Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tilgjengelig batterikapasitet ved ulike temperaturer

Startet av zbk, søndag 23. august 2015, klokken 23:07

« forrige - neste »

zbk

Så vidt jeg skjønner skal disse legge seg som poi-er i navigasjonen, men er det jeg som er klønete eller er lista veldig mangelfull?

Jeg forsøkte å finne ladestasjonen til Grønn kontakt i Flekkefjord på navigasjonen, men klarte ikke å finne den.

Ved å velge kjør til ladestasjon får jeg de ladestasjonene jeg har vært innom samt en del som ser ut til å ligge i Danmark (basert på navnet). Etter mye trykking og et POI-søk fikk jeg opp ladestasjonen ved sykehuset i Flekkefjord men ikke den jeg ønsket, men disse kom ikke opp med det naturlige ladestasjonsvalget.

Spørsmålet er da om det er jeg som kløner eller om r-link virkelig har en så elendig ladestasjonsliste som jeg har fått inntrykk av?
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

hsa77

Sitat fra: zbk på fredag 24. juli 2015, klokken 00:16
Så vidt jeg skjønner skal disse legge seg som poi-er i navigasjonen, men er det jeg som er klønete eller er lista veldig mangelfull?

Jeg forsøkte å finne ladestasjonen til Grønn kontakt i Flekkefjord på navigasjonen, men klarte ikke å finne den.

Ved å velge kjør til ladestasjon får jeg de ladestasjonene jeg har vært innom samt en del som ser ut til å ligge i Danmark (basert på navnet). Etter mye trykking og et POI-søk fikk jeg opp ladestasjonen ved sykehuset i Flekkefjord men ikke den jeg ønsket, men disse kom ikke opp med det naturlige ladestasjonsvalget.

Spørsmålet er da om det er jeg som kløner eller om r-link virkelig har en så elendig ladestasjonsliste som jeg har fått inntrykk av?
Det er nok dessverre r-link som har en helt elendig oversikt over ladestasjoner. Lista er rotete og skiller ikke på hurtigladere eller vanlige ladere.

Den beste løsningen er nok dessverre å legge inn de ladestasjonene du ser for deg å bruke manuelt. Det tar litt tid, men da har du jo noe å holde på med mens bilen lader...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

morten69

Det ligger en oppdatering inne på r-link store som det står at er EV charge update, kanskje det det er en forbedring. Har ikke fått installert den siden jeg er på ferie
Zoe 2017 R400 Intense Grå Titanium
Zoe 2015 R240 Intense Brun, solgt
Ion 2014 solgt

pudderjagar

Korleis klarer dere å legge inn ladestasjoner manuelt som POIer? Har prøvd men får bare et Renaultmerke som ikkje fungerer som ladestasjon.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

bjaolsen

Du kan legge til/redigere egne ladestasjoner (min foreslår og legger til egne av og til) i r-link under :
Meny - navigasjon - innstillinger - EV-Innstillinger - Administrer ladestasjoner
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

bjaolsen

Jeg la inn den "EV Charge spots" oppdateringen - det var IKKE en god ide. Nå er det vel stort sett ingen ladestasjoner igjen i Norge i Tomtom  >:(
bjaolsen

2015 Zoe 43kW

hsa77

Sitat fra: bjaolsen på mandag 03. august 2015, klokken 12:37
Jeg la inn den "EV Charge spots" oppdateringen - det var IKKE en god ide. Nå er det vel stort sett ingen ladestasjoner igjen i Norge i Tomtom  >:(
Jeg ville faktisk sett på det som en fordel om lista var helt tom slik at jeg kunne legge til alle de hurtigladerne jeg selv mener å ha bruk for - da hadde det faktisk vært mulig å bla i lista mens jeg kjører... En salig blanding av hurtigladere, gjerne bare med Chademo, og sakteladere med schuko er jo bare til forvirring og frustrasjon. Som default burde Renault ha lagt inn alle Fortums AC ladere, det hadde gitt litt mening.
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

bjaolsen

Sitat fra: hsa77 på mandag 03. august 2015, klokken 14:42
....Som default burde Renault ha lagt inn alle Fortums AC ladere, det hadde gitt litt mening.

HELT enig, men det virker ikke som om R-Link og Zoe er VELDIG prioritert når det gjelder utvikling  :(
bjaolsen

2015 Zoe 43kW

ladov

Det jeg savner mest med r-link er en bedre kobling mot pc/telefon. Jeg skulle så gjerne sittet i sofaen og utforsket r-link, lagt inn ruter etc men jeg må dessverre sitte i bilen for å gjøre noe som helst. :(

Ellers så tenker jeg, når jeg ser r-link, at de som laget det har beveget seg til neste prosjekt. R-link2 blir nok kjempebra, for de som kjøper en Renault i -18..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA