Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Premium-pakke eller ikke?

Startet av Mippen, torsdag 20. august 2015, klokken 00:34

« forrige - neste »

Mippen

Vurderer å kjøpe en rimelig elbil som bil nr 2 og kutte helt ut fossilbilen. Det store spørsmålet er hva jeg får plass til i/på en vanlig elbil? Av og til kan det for eksempel hende jeg har behov for å transportere en liten 3 meter lang og ca 1,5 meter bred gummibåt på taket. Kan jeg for eksempel dette med en Mitsubishi Imev eller en VW E-Up? Må jeg kanskje opp i størrelse til e-golf eller leaf? Mindre elbil dess bedre. Kunne egentlig tenkt meg en Mitsubishi Imev da vi ikke trenger større og du får de svært rimelig nå. Er vel litt mer romslig enn e-up også?
Fremtiden er elektrisk.

pwb

du får takstativ til i-miev (og de andre trillingene) så det bør gå bra. Har faktisk kjørt med en sykkel (voksen) inni bilen, avmontert fremhjul. Hoppski 225cm inni bilen går fint sammen med 2 passasjerer. Har kjørt med minst 14 forskalingsblokker baki bilen (tror det var mer, men er ikke sikker). 10 sekker jord går fint. Det meste går bra, det er faktisk god plass når man legger ned baksetene for bilen er høy innvendig.

elektrolux

Tenker du praktisk er vel Peugeot Partner og Renault Kangoo uslåelige. Litt større enn bilene du nevner, men nesten endeløst med innvendig plass.

Ellers er E-up genial med nedfellbare delte bakseter. Får optimal plass/passasjerer uttav det.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

ToWalkOrDrive

Sitat fra: Mippen på mandag 20. juli 2015, klokken 01:04
Vurderer å kjøpe en rimelig elbil som bil nr 2 og kutte helt ut fossilbilen. Det store spørsmålet er hva jeg får plass til i/på en vanlig elbil? Av og til kan det for eksempel hende jeg har behov for å transportere en liten 3 meter lang og ca 1,5 meter bred gummibåt på taket. Kan jeg for eksempel dette med en Mitsubishi Imev eller en VW E-Up? Må jeg kanskje opp i størrelse til e-golf eller leaf? Mindre elbil dess bedre. Kunne egentlig tenkt meg en Mitsubishi Imev da vi ikke trenger større og du får de svært rimelig nå. Er vel litt mer romslig enn e-up også?

Hvis avstanden mellom takbøylene er vel kort med tanke på en 3 meter gummibåt kan du jo bare først binde / låse fast 2 stk 3m lange planker på bøylene som du kan feste båten i. Blir kanonbra.
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

TheMjohann

Er ikke sikker på om E-Up kan ha takstativ men plassen inni er overaskende god.
Bagasjerommet har en bunn som kan legges ned og jeg har plass til rullestol uten å legge ned seter. Med seter nede og bunnen satt opp har plass til en fullvoksen rottweiler som har det svært så komfortabelt.

Litt trøbbel dersom du skal ha med hele familien og flertallet er lange i bena.
Jeg er over ca 1.90 høy og i baksetet bak meg er det ikke mye plass til noen andre.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA