Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Passat GTE

Startet av inthron, mandag 24. august 2015, klokken 21:04

« forrige - neste »

ladov

Sitat fra: jkirkebo på søndag 26. juli 2015, klokken 12:56
...Mens hjemme utløses det full effektavgift etter 3 timer i en gitt måned på 11kW. Om du lader til sammen 3 timer på 11kW en vintermåned og slår av litt annet mens det pågår slik at totalforbruket stiger kun 7KW koster det alikevel nesten 23 kroner pr. kWh i effektavgift. Bortimot worst case ja, men plutselig virker 4,- pr. kWh på en hurtiglader (2,50 pr. minutt og 37.5kW i snitt) _veldig_ billig.
...
Oops. Noen sjangs for at innføring av AMS-boks vil redde deg? Du kan jo programmere Zoen til å lade etter midnatt og da bør jo effektprisen være lavere.
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Griffel

Sitat fra: ladov på søndag 09. august 2015, klokken 15:57
Sitat fra: jkirkebo på søndag 26. juli 2015, klokken 12:56
...Mens hjemme utløses det full effektavgift etter 3 timer i en gitt måned på 11kW. Om du lader til sammen 3 timer på 11kW en vintermåned og slår av litt annet mens det pågår slik at totalforbruket stiger kun 7KW koster det alikevel nesten 23 kroner pr. kWh i effektavgift. Bortimot worst case ja, men plutselig virker 4,- pr. kWh på en hurtiglader (2,50 pr. minutt og 37.5kW i snitt) _veldig_ billig.
...
Oops. Noen sjangs for at innføring av AMS-boks vil redde deg? Du kan jo programmere Zoen til å lade etter midnatt og da bør jo effektprisen være lavere.
Innføring av AMS vil neppe ha noen effekt på forsinkelsen av ZAPTEC kladden.
(Ny nettleie har egen tråd)
Hyundai Ionic.
Tidliger mange år i PSA klasiker.

THE

Hvis Zaptec skal leveres ut fra oktober, så må vel spesifikasjoner for kladden være klare snart? Venter i spenning på å se hva jeg faktisk har bestilt til den nette prisen av 15900,- eks. MVA...

Med type 2 plugg, så betyr jo det at vi kan lade Zoe på Type2-ladestolper med IT nett (16A og 32A). Håper i alle fall ryktene om lading med 14A stemmer da. Uansett vil Zaptec kladden føre til mer fleksibilitet i forhold til lading, og da mangler jeg bare en fornuftig måte å frakte ski på før Zoe blir "vinterbilen" min også.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

Urs4_2008

Min forhandler i Tønsberg sa at kabelen kommer til å lade maks 10A.
Zoe 2015 Q210 "gammel type" og
Zoe 2017 R90 "Zoe40"

elektrolux

Blir nok maks 14 eller til og med 16A fra Mode 3 stolper.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA