Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Passat GTE

Startet av Madsern, mandag 24. august 2015, klokken 21:48

« forrige - neste »

Madsern

Hei
Tenkte å høre va folk her ville valgt.
Om du har valget mellom 2 strøkene e-golfer. begge har rullet 3-4000km og har samme utstyr.
Forskjellen er at den ene har hatt større reparasjoner som : Opplakert fram og bakfanger, vært inne å utbedret elektrofeil på systemet som har vedvart over lengre tid og byttet begge bakdemperene.

Forventer du at den med tidligere feil ligger lavere i pris eller ville du betalt det samme for de to ? Geografisk står de på samme plass.

Jeg personlig hadde valgt den uten tidligere feil pga følgefeil.

Råde

Det er for all del ikke sikkert at den uten tidligere feil ikke vil få de samme feilene i løpet av noe tid. Men i og med de er like, ville jeg allikevel gått for den uten feil.
e-Golf | X75D

hottentott33

Det er aldri godt å si. Av erfaring vet jeg at det ikke nødvendigvis er noe kupp å kjøpe en bil som har vært fikset mye på (selgeren klarte å lure meg med at nå var jo det meste fikset... Det argumentet går jeg ikke på flere ganger, for å si det sånn :) ), det kan være det er en mandagsbil som eieren bare vil bli kvitt så fort som mulig.

Personlig ville jeg uten tvil valgt den uten feil.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Madsern

noe sånn jeg å tenker, typisk mandagsbil, så jeg vil tru at her kan man godt gå ned 10-20% i pris om den skal kjøpes for er jo en god andel e-golfer til salg

hottentott33

Sitat fra: Madsern på lørdag 25. juli 2015, klokken 16:14
noe sånn jeg å tenker, typisk mandagsbil, så jeg vil tru at her kan man godt gå ned 10-20% i pris om den skal kjøpes for er jo en god andel e-golfer til salg

Jeg vil faktisk gå så langt å si at det ikke er verdt å kjøpe den med avslag i pris heller, det kan komme til å bite deg skikkelig i halen. Prøv heller å få en god pris på den uten feil, 5-10% avslag bør være realistisk da det er nok av bruktbiler på markedet :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Madsern

ja sant i det, jeg eier nå den med feil. å grunnen til at jeg lurer er fordi verkstedet mener at skadene på bilen ikke har medført til tap.
Elektrofeilen har vi hatt siden bilen var ny, gjort forskjellige ting fra å skru av motoren under kjøring til å hindre rekuperasjonen til å fungere.
demperne bak var også dårlig fra fabrikk.
Støtfanger bak ble transportskadet så denne ble lakkert før vi fikk utlevert bilen.
og når den var på verksted brukte en på verkstedet bilen privat, og den har fått stripe på framskjerm så denne må også lakkeres opp.
Vi ser jo at vi ikke kan få solgt denne bilen brukt igjen til markedsprisen av en strøken en

eivhelle

Hvis alternativet er å selge nå vil den definitivt være vanskelig å bli kvitt. Hvis du derimot beholder den noen år og elektronikk problemene forsvinner, vil ikke de andre tingene som er fikset ha så mye å si for verdien. Hvis du selger nå og er åpen og ærlig om tidligere problemer, vil all risiko bli overlatt til neste eier.
2020 Audi etron 50, 71kWH, Catalynia Red
2017 VW e-Golf, 35.8kWh, Tungsten Silver
2015 VW e-Golf, 24.2kWh, Pacific blue, Solgt

Madsern

skal ikke selge nå, men har hatt en del audi/vw tidligere å veit at de som kjøper brukt heller vil ha en bil med lite historikk enn en som har verksted historikk fra dag 1. så da går de heller til de som har samme bil men uten disse feilene

hottentott33

Sitat fra: Madsern på lørdag 25. juli 2015, klokken 17:02
ja sant i det, jeg eier nå den med feil. å grunnen til at jeg lurer er fordi verkstedet mener at skadene på bilen ikke har medført til tap.
Elektrofeilen har vi hatt siden bilen var ny, gjort forskjellige ting fra å skru av motoren under kjøring til å hindre rekuperasjonen til å fungere.
demperne bak var også dårlig fra fabrikk.
Støtfanger bak ble transportskadet så denne ble lakkert før vi fikk utlevert bilen.
og når den var på verksted brukte en på verkstedet bilen privat, og den har fått stripe på framskjerm så denne må også lakkeres opp.
Vi ser jo at vi ikke kan få solgt denne bilen brukt igjen til markedsprisen av en strøken en

Transportskader etc er bare peanøtter og ikke noe stor sak. Dempere bak er visstnok en utbredt feil som blir fikset på garanti.
Det er jo elektrofeilen som er elefanten i rommet :) Dette er jo noe som forhandler bør rette skikkelig opp i, det har jo vært eksempler på at folk har fått ny bil fordi forhandler ikke klarer å fikse feilen. Det var vel i allefall 1 person her inne på forumet som gjorde det. Så du bør ikke miste motet enda :) Så hvis feilen er fikset og ikke kommer tilbake på ca et halvår, så kan en vel si at feilen er fikset permanent og det spiller ikke nødvendigvis inn på verdien av bilen. Men folk ser forskjellig på ting, noen ser det som en fordel at det er fikset for da kommer ikke de feilene igjen og er dermed skeptiske til tilsvarende biler som det har vært lite feil på og hva som kan skje med dem. Det er bare å finne de rette kjøperne :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

Madsern

de hadde håpet det lå i en kontakt som har stått halveispå. som de satt på igjen men feilen dukket raskt opp igjen :P kan være at dette har ført til større skader ettersom den ikke har vært ordentlig i

Luftventil

Men nå har du fortsatt garanti i 4-5 år, og Møller er pliktig til å fikse bilen ordentlig. Så dette går egentlig bare utover dem.
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA