Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av dabis, tirsdag 18. august 2015, klokken 08:12

« forrige - neste »

iGolf

Sitat fra: Morti_s på onsdag 22. juli 2015, klokken 21:55
Hos meg har det ikke fungert, men i dag plutselig koblet den automatisk opp car play når tlf ble tilkoblet. jeg tror kanskje jeg brukte uoriginal usb kabel sist og at det var derfor det nå plutselig virket.

Du har helt glemt å ta flere grombilder av bilen :P

Morti_s

Sitat fra: Donya på torsdag 23. juli 2015, klokken 13:09
Sitat fra: Morti_s på onsdag 22. juli 2015, klokken 21:55
Hos meg har det ikke fungert, men i dag plutselig koblet den automatisk opp car play når tlf ble tilkoblet. jeg tror kanskje jeg brukte uoriginal usb kabel sist og at det var derfor det nå plutselig virket.

Du har helt glemt å ta flere grombilder av bilen :P

hehehe.. neida, ikke glemt, bare ikke kommet lengre enn med tanken :P
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Sidewinder

Noen som har lyst til å legge ut noen bilder av carplay :)
Spent på å se hvordan det ser ut

dabis

Sånn her ser det ut i min bil. Ios 8 funker dårlig har oppgradert til ios9 og det fungerer bedre med Spotify blant annet. Ellers liker jeg mye bedre vw egen bt løsning.
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

Sidewinder

Sitat fra: dabis på lørdag 25. juli 2015, klokken 20:28
Sånn her ser det ut i min bil. Ios 8 funker dårlig har oppgradert til ios9 og det fungerer bedre med Spotify blant annet. Ellers liker jeg mye bedre vw egen bt løsning.

Det så pent ut, er det muligheter for å se film også?

phs

En omstart av telefonen etter å ha aktivert Siri og Carplay under restriksjoner, gjorde at det plutselig virket her. Virker både med originalkabel og uoriginal. Likte godt Spotify-appen. Enkel, men med mulighet for å bla i spillelister.

Godot

Ars Technica har en stor test av Android Auto her:
http://arstechnica.com/cars/2015/07/android-auto-review-a-beautiful-but-beta-alternative-to-awful-oem-solutions/

Jeg synes det ser bedre ut enn CarPlay, og det har jo Google Maps!

Jeg er selv iPhone-bruker, så jeg får se når jeg eventuelt kjøper bil i høst om jeg velger å dytte inn en billig Android-telefon med tvilling-SIM for å få dette i bilen. :)

Men hvordan er det med radio på CarPlay, får du tak i det under "Volkswagen"-ikonet, eller må du avslutte og starte bilens eget system for å høre på radioen?

Olekaa

#22
min ble produsert i uke 17. Noen som har fått det til på modeller produsert før dette? hvor finner jeg hvilken modell på spiller jeg har?
eGolf bestillt nov 2014. Levert mai 2015
Sort metallic, sorte vinduer, ryggekam, sensor, siemens ladeboks, lys og siktpakke, keyless og varmepumpe

Morti_s

Sitat fra: Olekaa på mandag 27. juli 2015, klokken 23:38
min ble produsert i uke 17. Noen som har fått det til på modeller produsert før dette? hvor finner jeg hvilken modell på spiller jeg har?

Du har 2015 mod og da har du ikke car-play, kun 2016 modeller.
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

Olekaa

Klassisk :( Håper det åpner seg for en oppdatering da. tragisk at de ikke klarer å få det til på 2015 modellene. kan vel ikke være så sykt stor forskjell mellom spilleren på 2016 mod og 2015 mod.
eGolf bestillt nov 2014. Levert mai 2015
Sort metallic, sorte vinduer, ryggekam, sensor, siemens ladeboks, lys og siktpakke, keyless og varmepumpe

Råde

Jo. Den er en helt annen, så du skal nok ikke forvente carplay med mindre du bytter hele systemet.
e-Golf | X75D

Morti_s

Sitat fra: Olekaa på torsdag 30. juli 2015, klokken 00:02
Klassisk :( Håper det åpner seg for en oppdatering da. tragisk at de ikke klarer å få det til på 2015 modellene. kan vel ikke være så sykt stor forskjell mellom spilleren på 2016 mod og 2015 mod.

Det er jeg 99.9% sikker på at jeg har lest at Møller bekrefter det ikke er mulig å oppdatere, så da blir det nok som råde sier, å bytte ut hele systemet:(
2016 VW e-GOLF m/VP, Dyp sort perleeffekt & skinntrekk vienna titan-sort.

GreenBeHH

Jeg fikk bilen 2015 modell kort tid før 2016 begynte å laget.  Den tabben gjør jeg ikke igjen  :-\
Som en ganske ivrig IT entusiast så hadde det vært kjekt å leke seg med Android Auto og Mirrorlink, men dette er såpass umodent at jeg har kjøpt ny bil lenge før dette får nytteverdi. 
VW har en nyhet rundt dette som forklarer hva som kommer og i prinsippet så har 2016 eGolf det som er beskrevet i artikkelen, http://www.androidauthority.com/volkswagen-availability-android-auto-most-2016-models-630009/
Neste versjon vil kunne integreres med mobil på en helt annen måte enn det vi ser i dag, uten svær og dyr enhet som leveres i dag.  Men, med større og bedre skjermer.
Jeg har også oppfattet at det ikke bli mulig å oppgradere, 2016 har en annen versjon (MIBII) av hardware/software.
eGolf m/varmepumpe, levert 22.05.2015

PokerFjes

Sitat fra: GreenBeHH på torsdag 30. juli 2015, klokken 21:07
Jeg fikk bilen 2015 modell kort tid før 2016 begynte å laget.  Den tabben gjør jeg ikke igjen  :-\
Som en ganske ivrig IT entusiast så hadde det vært kjekt å leke seg med Android Auto og Mirrorlink, men dette er såpass umodent at jeg har kjøpt ny bil lenge før dette får nytteverdi. 
VW har en nyhet rundt dette som forklarer hva som kommer og i prinsippet så har 2016 eGolf det som er beskrevet i artikkelen, http://www.androidauthority.com/volkswagen-availability-android-auto-most-2016-models-630009/
Neste versjon vil kunne integreres med mobil på en helt annen måte enn det vi ser i dag, uten svær og dyr enhet som leveres i dag.  Men, med større og bedre skjermer.
Jeg har også oppfattet at det ikke bli mulig å oppgradere, 2016 har en annen versjon (MIBII) av hardware/software.
Jeg har 2016, og det var vel bare flaks at det ble den og ikke en 2015. Har begynt å leke meg med mirrorlink nå, og som gadgetfreaken jeg er - så hadde jeg vært skikkelig skuffet om jeg hadde gått glipp av dette. Jeg kan speile telefon eller tablet 1:1, noe som gjør at jeg kan styre f.eks waze fra midtkonsollet.
Jeg var en stund redd for at mirrorlink kun ville la meg kjøre godkjente apps - men no problem.

Beklager off-topic. Jeg skal teste iphone'n min litt mer med CarPlay neste uke. Jeg mistenker at den kun tillater godkjente CarPlay apps å kjøre?
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

dabis



Beklager off-topic. Jeg skal teste iphone'n min litt mer med CarPlay neste uke. Jeg mistenker at den kun tillater godkjente CarPlay apps å kjøre?
[/quote]

Stemmer det ja. Kun noen få ubrukelige apps er tilgjengelig. btw så er det ikke off-topic da det er det denne tråden handler om ;)
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA