Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder

Startet av Teslanewbie, mandag 17. august 2015, klokken 22:56

« forrige - neste »

Muffinman

Mye fram og tilbake, ja. Litt på siden, men ser ut som alcantara-tak er blitt standard nå?

Teslanewbie

21" turbinhjul koster nå 32800kr fratrukket priset for 19" felger og dekk , er  det nytt ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman


Mippen

Fremtiden er elektrisk.

Muffinman

Sitat fra: Muffinman på lørdag 18. juli 2015, klokken 12:05
Mye fram og tilbake, ja. Litt på siden, men ser ut som alcantara-tak er blitt standard nå?
Ser nesten ut som en bug. Hvit alcantara er valgt som standard, stoff er ikke tilgjengelig men når man velger sort alcantara plusses interiørpakken på. Går man tilbake til hvit alcantara opprettholdes prisen for interiørpakke inntil man fjerner den.

Muffinman

Sitat fra: Mippen på lørdag 18. juli 2015, klokken 12:18
Tror jeg betalte 28500 for mine i vinter.
Dagens pris var ihvertfall identisk for en måned siden.

havardma

Sitat fra: Muffinman på lørdag 18. juli 2015, klokken 12:19
Sitat fra: Muffinman på lørdag 18. juli 2015, klokken 12:05
Mye fram og tilbake, ja. Litt på siden, men ser ut som alcantara-tak er blitt standard nå?
Ser nesten ut som en bug. Hvit alcantara er valgt som standard, stoff er ikke tilgjengelig men når man velger sort alcantara plusses interiørpakken på. Går man tilbake til hvit alcantara opprettholdes prisen for interiørpakke inntil man fjerner den.

Tekstiltakmulighet ble fjernet og hvit alcantara ble standard i slutten av mai. Fra samme dag ble det bare krav om interiørpakken hvis man valgte sort alcantara. Dette er altså ikke noe nytt i forbindelse med gårsdagens pressekonferanse.


Dennis

Jeg ender vel uansett opp med denne oppgraderingen dum som jeg er :p Uansett ikke så ille pris for en 20% økning i ytelse til 250 og 1 sek lavere tid på kvartmila.

Mener enda at det er slik bilen opprinnelig skulle blitt levert. Og kommer til å vente til andre har verifisert at ytelsen faktisk blir så mye bedre som de sier.

lurium

Jeg kommer sikkert til å oppgradere batteri. Ytelsen tror jeg blir en skuffelse samt man må sikkert betale en latterlig ekstra premie på forsikringen.

Dennis

#69
Bilen er idag forsikret basert på at forsikringselskapet tror bilen har 700hk. Noe den ikke har, selv etter denne oppgraderingen. Så har alt mitt på det tørre der.

Joda vet det står 90hk i vognkort men forsikrigselskapet lister opp P85D med 700hk.

1 sek raskere på kvartmila og 20% er en solid forbedring. Men gjenstår å se om de faktisk leverer på det og at det igjen ikke er helt riktig tall Tesla kommer med.

flux

Hvorfor mener du at P85D ikke har 700hk?

Batteriet er ca. 400V fulladet og med 1300A blir det 520kw (700hk) , med 1500A blir det 600kw (800hk)



1500A er syke mengder strøm, Tesla burde kanskje heller ha doblet spenningen til batteripakken for å redusere maks strøm i fremtidige biler/pakker.

lurium

#71
Synes egentlig hele greia er totalt idiotisk av Musk, han burde fått ut model 3 slik at Tesla som bilmerke overlever.
Istedet så er det "insane...ludi...." så slippes vell det om 6 måneder "nuts mode" og "freaky" etc.

Det hele er litt useriøst synes jeg, bedre at de bruker tid på å fikse soltak design, vinduer som knirker, leamikk dashboard... for ikke å snakke om Auto dimming av displayet i bilen. Det påvirker jo faktisk trafikksikkerheten å måtte justere dette manuelt i hver eneste forbanna tunnel man kommer inn i... (for ikke snakke om at det er flaut å måtte forklare passasjerer at "joda det kommer...." i den viten at det gjør det sikkert ikke...)

Musk burde prioritert Premium kvalitet nå og fått den "OPP" og lagt på is 0-100 "stresset" frem til det er på plass.

Thats my 2 cents...

weld77

Model 3 forutsetter vel gigafactory operativ og lavere enhetspris på batteripakkene. Det er jo lov å ha flere baller i luften samtidig. Denne endringen her tipper jeg var en smal sak for Tesla, og eventuelt forbedret batterikjemi er jo midt i planeten i forhold til hva de bør satse på. Det er såpass liten "breaking news" at de annonserer det i en telefonkonferanse.

Det er også en måte å tjene mer penger på p85d-kunder som har betalingsvilje for å ha det hissigste. Det koster nesten 100k ekstra å få denne muligheten - jeg gjetter på at marginen på dette er ganske så hyggelig for Tesla og gir penger i kassa. De må tross alt prøve å tjene noe penger også.

Nå aner ikke jeg hvor mange ingeniører o.l. som er ansatt hos Tesla, men det er neppe noen vits å sette alle mann på soltak, dashbord og vinduer. Er man guru på batteriteknologi vet man neppe mye om vinduer og soltak...

Du forutsetter jo at ting som skjer i toppen av modellspekteret går ut over andre ting - det er ingen automatikk i det.

Det sagt så fremstår måkevingedørene på Model X som en skikkelig dum idé som har forsinket den modellen ganske mye sannsynligvis. Musk har nok en fetish for dører, det var visstnok mye styr med dørene på Roadster i gamle dager også der han ville ha en del endringer...

lurium

Måkevinge dørene ja, forestill deg følgende scenario.

Du går ut til bilen med nøkkelen i lommen, det er blå-is på taket og du kommer borti nøkkel som åpner måkedørene.... forestill deg lyden :)

Evt scenario nr 2 ... du skal på fjellet og skal ta med skiene dine og har kjøpt takboks...

weld77

#74
Sitat fra: Thomas M på lørdag 18. juli 2015, klokken 16:37
Måkevinge dørene ja, forestill deg følgende scenario.

Du går ut til bilen med nøkkelen i lommen, det er blå-is på taket og du kommer borti nøkkel som åpner måkedørene.... forestill deg lyden :)

Evt scenario nr 2 ... du skal på fjellet og skal ta med skiene dine og har kjøpt takboks...

Nå er nok Model X mer rettet mot "soccer mum" - segmentet i USA som skal kjøre rundt med et lass unger og godt med bagasje heller en nordmenn som lever i den villfarelse at de trenger en SUV for å komme seg fra Oslo til Geilo eller hvor nå hytta på fjellet ligger... Firehjulstrekk er innimellom greit å ha på vinterføre, men hva man skal med en SUV (kommer som regel med dårligere kjøreegenskaper vs sedan/stasjonsvogn og ofte lite bagasjeplass i tillegg) har jeg aldri skjønt.

I Musks plan om å erobre bilverden er Norge nok ganske langt nede på lista selv om det enn så lenge er det nest største markedet deres. Men visjonen er nok betydelig større enn å selge godt med biler i Norge så lenge gulroten er der og i California.

Men dette ble en avsporing...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA