Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvor mange km står det at du kan kjøre når din er nyladet?

Startet av kjetilpp, onsdag 19. august 2015, klokken 22:53

« forrige - neste »

kjetilpp

Hei!
Jeg og en kompis har en Leaf til rådighet de neste dagene, så vi lurte på å prøve turen Halden-Gøteborg t/r, hvor ville dere ha kjørt? Hvor ville dere ha ladet underveis? Er noe ukjent med dette å beregne lading etc, så håper dere har noe erfaring og komme med..

På forhånd, takk!
Ønsker meg Leaf, eller lignende.
Nåværende biler:
Audi A4 2011 -  Til salgs!
Golf 4 stv - 2003 - 211007km - Beholdes!

Gliderman

Hei.
Jeg kjører Holmestrand Kungälv  1 til 2 ganger i måneden helt uten dramatikk. Det er 3 gratis ladere på Tanum shopping. Lader du til 98% her går det fint i 95km/t til McDonald's i Kungälv, som også er gratis. Vil du ha litt margin, så har Fortum en lader rett før Munkedal, Håby. Denne er ikke gratis, men virker med Fortums rfid brikke eller app.Står på McDonalds.
Svenske motorveier trekker mye strøm, så jeg legger meg på 95km/t hele veien. I Gøteborg er det flere ladere.
map.chargedrive.com/
www.uppladdning.nu/Map.aspx
Skal du via Trollhättan, så er det en gratis lader der også.

God tur.
Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

kjetilpp

Takk Svein Erik.. Men er laderen hos McDonald's i Kungälv ute av drift, så har jeg problemer.. Ser ingen andre inærheten..?
Ønsker meg Leaf, eller lignende.
Nåværende biler:
Audi A4 2011 -  Til salgs!
Golf 4 stv - 2003 - 211007km - Beholdes!

Gliderman

#3
Hei.
På McDonalds i Kungälv er det 2 ladere. På Angered Arena litt lenger sør er det en lader og på Max Bäckebol enda en. Denne er 16 km fra Kungälv.
Bruk www.uppladdning.nu
Så akkurat at det er kommet en ny ladestasjon i Håby med 2 ladere. Denne ligger bare et par hundre meter sør for McDonalds. Svenskene har fått opp farten med utbygging av ladenettverk.
www.laddpunkten.se

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA