Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model X i norske og utenlandske medier

Startet av Avh, søndag 23. august 2015, klokken 16:42

« forrige - neste »

Avh

Hjelp! Jeg har lyden av noe som beveger seg fra dashbordet. Eller tar jeg feil? Lager model S sin elektronik slike lyder etter car off? Noen andre med muselyder (ikke piping men mer som løping frem og tilbake) :-\ ? Bilen er halvannet år gammel og dette er nye lyder
Tesla mod 3
Tesla S 85 kWh Rød mm
Tesla Roadster 2,5
Ex-Buddy
2 x EL-sykkel

Sandvika

Huff!  ;D
Har noen rare klikkelyder etter car off fra hva jeg antar er kjølesystemet til batteriet, men løping frem og tilbake vil jeg nødig beskrive det som.

Tipset med å la bilen gå på tomgang med garasjeporten igjen funker ikke helt på en tesla heller...

Muffinman

Heh, bare å fyre opp gressklipperen og stenge porten. Husk å stå på utsiden  ;D

Teslanewbie

Er litt usikker på om det er mus . Mus i tesla gir mer gladlyder og hyle-lyder fra seg .  ;D
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

BMW850

Jeg åpnet frunken i vår. Da pilte det en mus over kanten. Den hadde gnagd på ett teppe jeg hadde der. Hadde ikke hørt den :P
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

ctr46

Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. juli 2015, klokken 15:47

Fantastisk forslag! Dagens ;D
85D

Teslanewbie

Sitat fra: ctr46 på torsdag 23. juli 2015, klokken 16:07
Sitat fra: Muffinman på torsdag 23. juli 2015, klokken 15:47

Fantastisk forslag! Dagens ;D

.... da trenger du bare å bli vant til lukten av mus som går i oppløsning  i noen uker etterpå ..
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

TB

Er lyden lik kvar gong du slår av? Så lenge som musa ikkje er dressert vil den neppe lage dei samme lydar når bil blir starta / stoppa?

Har opplevd mus i fossil bil, men ingen lydar, oppdaga at det var lekasje av diesel pga mus . Plastikk tanken hadde hol på oversida.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Sirup

Må for all del ikke gjøre noe slk at musen kreperer uten at du får tak i den. Noen vanlige musefeller i bilen vil nok kunne løse dette problemet raskt og enkelt.
VW e-Golf
Tesla Model X75

Muffinman

Dau mus går over etter noen uker. Rotter derimot....

(Prøvde å si dette høyt. Min høygravide samboer tittet stygt på meg  ??? )

Teslanewbie

Eneste stedet i teslan som jeg kan akseptere deadmau5 er på stereoanlegget i form av lydbølger men også da er jeg tvilsom.. 
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Tuxedo

Sitat fra: Avh på torsdag 23. juli 2015, klokken 15:05
Hjelp! Jeg har lyden av noe som beveger seg fra dashbordet. Eller tar jeg feil? Lager model S sin elektronik slike lyder etter car off? Noen andre med muselyder (ikke piping men mer som løping frem og tilbake) :-\ ? Bilen er halvannet år gammel og dette er nye lyder
Neppe mus. Det er vel knapt så mye plass bak dashbordet at jeg betviler en mus kunne løpe frem og tilbake, og i tillegg lage trampelyder.  Men bilen i seg selv lager en del rare lyder, ja.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

F_P

Veldig god plass til musebol bak dashbordet. Frem med fella  :o
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

Foleson

Hadde skade på et par kabler under frunken i vinter, teknikeren fra Tesla mente det var en mus som hadde smakt på dem...
Model S 85, MC Rød/Svart/Matt Abachi minus Barneseter :-)

Espen Hugaas Andersen

Om du har noe spiselig i bilen, som f.eks sjokolade, så fjern det. Mus elsker sjokolade.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA