Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Premium-pakke eller ikke?

Startet av Lothar96, fredag 21. august 2015, klokken 13:41

« forrige - neste »

Lothar96

Jeg opplever nå på sommeren at klimaregulering slår inn men at kjølingen ikke fungerer. Har ikke hatt problemer med tidsstyrt oppvarming og heller ikke med kjøling under kjøring. Det virker som om den bare blåser inn uteluft, men som sagt ikke nedkjølt (selv om jeg setter klimaregulering på "low") Kjenner dere til dette problemet?
VW e golf 2015 mod reg august 2014

elektro

Har ikke opplevd dette, men hva står det på skjermen hvis du trykker på Menu under Auto på vifteknappen? Hvilken klimaprofil har du? Viser den at det skal komme kald luft i form av blå piler?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

dabis

Opplevde samme problematikken her i går. Virket som at bilen ikke ville koble inn ac pga for lav temperatur ute. Så prøv og still inn en lavere planlagt temperatur så ser du om den da kobler inn.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

Morti_s

Sitat fra: dabis på tirsdag 21. juli 2015, klokken 19:39
Opplevde samme problematikken her i går. Virket som at bilen ikke ville koble inn ac pga for lav temperatur ute. Så prøv og still inn en lavere planlagt temperatur så ser du om den da kobler inn.

Han får ikke stilt den lengre ned en low :D Jeg satte på at bilen skulle være kald til kl 16, men oppdager da via appen at den startet ikke avkjøling av bilen før kl 16. så det betyr at en må sette på en del før avreise.
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Ln-ebr

Opplevd det samme forrige uke. Virket nesten som at den antok at utetemp = kupetemp. Utendørs 17 grader men var sikkert 25+ inne i bilen. Blåste bare friskluft. Den har kjølt ned tidligere.
E golf limestone grey.

26.06.15 - 9 km - lukten av nybil

Lothar96

Det ser ut som om det er flere som har samme problemet, men er det noen som har undersøkt med Møller hva som kan være problemet?
VW e golf 2015 mod reg august 2014

dabis

Virker som det også har noe med hvilken amper jeg lader på. Da jeg testet med 6A og da ville den ikke koble inn ac men ved og bruke 16A kom ac en for fult.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

Råde

Sitat fra: dabis på torsdag 23. juli 2015, klokken 17:26
Virker som det også har noe med hvilken amper jeg lader på. Da jeg testet med 6A og da ville den ikke koble inn ac men ved og bruke 16A kom ac en for fult.
Vet ikke om det har noe med det å gjøre. Når jeg prøver å kjøle bilen via app er det Lotto om det virker eller ei. Lader mest på 16A og det har ikke virket de siste ukene. Ladet i parkeringskjeller på 10 A i natt og da var bilen iskald etter 5 min...

Nok em SW bug tenker jeg.
e-Golf | X75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA