Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 90D vs P90D

Startet av xref, mandag 24. august 2015, klokken 13:42

« forrige - neste »

xref

Jeg har vært en overlykkelig eier av bilen i 3 dager. Da jeg gikk ut av bilen i dag la jeg merke til at det var et merke i setet. Jeg har aldri hatt skinnseter før så jeg aner ikke om dette er normalt eller om det er noe jeg bør ta opp med Tesla? Er det noe spesiell vedlikehold jeg må foreta meg for å hindre at det skjer?

Takk!
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Rico

Ikke normalt. Du har ikke hatt noe i baklommen eller noe da?

xref

Sitat fra: Rico på fredag 24. juli 2015, klokken 19:52
Ikke normalt. Du har ikke hatt noe i baklommen eller noe da?

Jeg bruker veldig sjeldent å ha noe som helst i baklommen.

Men hva gjør jeg med dette? Kan det fikses? *panikk*

Rico

Kan helt sikkert fikses, men ta kontakt med Tesla og reklamer, mulig de bare tar det uten noen diskusjoner. Hvis du ikke har sittet på noe kan det jo se ut som det kan være en defekt i selve stoppingen som gjør at det ikke er noe "hold" under der du har fått merket.

xref

Sitat fra: Rico på fredag 24. juli 2015, klokken 20:20
Kan helt sikkert fikses, men ta kontakt med Tesla og reklamer, mulig de bare tar det uten noen diskusjoner. Hvis du ikke har sittet på noe kan det jo se ut som det kan være en defekt i selve stoppingen som gjør at det ikke er noe "hold" under der du har fått merket.

Takk for innspill. Sender jeg mail til servicesenteret for slike ting? Jeg ser at merket i setet er alt for langt ned til at det kan ha kommet fra baklommene mine uansett, så jeg kan ikke forstå hvordan jeg skulle ha laget merket.

Rico

Første gang jeg hadde noe greier (førersete som ikke ville justere i lengderetningen) så ringte jeg det 800-nummeret, deretter ble jeg oppringt fra Drammen og en Jeanette der. Har bare holdt videre dialog over småting med henne pr mail.

Men tipper de vil se på sete selv (de ville det med en ørliten lakkdefekt jeg har).

Edit: du kan jo sikkert maile de først: drammen_Service@teslamotors.com  (hvis Drammen er det som er nærmest for deg vel og merke ;)

Line

Sikker på at du ikke har nagler i ola buksen eller noe slikt?
Kan se litt slik ut.

lurium

Smør setene dine med meguiars gold class rich leather cleaner conditioner, minst 1 gang pr måned.
Mulig den "skaden" bare trenger litt "kjærlighet" så kommer den seg.

https://bilpleiekongen.no/produkt/meguiars-gold-class-rich-leather-cleaner-conditioner-400ml/

PS du finner dette produktet hos bilextra butikkene da de fører meguiars, det er like bra som swisswax.
Som forøvrig også er veldig bra produkter.

cirys1

Sitat fra: Thomas M på fredag 24. juli 2015, klokken 21:16
Smør setene dine med meguiars gold class rich leather cleaner conditioner, minst 1 gang pr måned.

https://bilpleiekongen.no/produkt/meguiars-gold-class-rich-leather-cleaner-conditioner-400ml/

Men er det ekte skinn?? Syntetisk skinn pleier det og være bedre og bare å vaske med noe vinyl rens, klarer ikke og kjenne forskjell på Tesla, virker syntetisk for meg.

Tuxedo

Skinnsetene i Tesla er ekte skinn, i sitteflatene.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

lurium

Nextgen setene som der bilde av her er nappaskinn, ekte vare og må derfor smøres OFTE med skikkelige produkter ellers går det til .....

Merker at de tåler vesentlig mindre enn BMW 5-serie setene jeg hadde før, så her må man holde skinnet bra ellers kan man gå på en smell :)

xref

Sitat fra: Line på fredag 24. juli 2015, klokken 21:15
Sikker på at du ikke har nagler i ola buksen eller noe slikt?
Kan se litt slik ut.

Har helt vanlige kjedelige bukser så kan ikke helt se at de skulle kunne forårsake noe slikt.

xref

Sitat fra: Thomas M på fredag 24. juli 2015, klokken 21:16

PS du finner dette produktet hos bilextra butikkene da de fører meguiars, det er like bra som swisswax.
Som forøvrig også er veldig bra produkter.

Svingte innom BilXtra og kjøpte leather cleaneren og smørte på setene. Takk for tipset :)

cirys1

Sitat fra: xref på lørdag 25. juli 2015, klokken 13:17
Svingte innom BilXtra og kjøpte leather cleaneren og smørte på setene. Takk for tipset :)
Litt som navnet tilsier så er dette en rens, må gjerne ha på en "balm" etterpå.. :)

pej

Skinnet i TMS tåler ekstremt lite. Jeg byttet alle skinnsetene på min 2014 modell heldigvis på garantien, men min nye 85D har fått mange stygge merker etter ca 2000km og jeg har vært veldig forsiktig med bruken. Olabukser funker veldig dårlig i disse setene f.eks. Man bør bruke myke bukser, joggebukser eller dressbukser hvis man vil unngå merker/sår eller hakk... Barnesetene ødlegger baksetet helt, men jeg har ikke noe valg, så er vel bare å la det bli ødelagt. Selv med underlag blir de deformerte av vekten og stygge ved isofix festene.
- Tesla Model 3 LR 2020
- Hyundai Ioniq EV 2016
- Tesla Model X100D 2017 (solgt)
- Tesla Model X90 2016 (solgt)
- Tesla Model S85D 2015 (solgt)
- Tesla Model S85   2014 (solgt)
- Leaf 2012 (solgt)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA