Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Kan man hurtiglade med Type2 adapter på en Kia Soul EV?

Startet av kmk24, lørdag 22. august 2015, klokken 12:29

« forrige - neste »

kmk24

Er det noen som har lakket bremsecaliperene sine selv?
Skjer det noe med garantien? Mine er stygge og kunne tenke meg å lakke de for en mer shiny look.

Muffinman

Du kan jo starte med en grundig avfetting og vask. Det shiner de bra opp (om du har mattsvarte). Asfalt og rust fra klossene, spesielt de som tilhører parkeringsbremsen, griser de til veldig over litt tid.

mecanica vergara

Sitat fra: Muffinman på onsdag 22. juli 2015, klokken 13:40
Du kan jo starte med en grundig avfetting og vask. Det shiner de bra opp (om du har mattsvarte). Asfalt og rust fra klossene, spesielt de som tilhører parkeringsbremsen, griser de til veldig over litt tid.
Dette hørtes veldig positivt ut. Er det noen spesielle produkter du bruker?
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Muffinman

Har bare gjort det en gang, men det er nok på tide igjen. Brukte noe Biltema-greier på svart sprayflaske EDIT: Det virker neppe med svak/miljøvennlig avfetting, her er det sterke saker som må til. Vasket med såpevann først, deretter avfetting, skrubb med en oppvaskkost, skyll, gjenta til det blir ok. Vask med såpevann til slutt for å sikre at det ikke ligger igjen avfetting.  Og det er nok lurt å unngå å avfette på deler som skal bevege seg/gli mot hverandre.

Jeg er ingen fan av røde kalippere, men ser at blank finiskh hjelper på renholdet. Det setter seg utrolig mye gørr på mattsvart.

Kunne egentlig tenkt meg å få tatt ut de klossene på parkeringsbremsen. Der er all lakk rustet i filler, noe som vises tydelig på den delen av klossen som stikker ut av kaliperen. Skulle hatt seg en runde med sliping og lakk.

Øggen

Sitat fra: mecanica vergara på onsdag 22. juli 2015, klokken 13:46

Korrosol, Surfex HD og litt Prickbort fikk virke litt, skrubbet forsiktig med en oppvaskbørste, og de ble blanke igjen.

BMW850

Synd at ikke lakken på de grå kaliperne har samme kvalitet og blankhet som de  røde. Mine røde ser helt nye ut etter over ett år og 15000km.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

overlay

Sitat fra: Øggen på onsdag 22. juli 2015, klokken 17:51
Sitat fra: mecanica vergara på onsdag 22. juli 2015, klokken 13:46

Korrosol, Surfex HD og litt Prickbort fikk virke litt, skrubbet forsiktig med en oppvaskbørste, og de ble blanke igjen.

Hvor kraftig var surfex'en? 1:5?

Ja ca, kanskje litt mer. Blander etter behov og hva jeg skal vaske. Bruker det på mye forskjellig

Thor2014

Bruk i alle fall syrefrie midler. Noen felgrenser inneholder dette og elokserte deler er ikke spesielt glad i lut.

staleand

Anbefaler RIM7 fra Scholl som felgrens! Syrefri og pH-nøytral. Minuset er at den er endel dyrere enn mange andre (syreinnholdige) felgrenser.
Model S S85 Alt utstyr, minus tyverialarm, hattehylle og barneseter.
Levering feb / mars 2014.

Bjørn Tore Vibeto

Ved bruk av Rim7, husk å skylle og skrubbe dekkene godt også. Ellers blir gummien lett misfarget, de får en lysebrun farge. Men det forsvinner etter en god stund.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA