Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Flat batteri/bruk av startkabler

Startet av lbremnes, tirsdag 19. januar 2010, klokken 07:03

« forrige - neste »

lbremnes

Heisann,
noen som vet av verksted for Berlingo i Trondheim. Har fått varsellampe for elektronisk feil, kontakt verksted med en gang (noe i den duren), så må få den sjekket.


Elmo

#1
Før du drar på verksted bør du ta en titt på det som står om elektronisk feil lampen  på www.Elbilbiki.no og forsøke en "stor reset"
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

lbremnes


lbremnes

Da har jeg prøvd dette, men det fungerte ikke. Men på wikien står det at -polen skal trekkes ut, og på forumet er tipset fra Griffel at det er +polen som skal trekkes ut. Jeg gikk for -polen, og det fungerte ikke.

Derfor trenger jeg fortsatt tips om verksted i Trondheim, eventuelt om det er noen andre fagkyndige som kan dette.

Elmo

Det var synd.
- eller + på 12V'en skal ikke ha noe å si, men -'en er ofte enkelst fordi den gjerne har vingemutter. 
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

terjeeri

Hei Ibremnes, jeg bor også i Trondheim, har en Citroen Saxo 99', som vi har hatt i 4 år.
Såvidt meg bekjent er det kun Citroen Bilhuset i Midtbyen som har en godkjent El-bil mekaniker.

Vi har utført batteriservice hos dem en del ganger. Jeg kjenner også andre Elbil eiere som bruker dem. Før brukte vi Citroen i Fossegrenda, men så sluttet El-mekanikeren.

Jeg har også opplevd at elektrisk feil lampa har lyst. Ved to anledninger har det vært kjølevannspumpa som har streiket, enten at den er utslitt eller at sikringen har gått.
Citroen Saxo Electrique 1999, 70.000 KM. Dead
Pegeout 106 2003, 54000 km

Jostein Dale

Jeg er fersk i gamet så er det sagt. Jeg har fullforsikring første året etter kjøpet i mai, slik at når en feil skulle rettes før jul måtte Enviro betale. De ville da at jeg skulle gjøre dette på Prøven bil. De har hatt Peugot El-biler i "stallen" sin frem til for noen år siden og sa at de har mange peugot og Citroen-kunder p.t. Om de er flinke aner jeg ikke. Jeg hadde samme problem som deg og det var kjølevannspumpa som var gåen. Den fungerer nå. Lykke til!

Peugot 106, 2001 modell kjøpt med ny batteripakke mai 09 (Enviro). Trondheim

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA