Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Drive unit failure

Startet av TRM, torsdag 20. august 2015, klokken 22:31

« forrige - neste »

Elmo

Sitat fra: kaiat på fredag 17. februar 2017, klokken 18:18
Mye mulig. EK10000 sitter på en annen Zoe i Trøndelag.

MULIG ?? ???  Det er da ultraenkelt å sjekke det - her!
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

kaiat

#76
Sitat fra: Elmo på lørdag 18. februar 2017, klokken 21:49
Sitat fra: kaiat på fredag 17. februar 2017, klokken 18:18
Mye mulig. EK10000 sitter på en annen Zoe i Trøndelag.

MULIG ?? ???  Det er da ultraenkelt å sjekke det - her!

Jeg mente at det var godt mulig at Renault satt på EL99999 også siden både EL99997 og EK10000 sitter på hver sin Zoe i Trøndelag. Forhandlerene får jo nummerserier til utdeling.

Du ser kanskje at det var et punktum etter "mulig"?

Elmo

Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.



Elmo

Sitat fra: Sjaugen på tirsdag 04. juli 2017, klokken 10:48
Skikkelig sidenote, men er det derifra du scraper for statistikken din?
Jeg burde kanskje la han svare selv, men JA - det er fra http://www.vegvesen.no/kjoretoy både Nasatech og MrBacardi henter data til statistikkene sine :+1:
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

Nasatech

Sitat fra: Elmo på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:28
Sitat fra: Sjaugen på tirsdag 04. juli 2017, klokken 10:48
Skikkelig sidenote, men er det derifra du scraper for statistikken din?
Jeg burde kanskje la han svare selv, men JA - det er fra veg både Nasatech og MrBacardi henter data til statistikkene sine :+1:

Ja, det stemmer :)

geear

Sitat fra: Elmo på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:28
Sitat fra: Sjaugen på tirsdag 04. juli 2017, klokken 10:48
Skikkelig sidenote, men er det derifra du scraper for statistikken din?
Jeg burde kanskje la han svare selv, men JA - det er fra http://www.vegvesen.no/kjoretoy både Nasatech og MrBacardi henter data til statistikkene sine :+1:
Jeg var nok en smule tidlig ute og gjorde dette en gang fra den første løsningen til Vegvesenet da de la ut mulighet for å sjekke PKK online i 2005-2006. Først fikk foreldrene mine besøk av lokalt politi der de bodde, PCer og alt mulig ble beslaglagt. Så fikk jeg Økokrim fra Oslo på døra mange timer senere med to sivile etterforskere og tre uniformerte lokale politier. Ble kjørt i kassabil til politistasjonen, fengslet og avhørt midt på natta. Anklaget for manipulasjon av førerkort og diverse, basert på en PREMIEIDIOT i Vegvesenet som ikke har snøring på databaser og datatrafikk, forøvrig samme personen som var ansvarlig for kamerabilene Vegvesenet fikk utviklet. For ikke å glemme udugeligheten de utviser med å klare å komme på min dør et halvt døgn senere, mange timer etter jeg hadde fått høre hva som hadde skjedd.

Saken ble henlagt med intet straffbart forhold, men det var ikke akkurat en hyggelig opplevelse, og ikke blant de stolteste øyeblikkene i mitt liv. Hadde ingenting på meg fra før, så får håpe dere slipper å oppleve det samme.

Fikk forøvrig også innsyn i dokumentasjonen via advokat etterpå, og de hadde NULL grunnlag for det som ble gjort, total inkompetanse både i Politiet og Vegvesenet. Det skremmer meg fortsatt med tanke på hva man kan bli utsatt for som helt uskyldig!
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Nasatech

Det hørtes ikke bra ut! Men kan ikke forstå at de kan gjøre noe med det. Der er jo offentlig informasjon som man kan sjekke når/hvordan man vil? Har prøvd å lese om det står noe sted at man ikke kan vise det andre steder, men har ikke sett det.

Har dog fått info fra Tesla om at de er imponert over min side med Tesla-statistikk :)

geear

#84
Sitat fra: Nasatech på tirsdag 25. juli 2017, klokken 09:36
Det hørtes ikke bra ut! Men kan ikke forstå at de kan gjøre noe med det. Der er jo offentlig informasjon som man kan sjekke når/hvordan man vil? Har prøvd å lese om det står noe sted at man ikke kan vise det andre steder, men har ikke sett det.

Har dog fått info fra Tesla om at de er imponert over min side med Tesla-statistikk :)
De hadde ingen restriksjoner da heller, og det var ingen hamring på server(e). Jeg var kun interessert i informasjon om BMWer og putta dataene inn i en SQL-database for å generere statistikk til et nettsted. Jeg har noen gjetninger om at årsaken til misforståelsen (foruten totalt inkompetente IT-folk og politi/økokrim som hopper som bare faen når det offentlige ringer) er at systemet til Vegvesenet (Autosys) er (iallfall var) så dårlig at det for hver forespørsel kan ha blitt hentet ut mye mer informasjon fra registeret enn det som ble vist på nettsidene, men det de ikke skjønte var at jeg mottok aldri denne informasjonen, da dette er noe de selv har filtrert FØR visning på nett, for å kun vise regnr, biltype etc. som ikke er hemmelig informasjon. Når feil IT-fyr da oppdager noe sånt og tydeligvis heller ikke lederen for IT i Vegvesenet klarer å kvalitetssikre dette før det går til politiet, som heller ikke klarer å kvalitetssikre infoen før jurist godkjenner ransakinger i øst og vest og sender økokrim med fengslingsordre, så kan slikt skje. Får bare håpe det ikke skjer igjen.  :P
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Hodetelefoner

Sitat fra: gr på tirsdag 25. juli 2017, klokken 09:33
Sitat fra: Elmo på tirsdag 04. juli 2017, klokken 12:28
Sitat fra: Sjaugen på tirsdag 04. juli 2017, klokken 10:48
Skikkelig sidenote, men er det derifra du scraper for statistikken din?
Jeg burde kanskje la han svare selv, men JA - det er fra http://www.vegvesen.no/kjoretoy både Nasatech og MrBacardi henter data til statistikkene sine :+1:
Jeg var nok en smule tidlig ute og gjorde dette en gang fra den første løsningen til Vegvesenet da de la ut mulighet for å sjekke PKK online i 2005-2006. Først fikk foreldrene mine besøk av lokalt politi der de bodde, PCer og alt mulig ble beslaglagt. Så fikk jeg Økokrim fra Oslo på døra mange timer senere med to sivile etterforskere og tre uniformerte lokale politier. Ble kjørt i kassabil til politistasjonen, fengslet og avhørt midt på natta. Anklaget for manipulasjon av førerkort og diverse, basert på en PREMIEIDIOT i Vegvesenet som ikke har snøring på databaser og datatrafikk, forøvrig samme personen som var ansvarlig for kamerabilene Vegvesenet fikk utviklet. For ikke å glemme udugeligheten de utviser med å klare å komme på min dør et halvt døgn senere, mange timer etter jeg hadde fått høre hva som hadde skjedd.

Saken ble henlagt med intet straffbart forhold, men det var ikke akkurat en hyggelig opplevelse, og ikke blant de stolteste øyeblikkene i mitt liv. Hadde ingenting på meg fra før, så får håpe dere slipper å oppleve det samme.

Fikk forøvrig også innsyn i dokumentasjonen via advokat etterpå, og de hadde NULL grunnlag for det som ble gjort, total inkompetanse både i Politiet og Vegvesenet. Det skremmer meg fortsatt med tanke på hva man kan bli utsatt for som helt uskyldig!
Da skulle du vist hva som skjer hvis du har en Tesla med Autopilot  og det et første gang PST oppdager den har kamera  :laugh:
Du var heldig  8)

Nasatech


jlan

Jeg ser de personlige skiltene er lagt inn også, så da er det ikke bare elbiler som har EL. Sjekk denne: ELBIL
(TMX 90D AP1 - solgt)
TM3 LR AWD HF

geear

Sitat fra: jlan på tirsdag 25. juli 2017, klokken 14:58
Jeg ser de personlige skiltene er lagt inn også, så da er det ikke bare elbiler som har EL. Sjekk denne: ELBIL
Såvidt jeg har fått med meg er de personlige skiltene kun alias til det egentlige skiltnummeret bilen har. Altså får alle skiltnummer som før, men når en eier med et personlig nummer knyttes opp mot bilen han eier så er det gyldig alias. Outbacken som har "Elbil"-skiltnummer har egentlig nummer RK47510.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

Øggen

P85, pearl white,  Solgt
S85D Mid.grå, Grå Next gen, Alle ekstra...Avgått med døden
S85D  Titanium, Grå Next gen foran og bak, matt obeche,+++  Solgt
X75D Med alt......
CyberTruck TriMotor/FSD

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA