Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Bytte høyttalerelement?

Startet av rmr, onsdag 19. august 2015, klokken 12:21

« forrige - neste »

rmr

Heisann

Min første lang tur med Teslaen , etter 5 ukers eie, gleder meg :)

Skal ha en solid rundtur nå. Er første strekket jeg "uroer" meg mest for , men antar Bergen - Gol skal gå helt fint ? Kjører gjennom Eidfjord , skal ha en overnatting på Highland Lodge på Geilo , noen som vet om man kan lade der? Vil helst slippe å kjøre Aurland , blir endel lengre.

Etter jeg har ladet på Gol så antar jeg dette er rett frem :) Besøker bare supercharger på Gol , Lillehammer , Lier , Brokelandsheia , Lyngdal , Aksdal , så er nok dette rett frem :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

GOS

Sitat fra: rmr på søndag 19. juli 2015, klokken 10:07
Heisann

Skal ha en solid rundtur nå. Er første strekket jeg "uroer" meg mest for , men antar Bergen - Gol skal gå helt fint ? Kjører gjennom Eidfjord , skal ha en overnatting på Highland Lodge på Geilo , noen som vet om man kan lade der? Vil helst slippe å kjøre Aurland , blir endel lengre.

Etter jeg har ladet på Gol så antar jeg dette er rett frem :) Besøker bare supercharger på Gol , Lillehammer , Lier , Brokelandsheia , Lyngdal , Aksdal , så er nok dette rett frem :)

Går ikke an å lade ved Highland Lodge, med mindre de har gjort noe de siste månedene. Parkeringsplassen er slik utformet at det er vanskelig å legge ut skjøteledning(er) også.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

rmr

Sitat fra: GOS på søndag 19. juli 2015, klokken 10:17
Heisann

Går ikke an å lade ved Highland Lodge, med mindre de har gjort noe de siste månedene. Parkeringsplassen er slik utformet at det er vanskelig å legge ut skjøteledning(er) også.

Ok. Takk for info, men det finnes vel en ladestasjon fra fortum eller Grønnkontakt på Geilo? Hva må til for å lade der? Har lastet ned de fleste app``er , så mener det skal være ok.

Noen som har tanker rundt det å komme fra Bergen til Gol gjennom Eidfjord uten å lade? Starter selvsagt med 100% SoC.
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

GOS

Sitat fra: rmr på søndag 19. juli 2015, klokken 11:15
Sitat fra: GOS på søndag 19. juli 2015, klokken 10:17
Heisann

Ok. Takk for info, men det finnes vel en ladestasjon fra fortum eller Grønnkontakt på Geilo? Hva må til for å lade der? Har lastet ned de fleste app``er , så mener det skal være ok.

Noen som har tanker rundt det å komme fra Bergen til Gol gjennom Eidfjord uten å lade? Starter selvsagt med 100% SoC.

Har ikke kjørt distansen selv, men Aksdal - Gol går og så vidt jeg kan skjønne så, bør Bergen -Gol gå veldig greit, til og med vinterstid, om du holder deg ikke så mye over fartsgrensen. I følge www.evtripplanner.com så bruker du ca 62 kw på det strekket, så skal ende med ca 80tkm igjen på tanken når du kommer frem (om du har 85kwh batteri)
Se https://www.evtripplanner.com/planner/2-5/?id=ehhq

Kjørte Gol-Stavanger i påsken med 330 tkm i forbruk i påsken i år, så selv det gikk fint. (Justert for høydeforskjeller så er det slik at jeg nesten kunne tatt kjangsen på å prøve motsatt vei, men måtte nok da holdt meg litt under fartsgrensene)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

rmr

Jeg også er nesten 100% sikker på at det går fint :)

Skal stoppe på hardangervidden for en liten gå tur , så stoppe og overnatte på Highland Lodge på Geilo , så kjøre til Gol dagen etterpå , men det er selvsagt høydeforskjellen som lager den lille tvilen som er der, hehe

Får bare kjøre rolig opp Eidfjord , eventuelt bare lade litt i Eidfjord for sikkerhetsskyld!
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

krister461

Jeg kjørte Sotra - Gol over Hardangervidden i fjor, uten overnatting og hadde 13km når jeg kom frem. Treffer du på mye regn kan du lade litt i Eidfjord. Ellers er jo Aurland - Hol helt ok. Og med CHAdeMO-adapter kan du lade i Geilo om det kniper.
Neste gang bør du gå for Vestlia Resort. De har 4 stk 11kw fra rød kontakt.

rmr

Sitat fra: krister461 på søndag 19. juli 2015, klokken 20:54
Jeg kjørte Sotra - Gol over Hardangervidden i fjor, uten overnatting og hadde 13km når jeg kom frem. Treffer du på mye regn kan du lade litt i Eidfjord. Ellers er jo Aurland - Hol helt ok. Og med CHAdeMO-adapter kan du lade i Geilo om det kniper.
Neste gang bør du gå for Vestlia Resort. De har 4 stk 11kw fra rød kontakt.

Takk for info.

Jeg sendte en epost til Highland Lodge i dag , og fikk til svar at de kunne tilby en stikkkontakt til Elbil :) Sikkert 10a , men det er godt nok. Mulig de har fått spørsmålet av mange med elbil og mistet kunder :)
S85D - solgt juni -17
S75D - utlevert 31/07-17

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA