Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skal prøvekjøre Nissan Leaf - Hvor langt kommer jeg?

Startet av Goku, onsdag 19. august 2015, klokken 21:58

« forrige - neste »

Goku

Hei
Jeg har hatt bilen i noen uker nå og er fornøyd med det meste. Men i det siste har jeg hatt problemer med at både ladekabelen min og hurtigladere ikke klarer å åpne ladeporten. Ladeporten gir ofte fra seg en klikkelyd som vanlig, men porten åpnes ikke. Eller så kommer det ingen lyd i det hele tatt. Det går forøvrig fint å låse ut ladekabelen.

Ladeporten åpner seg som regel når jeg går inn på den store skjermen i bilen.

Noen tips?
Grå s85d

samotholt

Ser ut til at vi har samme problem med vår s85d. Virker som om åpning fra skjerm og nøkkel funker fint, men ofte så blir det bare et klikk (eller ingen klikk i det hele tatt) når man prøver å åpne fra knappen på laderen.
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Leif1

Evig tilbakevendende spørsmål. Sett en liten tapebit på den biten av luka som treffer magneten.
Konvertitt fra S til X

Leiha

Sitat fra: Leif1 på søndag 19. juli 2015, klokken 23:29
Evig tilbakevendende spørsmål. Sett en liten tapebit på den biten av luka som treffer magneten.

Jeg har samme problem, men er litt tvil om fixen vil virke. Som flere nevner åpner ladeporten fint med nøkkel eller skjerm- mekanismen som åpner er vel den samme uansett hva man åpner med?
Sist min ladeport åpnet med SC eller UMC var på versjon .248, mulig det er tilfeldig og at det er noe annet feil med mottaker el.
Hitra, Sør Trøndelag
S85D Levert 3.6.2015
TM3 LR AWD levert 25.6.2019

o.b.lix

Evt trykk ladeluka litt inn og prøv på nytt.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Goku

Hvordan åpner en ladeluka med nøkkelen?
Grå s85d

Bjørn Tore Vibeto

Hold inne knappen på fob, for åpning av bakluken, i noen sekunder.
"Wattson"
Tesla Model S P85D Multicoated Red
Levert 24/2-15

MeTesla

Jeg kom hjem fra bilferie i går. Har hatt bilen i tre uker. Og eneste problem jeg har hatt har vært med ladeluka.

Første problem var at jeg fikk melding på det lille displayet framme til venstre om at den var åpen selv om den ikke var det.

Men så: ladeluka ville ikke åpne ved SC! Ikke vha åpning via skjerm eller vha SC! Det gir dårlig stemning blant meg :-\

Etter mye om og men fikk jeg  vippa den opp på et vis vha et kredittkort.

Bortsett fra dette gikk bilen fortere, lengre, mer stillegående og mer behagelig en jeg hadde trodd. Men lading må føles sikkert og trygt uten drama.

Er dette noe som Tesla må se på tror dere?

ELTesla

Jeg løste problemet med å Bruke 3M sitrusspray. På magnet og luke.

Goku

Sitat fra: ELTesla på mandag 20. juli 2015, klokken 09:06

Som i avfetting?
Grå s85d

MeTesla

Sitat fra: ELTesla på mandag 20. juli 2015, klokken 09:06

Takk for tips!

Hvor kjøper man slikt da? Det prøver jeg gjerne.

Men jeg hadde hatt mer trua dersom ising var problemet og det kan man knapt si i de temperaturene der dette problemet oppsto.

BTW så tror jeg at det med at luka ikke åpnet seg av SC oppstod når jeg fikk inn 251 versjonen i Frankrike.

Det at luka ikke åpnet seg fra den store skjermen i bilen startet i går.

Tai

Luken skal åpne seg når du trykker på skjermen! At den er litt kranglete når du trykker på knappen som er oppå ladestøpselet er ingen big deal. Jeg ville ikke tuklet det til med spray og tape, få Tesla til å fikse det.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

thilo

Sitat fra: Tai på mandag 20. juli 2015, klokken 10:00
Jeg ville ikke tuklet det til med spray og tape, få Tesla til å fikse det.

Tesla fikser det (midlertidig) også med en liten bit av tape hvis dem ikke har mulighet å bytte hele ladeporten med en gang.
S85D rød - EL677xx (Tromsø).
Medlem i elbilforeningen og TOCN (signaturmedlem)

samotholt

Har nå testet litt mer. Nå funket ikke åpning uansett metode, bortsett fra når jeg brukte neglen til å pilke ut luka. Det virker da på meg å være to problemer. Ett med selve luka og ett med laderen.
S85D, A8 3.0 Tdi, Allroad 2,7T

Tuxedo

Sitat fra: samotholt på mandag 20. juli 2015, klokken 16:54
Har nå testet litt mer. Nå funket ikke åpning uansett metode, bortsett fra når jeg brukte neglen til å pilke ut luka. Det virker da på meg å være to problemer. Ett med selve luka og ett med laderen.
Du har i hvert fall problem med luka.  Tapebit-trikset som Leif1 nevnte pleier å virke.  Da kommer den litt lengre fra den faste magneten som holder den inne, slik at det blir lettere for elektromagneten å dytte den opp så fjæren kan overta (eller noe slikt).
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA