Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Valg av fremtidsrettet ladeløsning til E-Golf - Blå CEE16? CEE32? Noe annet?

Startet av xref, mandag 24. august 2015, klokken 21:51

« forrige - neste »

xref

Jeg er sikkert fortsatt preget av at bilen min er kliss ny, men jeg kjenner jeg blir urolig hver gang jeg setter den fra meg utendørs. Jeg gjør det kun når jeg er ute og farter og det er stort sett offentlige ladestasjoner jeg står ved. Selv i fellesgarasjen hjemme er jeg litt nervøs for at folk skal komme og skrape opp bilen med nøkler eller drive annet herverk. Det er egentlig kun på jobb jeg føler den står trygt, haha!

Er det noen andre som har det slikt? Jeg håper dette er en irrasjonell bekymring som går vekk av seg selv over tid :)
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Rico

Kjenner meg så alt for godt igjen, så jeg endte opp med å kjøpe dashcam fra Bilkomponenter.no og fikk det også montert av Sondre Hugaas (som driver bilkomponenter).

Jeg kjøpte: http://www.bilkomponenter.no/products/blackvue-dr650gw-full-hd-2-kanals-kamera-med-gps med 64 GB minnekort. Bruk rabattkode elbilforum14 så får du noe prosenter.

Men, jeg går veldig langt til innganger o.l for å parkere helt for meg selv allikevel ;)

Hodetelefoner

Ja det er ikke sjelden det står en del tesla langt unna inngangene rundt om.  Vi var 5stk helt i enden ved IKEA Slependen sist kveld. Greit å få gått litt også 8)

RaBalder

Kjenner meg igjen  ::)

Parkerer om mulig langt unna den delen av store parkeringsplasser med mest trafikk og folk. Men man må også avveie det opp mot å sette den lengst unna der ingen folk vil kunne observere hva som skjer.

Tror det er lite lurt å sette den i et mørkt hjørne av parkeringsplassen. Da kan det være lurere å sette den hvor folk går forbi.

Ser også an parkeringsplassen før jeg forlater bilen. Henger det en ungdomsgjeng rundt inngangen på et kjøpesenter, så kjører jeg et annet sted å handler.

Har til nå "klart meg".

VL

Ja absolutt. Livredd!! Parkerer alltid så langt unna som mulig. Flere ganger jeg har tatt folk i å lene seg til bilen eller pille på den mens de "beundrer " den........ Spesielt utenlandske som "sjeldent" ser den i hjemlandet grunnet mye høyere priser........ Har brukt appen eller bagasjelokk åpneren for å skremme vekk folk flere ganger!! Blir dashcam på meg hvert øyeblikk ja.
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Anders Heibø

Kanskje postet før men gir ett godt innblikk i hvordan det er å bli Tesla eier:
P1202 - Vin P14434 - Grønn P85+
Vin F095710 - Hvit X100D
Innlegg kan ikke gjengis utenfor forumet elbilforum.no uten eksplisitt skriftlig godkjennelse.

timingbeltkiller

Kjøp ferdigbulket, ferdigskrapet og ferdig avskrevet gammel bil!
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

elbilen

TMX #462sig og #2582
20.11.14 - TMS85D 790xx med levering 29.mai

lurium

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA