Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av dabis, tirsdag 18. august 2015, klokken 08:12

« forrige - neste »

dabis

Hei godfolk! hentet mitt nye glis i dag og tenkte jeg skulle prøve ut den nye carplay funksjonen viktig detalj er å bruke orginal Applekabel! Men spørsmålet er til dere om noen har funnet noen flere morro apper som vil fungere opp mot carplay? Ser inne på AppStore at appene er merket med appleklokke kompatibilitet men ser ingen som sier de er carplay kompitable?
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

phs

Fått det til å virke? Har forsøkt i min bil, men får ikke kontakt med telefonen. Noen tips?

matsemann

#2
Det som kreves er:
-iOS 8.0 eller nyere
-Siri må være aktivert
-CarPlay må være aktivert under: innstillinger --> generelt --> restriksjoner
-Koble til med USB kabel.

Gå til media på spilleren i bilen og legg til telefonen/velg Carplay. Husker ikke helt hvordan dette så ut, da jeg bare gjorde dette første gangen.

Edit: Skrivefeil

poskare

Noen som har funnet den i utlandet, eller sjekket pris her på berget?

dabis

Carplay er standard i e-golf 2016 modeller med Discovery MBII :)
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

poskare

Jepp, men jeg håpet noen hadde funnet ut noe vedr. oppgradering fra MIB I til MIB II! :)

Råde

Sitat fra: poskare på tirsdag 21. juli 2015, klokken 09:42
Jepp, men jeg håpet noen hadde funnet ut noe vedr. oppgradering fra MIB I til MIB II! :)
Tror du det er noe særlig mer enn å kjøpe boksen? (Til overpris)
e-Golf | X75D

poskare

Er redd for at det baller på seg ja, men håper jo i det lengste at det kun er å bytte selve enheten.... :D

poskare

Sjekket med Møller Tønsberg nå, og det offisielle svaret er at det ikke går å oppgradere... Så da gjenstår det å følge med på forum rundt om i verden for å se om hvordan noen løser det...

vskift

Hvordan vet man om det er MB ll i bilen?

poskare

Bilen er produsert etter uke 22 i 2015.

dabis

Er oppgraderingen virkelig hvert det? Har prøvd MBI og MBII nå i min egen bil og den carplaygreia kan dere få billig av meg. VW sin egen over BT fungerer mye bedre opp mot tlf osv.
Men tror kanskje Carplay blir bedre med tiden for prøvde den opp mot IOS 9 i dag og det var mye nyttig i å få siri på norsk men lite praktisk når siri prøver å snakke norsk med amerikansk språk.   
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

np

Er også nå mulig å spille musikk via USB (bedre lyd) og lade telefonen skikkelig. Men om det er verdt en oppgradering, vel...
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

GOK1970

Sitat fra: phs på lørdag 18. juli 2015, klokken 20:36
Fått det til å virke? Har forsøkt i min bil, men får ikke kontakt med telefonen. Noen tips?

Jeg har/hadde samme problem men fant ut at kona sin iPhone fungerte. Satt den opp som henne og endret innstillinger som iCloud osv. Så nå fungerer det.... Har ikke funnet ut hvilken innstilling som gjør "underverket". Mener selv jeg har lagt inn det som det nevnes her i forumet.... Trodde først det var telefonen hennes som var årsaken men det var det ikke (ble den slettet så virket heller ikke denne).

Morti_s

Hos meg har det ikke fungert, men i dag plutselig koblet den automatisk opp car play når tlf ble tilkoblet. jeg tror kanskje jeg brukte uoriginal usb kabel sist og at det var derfor det nå plutselig virket.
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA