Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor langt har dere kjørt med nyere 21" dekk?

Startet av mkaut, søndag 23. august 2015, klokken 11:57

« forrige - neste »

mkaut

Hei,

vi har akkurat kjøpt en 4 år gammel C-Zero og oppdaget en merkelig problem: jeg har klart å koble våre to mobiltelefoner (Samsung S5 and Samsung Xcover 2) og de ser ut å snakke med bilen OK.

Men når jeg ringer fra bilen, hører andre siden ingenting (mens jeg hører dem fint via høyttalere). Det eneste som "hjelper" er å slå av handsfree helt (enten på radioen eller på mobilen) og bruke høyttaler og mikrofon fra mobilen - men da er hele poenget med handsfree borte..

Er det noe jeg kan gjøre feil?
Eller er det noe kjent feil på C-Zero?

Takk

Mvh,
Michal
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

mkaut

Vi fikk melding fra forhandleren at de har oppdatert "alt" på bilen, så da ville jeg regne med at det også gjelder radio.

Når det gjelder FM/DAB, så skal jo FM funke i to år til (minst, gitt hvordan det går med DAB her og i verden ellers).
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

kaiat

På Citröen sine hjemmesider finner du et verktøy for å sjekke Bluetooth-kompatibilitet med ulike telefoner. http://www.citroen.no/teknologier/bluetooth-kompatibilitet.html

mkaut

Sitat fra: Zanta på torsdag 23. juli 2015, klokken 12:19
Er ikke i nærheten av bilen nå, men kan du lese ut hvilken versjon du har, så skal jeg sjekke med min?
Ikke meg heller, skal sjekke det i kveld (etter jobben).
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

TB

Kvaliteten på lyd i den innebygde handsfri løysing på C-Zero er av middels kvalitet. ..

Men, ingen lyd er feil. Min erfaring er at det for mykje lyd, dvs samtale partner melder om at stemma druknar i andre lydar.

Dvs, mitt tips er at mikrofon i bilen er defekt eller kontakt til radio er kobla ifrå. Meinar eg har lese om det i annan tråd.

Har sjølv testa med fleire Android telefonar utan nokon endring i lydkvalitet.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

mkaut

Sitat fra: Zanta på torsdag 23. juli 2015, klokken 12:29
Den hadde ikke vært oppdatert på en stund, viser S3 og iPhone 5 som nyeste modeller fra Samsung og Apple, og har heller ingen nyere Sony-modeller. Her kan man se at det finnes (minst) 2 versjoner av radio-SW, så dersom du har den eldste, kan det være greit å oppgradere.
Da har jeg sjekket og det er nok en gammel versjon vi har (CK 3.12.4), så vi kan iallefall starte med å oppgradere den.
Skal prøve å få det på garanti, siden blåtann åpenbart ikke funker som den skal..
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

TB

Sitat fra: mkaut på torsdag 23. juli 2015, klokken 22:12
Da har jeg sjekket og det er nok en gammel versjon vi har (CK 3.12.4), så vi kan iallefall starte med å oppgradere den. Skal prøve å få det på garanti, siden blåtann åpenbart ikke funker som den skal..
Så lenge som det er ingen lyd er det tvilsomt om oppgradering til ny versjon vil hjelpe, men det er greit å prøve det. Om du vil høyre lydkvaliteten, om det er verdt å prøve send meg PM, så kan du høyre det via telefon.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

Pepeminus

Nå vet jeg ikke hva du har gjort, men om du går inn på menu, BT, telefonen du ringer fra, og trykker ut/inn haken på telefon/musikk og se om det hjelper. Ser når begge med telefon satt opp på BT setter seg inn i bilen samtidig skjer det ofte crash her, så jeg slettet den andre telefonen fra oppsettet og bruker bare min. ;-)

mkaut

Sitat fra: Pepeminus på søndag 26. juli 2015, klokken 20:38
Nå vet jeg ikke hva du har gjort, men om du går inn på menu, BT, telefonen du ringer fra, og trykker ut/inn haken på telefon/musikk og se om det hjelper. Ser når begge med telefon satt opp på BT setter seg inn i bilen samtidig skjer det ofte crash her, så jeg slettet den andre telefonen fra oppsettet og bruker bare min. ;-)
Takk for tipset - det hjalp faktisk, nå har jeg klart å ringe fra bilen :)
Det betyr at hardware er OK og problemer skyldes software - så jeg vil helst oppdatere radio til den siste versjonen. Det ser ut at radioen kan oppgraderes via USB, men jeg har ikke klart å finne firmware-filen - har noen klart det?
Og hvis det ikke går, er dette noe jeg kan få gjort gratis hos forhandleren, eller må jeg forberede meg til å betale?
Citroën C-Zero 2011 siden 2015.
VW e-Golf 2017 siden 2017.

Pepeminus

Tror ikke radioen klarer flere telefoner samtidig, uansett firmware..?

Hadde min på service for bare noen få uker siden hvor alt ble oppdatert til det siste, og klarer ikke å få det til...
Kan lagre flere telefoner, men såfort flere klargjorte kobler seg opp må jeg inn å bestemme hvem som skal kunne kjøre musikk/ringe...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA