Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skal prøvekjøre Nissan Leaf - Hvor langt kommer jeg?

Startet av Goku, onsdag 19. august 2015, klokken 21:58

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: MeTesla på mandag 20. juli 2015, klokken 08:33
Men så: ladeluka ville ikke åpne ved SC! Ikke vha åpning via skjerm eller vha SC! Det gir dårlig stemning blant meg :-\

Jeg tror det er deaktivert ved flere SC, lenge siden jeg fikk det til ihvertfall, alle andre muligheter funger.
En "fiffig" greie som jeg liker og bruke er og avslutte ladingen med keyfob, spesielt med bruk av type2, der du ikke har noen knapp.

Tuxedo

Sitat fra: cirys1 på mandag 20. juli 2015, klokken 19:27
Sitat fra: MeTesla på mandag 20. juli 2015, klokken 08:33
Men så: ladeluka ville ikke åpne ved SC! Ikke vha åpning via skjerm eller vha SC! Det gir dårlig stemning blant meg :-\

Jeg tror det er deaktivert ved flere SC, lenge siden jeg fikk det til ihvertfall, alle andre muligheter funger.
En "fiffig" greie som jeg liker og bruke er og avslutte ladingen med keyfob, spesielt med bruk av type2, der du ikke har noen knapp.
Ladet mye på superlader i Europa i sommer, og jeg tror ikke det er deaktivert, for det var litt hipps om happ om knappen på pistolen virket eller ikke.  Sannsynligvis er det knappen som tar kvelden pga mye bruk/slitasje.  Uansett var det uproblematisk siden jeg hadde fob'en i lommen, og kunne bruke den i stedet.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

cirys1

Sitat fra: Tuxedo på mandag 20. juli 2015, klokken 19:38
Ladet mye på superlader i Europa i sommer, og jeg tror ikke det er deaktivert, for det var litt hipps om happ om knappen på pistolen virket eller ikke.  Sannsynligvis er det knappen som tar kvelden pga mye bruk/slitasje.  Uansett var det uproblematisk siden jeg hadde fob'en i lommen, og kunne bruke den i stedet.
Knappen er ikke deaktivert men funksjonen for og åpne, det fungerer fint og stanse lading slik at du får dratt ut kabelen på SC som jeg har vært på i Norge.

Tuxedo

Sitat fra: cirys1 på mandag 20. juli 2015, klokken 21:55
Sitat fra: Tuxedo på mandag 20. juli 2015, klokken 19:38
Ladet mye på superlader i Europa i sommer, og jeg tror ikke det er deaktivert, for det var litt hipps om happ om knappen på pistolen virket eller ikke.  Sannsynligvis er det knappen som tar kvelden pga mye bruk/slitasje.  Uansett var det uproblematisk siden jeg hadde fob'en i lommen, og kunne bruke den i stedet.
Knappen er ikke deaktivert men funksjonen for og åpne, det fungerer fint og stanse lading slik at du får dratt ut kabelen på SC som jeg har vært på i Norge.
Det var åpnefunksjonen jeg mente, som fungerte som oftest (men ikke alltid).  Du har rett i at knappen alltid fungerte for å få dratt ut kabelen, så jeg tipper at det signalet kanskje ikke går trådløst, men via styresignal i selve kontakten.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

aness

Sitat fra: MeTesla på mandag 20. juli 2015, klokken 08:33
Jeg kom hjem fra bilferie i går. Har hatt bilen i tre uker. Og eneste problem jeg har hatt har vært med ladeluka.

Min hadde tilsvarende problemer når den var ny og Tesla anbefalte tape-bit, men før jeg kom så langt som å klistre på en forsvant problemet.

Har hjulpet et par andre med å åpne luka også, og fellesnevner har vært ny bil.

Det vil ikke forundre meg om din også "løsner" litt etterhvert, men plages du fortsatt om en måneds tid så bør du klage litt til Tesla.

Ang knapp på superladerkabel så sitter sensoren litt "feil" sted, vift litt med pistolen over baklyset isteden, det bruker å hjelpe  :)

MeTesla

Sitat fra: aness på tirsdag 21. juli 2015, klokken 08:30
Sitat fra: MeTesla på mandag 20. juli 2015, klokken 08:33
Jeg kom hjem fra bilferie i går. Har hatt bilen i tre uker. Og eneste problem jeg har hatt har vært med ladeluka.

Min hadde tilsvarende problemer når den var ny og Tesla anbefalte tape-bit, men før jeg kom så langt som å klistre på en forsvant problemet.

Har hjulpet et par andre med å åpne luka også, og fellesnevner har vært ny bil.

Det vil ikke forundre meg om din også "løsner" litt etterhvert, men plages du fortsatt om en måneds tid så bør du klage litt til Tesla.

Ang knapp på superladerkabel så sitter sensoren litt "feil" sted, vift litt med pistolen over baklyset isteden, det bruker å hjelpe  :)

Takk for tips og råd. Jeg skal ha litt is i magen og se det an. Jeg får den jo opp til slutt etter litt om og men. Dog var det en smule stressende etter å ha stått i kø for å lade, på vei hjem fra langtur med en sliten gjeng,  for så å ikke få opp ladeluka  :-\

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA