Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilsalget i verden, "Norges ledning är chockerande stor"

Startet av xref, fredag 21. august 2015, klokken 08:50

« forrige - neste »

xref

Da har dagen endelig kommet og i dag får jeg endelig bilen min.

Jeg vet det finnes et dokument fra Tesla-forumet som beskriver en lang liste med sjekkpunkter for hva man bør se på ved overtakelse av bilen men jeg lurte å om noen her har noen mer oppdaterte og reflekterte vurderinger?

Jeg snakket med en Tesla-ansatt i Oslo i går og han sa at det de ser mest feil på er (fortsatt) lekkasjer fra pano-tak, og riper i lakken ved overlevering. I hektiske perioder har de rett og slett ikke kapasitet nok til å forberede bilene godt nok. Forhåpentligvis er det roligere tider nå i sommermånedene så man kan jo håpe at det hjelper på.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

fonberg

Sitat fra: xref på tirsdag 21. juli 2015, klokken 09:55
Da har dagen endelig kommet og i dag får jeg endelig bilen min.

Jeg vet det finnes et dokument fra Tesla-forumet som beskriver en lang liste med sjekkpunkter for hva man bør se på ved overtakelse av bilen men jeg lurte å om noen her har noen mer oppdaterte og reflekterte vurderinger?

Jeg snakket med en Tesla-ansatt i Oslo i går og han sa at det de ser mest feil på er (fortsatt) lekkasjer fra pano-tak, og riper i lakken ved overlevering. I hektiske perioder har de rett og slett ikke kapasitet nok til å forberede bilene godt nok. Forhåpentligvis er det roligere tider nå i sommermånedene så man kan jo håpe at det hjelper på.

Jeg ville bedt om å få bilen ut i godt dagslys sammen med DES-en, for å sett etter feil på lakken og dårlige paneltilpasninger. Slike feil/skader er det vanskelig å komme tilbake med i etterkant, det meste annet går det greit å komme tilbake til.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

ELTesla

Enig med posten over.

Det du må kontrollere er evt. skader/feiler som selger kan påstå at du har forårsaket dersom du kommer i ettertid.

xref

ELTesla

70D

Jeg hentet min igår (min første tesla) og det gikk veldig fort. Har lest gjennom det meste så trengte ikke store gjennomgangen. Jeg sa jeg ville sjekke bilen nærmere i løpet av dagen og sender de en epost senere i dag. Bilen min var veldig strøken og det er kun noen småting jeg har funnet.

Sjekk panel, gummilister og lignende. Sjekk også etter riper og slikt innvendig. At alt siter som det skal.

Hos meg har selve lyslista/kromlista på bagasjelokket løsnet litt i limingen på venstre side. I tillegg hadde rammen rundt lukkeknappen på trunken sprukket. Det er jo raske ting å fikse.

Lykke til. Bilen er grom å kjøre. Akkurat passe behagelig rask.

lurium

Gratulerer med kanon fin bil! 70D er et godt kjøp!

xref

Sitat fra: 70D på tirsdag 21. juli 2015, klokken 10:28
Jeg hentet min igår (min første tesla) og det gikk veldig fort. Har lest gjennom det meste så trengte ikke store gjennomgangen. Jeg sa jeg ville sjekke bilen nærmere i løpet av dagen og sender de en epost senere i dag. Bilen min var veldig strøken og det er kun noen småting jeg har funnet.

Sjekk panel, gummilister og lignende. Sjekk også etter riper og slikt innvendig. At alt siter som det skal.

Hos meg har selve lyslista/kromlista på bagasjelokket løsnet litt i limingen på venstre side. I tillegg hadde rammen rundt lukkeknappen på trunken sprukket. Det er jo raske ting å fikse.

Lykke til. Bilen er grom å kjøre. Akkurat passe behagelig rask.

Det høres jo bra ut. Jeg har kun prøvekjørt S85 og S85D, så jeg er spent på hvor stor forskjell det er i ytelse. Nå kjøpte jeg ikke bilen pga aksellerasjonen uansett så jeg blir garantert ikke skuffet, men det blir gøy å se!

Jeg gleder meg ihvertfall vilt mye og teller timer :)

Da virker det som om det er lakk, lister og liming som er greit å se nøye over før man kjører av sted.

70D

Sitat fra: xref på tirsdag 21. juli 2015, klokken 10:47
Det høres jo bra ut. Jeg har kun prøvekjørt S85 og S85D, så jeg er spent på hvor stor forskjell det er i ytelse. Nå kjøpte jeg ikke bilen pga aksellerasjonen uansett så jeg blir garantert ikke skuffet, men det blir gøy å se!

Da virker det som om det er lakk, lister og liming som er greit å se nøye over før man kjører av sted.

Da kan jeg trøste deg med at min var veldig bra lakkmessig. Bra klargjort. Kun et lite sted det var noen merker. Det tror jeg dog han som tar detailingen fikser for meg.

mahp

Sitat fra: 70D på tirsdag 21. juli 2015, klokken 10:55

Da kan jeg trøste deg med at min var veldig bra lakkmessig. Bra klargjort. Kun et lite sted det var noen merker. Det tror jeg dog han som tar detailingen fikser for meg.

Kan jeg spørre deg om du fikk EL7XXXX skiltnr?

70D

Sitat fra: mahp på tirsdag 21. juli 2015, klokken 11:35

El6819X

mahp

Sitat fra: 70D på tirsdag 21. juli 2015, klokken 12:01

El6819X

Hadde håpet på EL7X på tesla nå :/

70D

Sitat fra: mahp på tirsdag 21. juli 2015, klokken 12:11
Sitat fra: 70D på tirsdag 21. juli 2015, klokken 12:01

El6819X

Hadde håpet på EL7X på tesla nå :/

Min ds fortalte meg at det i Norge er solgt ca 8000 teslaer

Rico

Jeg hadde en veldig liten (typisk 0,5 cm x 0,5 cm) lakkdefekt på panseret i hjørnet like ved skjermen. Lite visuelt, og lite trolig noe jeg vil forlange at de skal utbedre (men de har registrert det). Orker nemlig ikke fargeforskjell på hele panseret i forhold til resten av bilen. Hadde vel ellers ikke noe å påpeke ved selve overleveringen, bortsett fra at låsemekanismen til ekstrasetene var i overkant hard.

Etter en måneds tid i min 70D, digger jeg bilen bare mer og mer. Rekkevidden holder lenge for min del (kan klare 40 mil enkelt). Ingen lekkasjer, men fått en klegg i baklykten :P Største "irritasjonsmomentet" mitt er at førersetet ikke ville justere seg i lengderetningen da bilen var 5 dager gammel. Etter litt prøv og feil fra Tesla har de endt opp med å bestille nytt sete, noe jeg fortsatt venter på. Sete låste seg heldigvis ikke i den verst tenkelige posisjonen, men gleder meg til det blir utbedret (litt krøkkete å sette meg inn, men fått til en ok kjørestilling).

Personlig mener jeg akselerasjon holder i mengder. Denne gjør jo 0-100 på "hele" 5,8 sekunder, men det er nok til at kona blir uvel.

Lykke til!

Rico

xref

Sitat fra: Rico på tirsdag 21. juli 2015, klokken 13:13
Personlig mener jeg akselerasjon holder i mengder. Denne gjør jo 0-100 på "hele" 5,8 sekunder, men det er nok til at kona blir uvel.

Den gjør vel til og med 0-100 på 5.4 sekunder, ved mindre du allerede har klart å karre til deg en S70 (uten dual) ;)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA