Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hjelp! - Ødelagt bakaksel i Think

Startet av bosonic, onsdag 20. januar 2010, klokken 19:24

« forrige - neste »

pilt

Sitat fra: Griffel på tirsdag 05. januar 2010, klokken 00:17
Det etterfylles fra hovedbatteriet både når du kjører og står stille, så dersom du har litt marginer på kjørelengde er det lite å bekymre seg for. ;)
Selv om tenninga ikke er på? For jeg har jo sånn super fjernkontroll-webasto-luksus.  ;D
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

Elmo

#16
Jada. Elektronikken passer på at 12V batteriet lades fra hovedbatteriet ved behov selv om tenningen av av.

Monterte forresten sånn fjernkontroll-luksus jeg også ;D  (faktisk FØR det ble for kaldt i været) ;)
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Griffel

#17
Ja. den luksusen kan du godt unne deg.

En annen ting er at en ikke bør kjøre varmeapparatet mens bilen står til lading. Så du må kanskje ut og trekke ut kontakten om du ikke har bryter inne?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

bosonic

Tips og oppfordring til alle forumbrukere:

Her i "Humor og kanari" delen kan vi tillate oss mye rart.
Avsporingen i denne tråden bryr jeg meg lite om, og som andre tidligere også har nevnt, er det ganske typisk.
Men håpet mitt er allikevel at vi prøver i størst mulig grad å holde oss til det opprinnelige temaet.

Jeg vil også oppfordre oss alle til å poste innlegg i tråder som er relevante før en lager nye tema.
Bruk litt tid å søke / lese i gamle tema før en lager nye. Da blir det mye lettere å holde informasjonen samlet.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Elmo

Sitat fra: bosonic på onsdag 06. januar 2010, klokken 12:48
Men håpet mitt er allikevel at vi prøver i størst mulig grad å holde oss til det opprinnelige temaet.

Helt enig med deg i at vi må bestrebe oss i det.
Men det er ikke lett å stoppe en slik avsporing som har startet. Jeg har prøvd det et par ganger. Kopiere avsporingen og starte en ny tråd, men hver gang har det endt opp med diskusjon videre i begge trådene :-[
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Ken

Det er typisk at nyere brukere som trenger øyeblikkelig hjelp starte et nytt emne uten å søke i arkivet. Vi bør hendvende dem til riktig plass og stenge trådet.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

#21
Da for vi avbryte denne avsporingen og komme tilbake til tema.

Men hva var temaet? ;D

Bilens svakeste "del" er sjåføren, derfor er det viktig å holde hodet kalt og kroppen varm. ;)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

pilt

Sitat fra: bosonic på onsdag 06. januar 2010, klokken 12:48
Tips og oppfordring til alle forumbrukere:

Her i "Humor og kanari" delen kan vi tillate oss mye rart.
Avsporingen i denne tråden bryr jeg meg lite om, og som andre tidligere også har nevnt, er det ganske typisk.
Men håpet mitt er allikevel at vi prøver i størst mulig grad å holde oss til det opprinnelige temaet.

Jeg vil også oppfordre oss alle til å poste innlegg i tråder som er relevante før en lager nye tema.
Bruk litt tid å søke / lese i gamle tema før en lager nye. Da blir det mye lettere å holde informasjonen samlet.

Syns i grunn vi har holdt oss til temaet i denne tråden, jeg da. Det var jo linker til en som fikk bot for å ha kjørt med nediset rute, så da må man da vel få diskutere varmen i elbilen? Hva ellers skal vi diskutere i denne tråden? Blir for dumt å bare kommentere innlegg med, ja, så moro, helt enig osv.

Syns det blir for dumt å gafle innlegg hele tiden også, for noen spørsmål dukker jo bare opp som følge av ett innlegg og trenger ikke mer enn ett svar. Ikke en helt ny tråd. Men det er nå min menig.
Oslo
P106 - mai 2005 til mai 2017
Nissan Leaf Tekna - juli 2014
Opel Ampera-E - mai 2017
Hyundai Kona - feb 2019

Ken

Noen ganger er det dialogen som er viktigst og man bør love litt flyt i tankene. Litt blogging i mellom er ikke så skadelig og skaper et samfunnsfølelse.
Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

elektrolux

Sitat fra: pilt på fredag 22. januar 2010, klokken 17:34
Sitat fra: bosonic på onsdag 06. januar 2010, klokken 12:48
Tips og oppfordring til alle forumbrukere:

Her i "Humor og kanari" delen kan vi tillate oss mye rart.
Avsporingen i denne tråden bryr jeg meg lite om, og som andre tidligere også har nevnt, er det ganske typisk.
Men håpet mitt er allikevel at vi prøver i størst mulig grad å holde oss til det opprinnelige temaet.

Jeg vil også oppfordre oss alle til å poste innlegg i tråder som er relevante før en lager nye tema.
Bruk litt tid å søke / lese i gamle tema før en lager nye. Da blir det mye lettere å holde informasjonen samlet.

Syns i grunn vi har holdt oss til temaet i denne tråden, jeg da. Det var jo linker til en som fikk bot for å ha kjørt med nediset rute, så da må man da vel få diskutere varmen i elbilen? Hva ellers skal vi diskutere i denne tråden? Blir for dumt å bare kommentere innlegg med, ja, så moro, helt enig osv.

Syns det blir for dumt å gafle innlegg hele tiden også, for noen spørsmål dukker jo bare opp som følge av ett innlegg og trenger ikke mer enn ett svar. Ikke en helt ny tråd. Men det er nå min menig.

Kan ikke si annet enn at jeg er enige med dere begge. ;D

Der er mange tråder som går helt av sporet, men da har vi jo tross alt Lars til å rydde opp og lage en ny tråd. Det blir også et et mer levende forum om takhøyden er høy for hva en føler en kan tilføre en tråd.

Trådens navn eller emne legger jo føringer for hva trådstarter ønsker å diskutere. Blir emnet vagt, må en kunne forvente og tillate at diskusjonen utvikler seg.

Vet ikke om det er mulig, men kanskje kunne der vært en forenklet måte å melde avsporing til moderator. 

Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

elektrolux

Og jeg har gjort et heftig forsøk på å spore tråden av. ;D
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

bosonic

Sitat fra: Ken på lørdag 23. januar 2010, klokken 00:41
Noen ganger er det dialogen som er viktigst og man bør love litt flyt i tankene. Litt blogging i mellom er ikke så skadelig og skaper et samfunnsfølelse.

Helt enig Ken.

Uten altfor aktiv moderering/administrering så får det være opp til hver trådstarter å gi beskjed dersom avsporingen er kommet forlangt.
Utvikling av 12V clamper til blybatteri
Stord, Kewet Citi-Jet 5 1997 mod 5000 km
Hjemmelaget Elbil: 0-100 på ca 1,8 sekund
http://www.austinev.org/evalbum/35
Les mer om bosonic: Alt kan konverteres, så hvorfor vente?

Ken

Kristiansand. Think City  105K 2001. Kjørt i to år. Ex Postens Think, 50K. Tidligere styreleder for Agder Elbilforening. Den ble til en lokallag av den Nasjonal Elbilforeningen hvor jeg har hatt forskellige verv. Kjøre 1. gen Leaf nå.

Griffel

Hva er denne tråden om? Avsporing eller sjåførens svakeste deler?
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA