85 tror jeg er motor-begrenset, og må leve med usle 400hk i benk  8)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. juli 2015, klokken 09:49
S85 tror jeg er motor-begrenset, og må leve med usle 400hk i benk  8)
Min dypeste medfølelse  ;D

turfsurf

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 29. juli 2015, klokken 09:49
Sitat fra: turfsurf på onsdag 29. juli 2015, klokken 06:41
Sitat fra: SimenT på onsdag 29. juli 2015, klokken 00:36
Håper det er mulig å oppgradere eksisterende biler.
Gir mange muligheter senere når batteriene våre taper seg, erstatte det med en kraftigere pakke.
Regner med at det vil komme flere utvidelser senere som vil gi mer verdi for pengene.
Når fabrikken er oppe og går og utgiftene på batteriproduksjon faller.

Hvor går grensene for denne bilen? Kan den håndtere de ekstra kreftene en får fra f.eks en 100kW-pakke tro?

Større batteri vil ikke nødvendigvis gi ekstra ytelse, men ekstra kapasitet. Så det vil ikke være noe problem.
P85 er begrenset av batteri. Tesla kom vel med noen tall for en stund siden over teoretisk maks motoreffekt. S85 tror jeg er motor-begrenset, og må leve med usle 400hk i benk  8)

S85 og P85 har så vidt jeg vet samme motor, men forskjellig inverter. Men det jeg prøvde å skrive var at nytt batteri ikke automatisk vil gi mere ytelse (dette er jo uansett styrt av software). Så det vil ikke være noe mere belastning på bilen. Kan tenke meg at P85/D vil få maks ytelse på en større del av SOC dog.
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

HåkonE

Noen som har fått noe info fra Tesla om når det blir mulig å oppgradere og norsk pris?

Ojan

P85+ Sep 2013 - Solgt
P85D - Mars 2015

SigX

Om en oppgraderer vil jeg anta at man må gi beskjed til forsikringsselskapet, men må ombyggingen også inn i vognkortet?

Meldola

Sitat fra: SigX på onsdag 05. august 2015, klokken 21:25
Om en oppgraderer vil jeg anta at man må gi beskjed til forsikringsselskapet, men må ombyggingen også inn i vognkortet?

Betaler vi ikke allerde for 700hk i forsikringen?
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Dennis

Ja stemmer det, det som står i mine papirer så er godt dekket der siden den bare har maks 550hk uten Ludicrous

SigX

Nå er det ikke bare effekten som er avgjørende for forsikringspremien, så vil tro at P90DL vil ha høyre forsikringspremie pga. bedre ytelse (større risiko) og høyere pris. Så om en oppgraderer til Ludicrous, så bør en nok opplyse forsikringsselskapet om dette, slik at en ikke risikerer avkortning ved en evt. skade.

Meldola

Sitat fra: SigX på torsdag 06. august 2015, klokken 10:24
Nå er det ikke bare effekten som er avgjørende for forsikringspremien, så vil tro at P90DL vil ha høyre forsikringspremie pga. bedre ytelse (større risiko) og høyere pris. Så om en oppgraderer til Ludicrous, så bør en nok opplyse forsikringsselskapet om dette, slik at en ikke risikerer avkortning ved en evt. skade.

Vi(I alle fall jeg) betaler allerede for 700hk da det er dette Tesla har fortalt verden at jeg har tilgang til. Om noe burde jeg jo ringe forsikringsselskapet og kreve lavere pris nå.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Teslanewbie

#26
Ja ja .. det går sin gang , gang på gang..

Svært oppstyr med brask og brak.. nye features introduseres ... snakk om at gamle eiere skall få ettermontert ( for å stille gemytene ved lanseringstidpunktet??)  ... siden tyst som i graven.. ikke noen veit noe.. etter en tid kommer det vel et kontrabeskje om at ettermontering forskyves og prisene endres og justeres etc .. slutter vel med at  dette blir LUDICROUS og renner ut i sanda..

Var det oppforseln til tesla som skulle hete  ludicrous eller var det navnet på en ny feature.. ikke veit jeg ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Meldola

Sitat fra: o.b.lix på torsdag 06. august 2015, klokken 11:06
Står det 700 hk i vognkortet?

Hva vognkortet sier om effekt i en Tesla er vel ikke veldig relevant for denne tråden, men ble diskutert her: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,9103.75.html

Det som derimot er relevant er hva forsikringsselskapene opererer med. hentet frem første tilbudet jeg fant når jeg sjekket selskaper. Dette er hos gjensidige.

Når det er sagt begynner vel også jeg å lure på om vi i det hele tatt vil få muligheten til Ludicrous uten å kjøpe ny bil..
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

Dennis

Ender det med at det ikke kommer Ludicrous upgrade som lovt, selger jeg bilen og kjøper aldri noe fra Tesla igjen.

Meldola

Sitat fra: Cookie Monster på torsdag 06. august 2015, klokken 13:02
Ender det med at det ikke kommer Ludicrous upgrade som lovt, selger jeg bilen og kjøper aldri noe fra Tesla igjen.

Jeg har lekt litt med tanken på å bytte bil selv da jeg synes de har en litt løs holdning til hva de lover og hva de leverer, typ Ludicrous og selvstyring på motorvei. problemet er hvilke alternativer har man om man kjører 40 000 i året om man skal havne på samme kostnadsnivå når behovet er familiebil? Frister lite med en Skoda Superb eller Ford mondeo.
Audi e-tron 55 2019
BMW i3 60Ah 2016 BEV

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA