Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 90D vs P90D

Startet av xref, mandag 24. august 2015, klokken 13:42

« forrige - neste »

Dennis

Varmluftpistol kan brukes til å fjerne slikt. Men vær forsiktig så du ikke bruker for mye varme.

RonnyØ

Litt utenfor topic, men jeg har en skinnpakke fra Swissvax, og den bruker jeg på skinnet innimellom. Veldig fornøyd, og skinnet holder seg nesten som nytt

http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=86_90&product_id=302
Husqvarna Automower 320

krl

Sitat fra: pej på lørdag 25. juli 2015, klokken 19:27
Skinnet i TMS tåler ekstremt lite. Jeg byttet alle skinnsetene på min 2014 modell heldigvis på garantien, men min nye 85D har fått mange stygge merker etter ca 2000km og jeg har vært veldig forsiktig med bruken. Olabukser funker veldig dårlig i disse setene f.eks. Man bør bruke myke bukser, joggebukser eller dressbukser hvis man vil unngå merker/sår eller hakk... Barnesetene ødlegger baksetet helt, men jeg har ikke noe valg, så er vel bare å la det bli ødelagt. Selv med underlag blir de deformerte av vekten og stygge ved isofix festene.
Jeg bruker kun dongribukser, og setene tåler dette fint. I det minste frem til 13.000 km. Null spor etter slitasje. Mulig det går på flaks/uflaks rundt hvilken ku man får skinn fra?

Bruker leather-care fra Volvo hver 5000 km ca., slik som på den gamle E-klassen. Der holdt setene 300.000 km uten noe særlig synlig slitasje.

TRM

Skinnet i TMS tåler ekstremt lite. Jeg byttet alle skinnsetene på min 2014 modell heldigvis på garantien, men min nye 85D har fått mange stygge merker etter ca 2000km og jeg har vært veldig forsiktig med bruken. Olabukser funker veldig dårlig i disse setene f.eks. Man bør bruke myke bukser, joggebukser eller dressbukser hvis man vil unngå merker/sår eller hakk... Barnesetene ødlegger baksetet helt, men jeg har ikke noe valg, så er vel bare å la det bli ødelagt. Selv med underlag blir de deformerte av vekten og stygge ved isofix festene.
Uffda. Jeg har tekstilseter i nåværende bil, og de ser ubrukte ut etter 35 000 km. Alle 35K med tre barneseter montert. Støvsugde benken forleden dag. Ser nytt ut. Ingen deformasjoner eller skrukker. Eneste "slitasjen" jeg kunne se var på beltet til det bakovervendte setet. Rykter om elendig kvalitet på skinnsetene var grunnen til at jeg valgte tekstil på første bil, men har nå en S85D i bestilling, med skinnseter (OG). Har blitt fortalt at skinnkvaliteten skal være bedre på nye biler, men høres ikke lovende ut med dine erfaringer...
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Muffinman

Og jeg har P-skinn som ser helt fine ut etter 82.000km.

Her er det tydeligvis store forskjeller.

petersv

Skinn- og tekstilseter får akkurat like mye/lite merker etter isofix, siden de feltene som er berørte er i samme skai på begge to. Nextgenbaksetene som noen få har kan jo hende er bedre i så måte.

VL

Litt utenfor topic, men det svarte blanke interiøret i bilen blir utrolig raskt ripete.... Noe å gjøre med dette? :-0
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

petersv

Sitat fra: VL på søndag 26. juli 2015, klokken 10:06
Litt utenfor topic, men det svarte blanke interiøret i bilen blir utrolig raskt ripete.... Noe å gjøre med dette? :-0

Folie f.eks.

pej

Sitat fra: TRM på lørdag 25. juli 2015, klokken 21:47
Uffda. Jeg har tekstilseter i nåværende bil, og de ser ubrukte ut etter 35 000 km. Alle 35K med tre barneseter montert. Støvsugde benken forleden dag. Ser nytt ut. Ingen deformasjoner eller skrukker. Eneste "slitasjen" jeg kunne se var på beltet til det bakovervendte setet. Rykter om elendig kvalitet på skinnsetene var grunnen til at jeg valgte tekstil på første bil, men har nå en S85D i bestilling, med skinnseter (OG). Har blitt fortalt at skinnkvaliteten skal være bedre på nye biler, men høres ikke lovende ut med dine erfaringer...

Til sammenligning har vi en 15 år gammel Ekornes skinnsofa som er helt uten skader. De samme voksne som bruker den og de samme barna. Dette handler om skinnkvalitet og der er desla helt i bunnen av skalaen.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

timingbeltkiller

Sitat fra: pej på søndag 26. juli 2015, klokken 11:00
Til sammenligning har vi en 15 år gammel Ekornes skinnsofa som er helt uten skader. De samme voksne som bruker den og de samme barna. Dette handler om skinnkvalitet og der er desla helt i bunnen av skalaen.
Er fristet til å si dette er bare et nytt eksempel på mitt innlegg om skeivsliting av dekk:
Alle bilmerker produserer nødvendigvis noen (få) mandagsbiler.
Det av den enkle grunn å eliminere siste prosent(delen) feil koster til dels langt mer enn å rette opp reklamasjonene.

Men mye tyder på sluttkontrollen på fabrikken og utleveringskontrollen hos servicesentrene ikke er noe TM har grunn til å skryte av.
Det samme gjelder antakelig spesifikasjonene til og kontrollen med underleverandørene.

Som TM kunde blir du derfor utsatt for (betydelig) mer bingo enn rett og rimelig er.
Synd at Toyota ånden forsvant fra fabrikkanleggene TM overtok!
UNQUOTE
Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Hyperstress

Sitat fra: petersv på søndag 26. juli 2015, klokken 08:52
Skinn- og tekstilseter får akkurat like mye/lite merker etter isofix, siden de feltene som er berørte er i samme skai på begge to. Nextgenbaksetene som noen få har kan jo hende er bedre i så måte.

Området er skinn i skinnsetene, ikke Skai som på tekstilsetene.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

petersv

Sitat fra: Hyperstress på søndag 26. juli 2015, klokken 13:47

Dessverre er det ikke det, det ser du lett når du får et hull. Kun der det er stoff i stoffsetene, er det skinn i skinnsetene.

Muffinman

Hva med det utgåtte Performance-interiøret? Der er det jo "semsket" på sidevangene.

Hyperstress

Sitat fra: petersv på søndag 26. juli 2015, klokken 19:33
Sitat fra: Hyperstress på søndag 26. juli 2015, klokken 13:47

Dessverre er det ikke det, det ser du lett når du får et hull. Kun der det er stoff i stoffsetene, er det skinn i skinnsetene.

Sjekket nå, og på mine seter er det skai i forsetene bare langs kantene mot plasten på baksiden og på sidene. Ellers skinn i hele sitteområdet. I baksetet er det Skai i hele bredden i overgangen mellom sittepute og rygg ser det ut til.
e-tron 50 2020
e-golf FL 2017
Tidligere VW e-Up! 2013, TMS85 2014, TMS85 2015

jkirkebo

Sitat fra: Muffinman på søndag 26. juli 2015, klokken 22:15
Hva med det utgåtte Performance-interiøret? Der er det jo "semsket" på sidevangene.

Det er alcantara, ikke semsket. Syntetisk altså.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA