Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Fordele ladingen

Startet av np, lørdag 22. august 2015, klokken 12:14

« forrige - neste »

np

I frustrasjon over å ikke finne tilbake til ting jeg vet jeg har lest på forumet, har jeg begynt å samle fakta på et eget nettsted: http://www.e-golf.guide

Har lagt null innsats i design så langt, jeg bare legger til info etterhvert som jeg finner fra ymse kilder. Blogger også litt om mine erfaringer med e-Golfen. (Alt innhold er gjemt i menyen til venstre, bloggen ligger på hovedsiden.)
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

hottentott33

Bra side. Du kunne kanskje fått med at ved valg at parkeringsassistent så får du 4 ekstra sensorer, og at en dermed ikke trenger den andre parkeringsensorpakken. Her vet jeg at det har vært litt misforståelser ute og gått...  :)
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

iGolf

Sitat fra: hottentott33 på torsdag 23. juli 2015, klokken 17:25
Bra side. Du kunne kanskje fått med at ved valg at parkeringsassistent så får du 4 ekstra sensorer, og at en dermed ikke trenger den andre parkeringsensorpakken. Her vet jeg at det har vært litt misforståelser ute og gått...  :)

Som regel pleier selgeren, om han vet hva han selger, å informere om dette. Det gjorde min selger i alle fall, da jeg insisterte på å få med alt.

hottentott33

Sitat fra: Donya på fredag 24. juli 2015, klokken 09:19

Som regel pleier selgeren, om han vet hva han selger, å informere om dette. Det gjorde min selger i alle fall, da jeg insisterte på å få med alt.

En skulle tro det, men jeg har hørt flere som har nesten fått hakeslipp da de hørte at en da ikke trengte den andre pakken til 4200,-. Min selger opplyste ikke om dette og mente at jeg så ut som en kar som kunne parkere selv og jeg dermed ikke trengte den pakken, men da jeg selv spurte igjen om prisen så måtte han inn i datamaskinen for å bekrefte dette. Jeg tror at dette er en av grunnene til at det er mange e-Golf som kun har parkeringssensorer og ikke pakken med parkeringsassistent til ca 1400,- mer.
2015 VW e-Golf m/VP. Pendlerbilen.
2003 Mercedes-Benz C200T CDI. Konebilen og langturbilen.
2010 Fiat Ducato Trigano 2,3 turbodiesel. Bobilen/Feriebilen.

iGolf

Sitat fra: hottentott33 på fredag 24. juli 2015, klokken 12:33

En skulle tro det, men jeg har hørt flere som har nesten fått hakeslipp da de hørte at en da ikke trengte den andre pakken til 4200,-. Min selger opplyste ikke om dette og mente at jeg så ut som en kar som kunne parkere selv og jeg dermed ikke trengte den pakken, men da jeg selv spurte igjen om prisen så måtte han inn i datamaskinen for å bekrefte dette. Jeg tror at dette er en av grunnene til at det er mange e-Golf som kun har parkeringssensorer og ikke pakken med parkeringsassistent til ca 1400,- mer.

Det kan jo stemme. Er dame da, så kanskje selgeren konkluderte med at jeg er en ræva sjåfør? ;D

np

Takk. Legger til. (Visste ikke dette, nei...)
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Christer Karlsen

gamer73

Sitat fra: Donya på fredag 24. juli 2015, klokken 13:56
Sitat fra: hottentott33 på fredag 24. juli 2015, klokken 12:33

Det kan jo stemme. Er dame da, så kanskje selgeren konkluderte med at jeg er en ræva sjåfør? ;D

damer kan være så masse og tror det er relativt akseptert at dem er sånn;) Jeg kjenner 1 mann som er dårlig sjåfør;) men utallige damer;) Men alle er greie mennesker uansett:) Tror det har med interesse og forventninger å gjøre. Tror mange damer "slacker" på bilferdigheter fordi dem ikke bryr seg og fordi vi menn heller ikke bryr oss om dem er dårlig...vi syntes bare det er "søtt". Men han eneste karen jeg kjenner som er dårlig sjåfør får høre det HELE tiden;) og vi syntes IKKE det er akseptabelt at han er det;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA