P90D Ludicrous blir ny toppmodell. Ny batteripakke tilbys

Startet av Teslanewbie, fredag 17. juli 2015, klokken 20:34

« forrige - neste »

Dennis

Et annet problem er Tesla oppgir 0-100 tall med 1 foot rollout. Så man må legge på ca 0,2-0,3 sek på tidene Tesla oppgir. Ingen av de Tyske som feks Porsche osv som oppgir det slikt. Det er faktisk 0-100 og ikke 5-100 som det blir med rollout.

Men virker som alt for mange er for frelst av alt Tesla gjør til å innse det. Så selv med 0.1 sek oppdateringen er ikke bilen så rask som Tesla opprinnelig sa den skulle være fra 0 til 100 altså fra helt stillestående til 100.
Så også her vil det nok vise seg at P90D bruker ca 3.2 til 3.3 sek til 100. Altså like raskt som P85D egentlig skulle ha vært. Dette er rett å slett helt latterlig og vi lar oss lure og blar opp for å oppgradere :D

Hodetelefoner

får dere ikke til skikkelig tider med gps målerene deres? :D
Jeg ble lovet en "insane" akselerasjon. Jeg fikk det. Nå kan jeg betale en liten sum og få en enda raskere bil også. fantastisk :D

Mippen

For de som kjøper tesla pga ytelse kan man kanskje føle seg lurt. For min egen del kjøpte jeg bilen fordi jeg ville ha en elbil, en innovativ bil som dekket mine behov i forhold til rekkevidde, plass og ikke minst i forhold til fremkommelighet. Ytelsen var en bonus... Bilen er fortsatt like fin den. Vi må bare bli vant til at det hele tiden kommer nye endringer. Bilen vil aldri være den beste hele tiden, men for meg er den best. :) Sånn er det bare. Kjøper man iphone 6 kommer iphone 6S eller 7 også snikende ;)
Fremtiden er elektrisk.

snurrehue

Sitat fra: Rødkleiv på lørdag 18. juli 2015, klokken 00:27
Hva med å få ut model X, 3 osv litt kjappere i stedet for å lansere stadig nye ridiculous versjoner av Model S....

Eller hva med å fokusere ressursene på å utbedre de evinnelige feilene i stedet for å bruke bøtter og spann av unødige ressurser på å gjøre bilen noen få tideler raskere (egenskap som 99,9% av oss aldri får noen som helst nytte av)?

Dennis

Sitat fra: KristofferH på lørdag 18. juli 2015, klokken 01:51
får dere ikke til skikkelig tider med gps målerene deres? :D
Jeg ble lovet en "insane" akselerasjon. Jeg fikk det. Nå kan jeg betale en liten sum og få en enda raskere bil også. fantastisk :D

Du får gi beskjed til edmunds.com, caranddriver.com osv hvordan man tester. De bruker proft måleutstyr og oppgir 0-60 mph både med og uten rollout. De klarer ikke 0-60 mph i nærheten av 3.1 uten rollout som Tesla skriver den skal klare.
En gtech måler feks viser som oftest med rollout som feks dragtimes bruker.

Blir bare irritert av falsk markedsføring, for all del så går bilen insane til 100 uansett :)

Dennis

Ser det står litt mer info her nå
www.teslamotors.com/blog/three-dog-day

Så hvis jeg blar opp ca $5000 + arbeid så blir ytelser i nærheten av slik den opprinnelig skulle ha vært fra dag 1.

Tesla ler nok hele veien til banken for å ha solgt oss en sikring til 35 000 :) Får også inconel til å virke som noe kjempe dyrt romfart greier. Hadde inconel ventiler på bilen jeg hadde før uten at de kostet de helt ville summene. Vært brukt i motorsport i lang tid.

Trustno1

Har litt problemer med å forstå kostnadene for oppgradering. Står at det er $5k for oppgradering av elektronikken for å få den nye aksen. Men såvidt jeg har forstått så må man også ha det nye 90kwh batteriet, så må man kjøpe det i tilegg?

for $5k hadde jeg kanskje vurdert oppgradering om jeg fikk både bedre aks + 5kwh ekstra. Men blir det noe uttover dette så føler jeg ikke det er verdt det.

Undertegnede

"This option will cost $10k for new buyers. In appreciation of our existing P85D owners, the pack electronics upgrade needed for Ludicrous Mode will be offered for the next six months at only $5k plus installation labor."

Dette synes jeg er meget generøst av Tesla å tilby for de som måtte ønske dette. Skulle likt å se Apple gi ut en oppgradering av iphone for halv pris av det den nye koster.

Må si meg ofte enig med cookie men synes ikke noen er ført bak lyset ved kjøp av P85D. Den gjør 0-100 i Norge på 3,3 som opplyst. Det er ikke noen banebil.

Hvis man vil ha mer så koster det 10.000$ ekstra for alle unntatt de som har P85D som får dette for 5000$.

Cirion

Sitat fra: Trustno1 på lørdag 18. juli 2015, klokken 04:08
Har litt problemer med å forstå kostnadene for oppgradering. Står at det er $5k for oppgradering av elektronikken for å få den nye aksen. Men såvidt jeg har forstått så må man også ha det nye 90kwh batteriet, så må man kjøpe det i tilegg?

for $5k hadde jeg kanskje vurdert oppgradering om jeg fikk både bedre aks + 5kwh ekstra. Men blir det noe uttover dette så føler jeg ikke det er verdt det.
Er nok kun oppgradering av elektronikken, og gir bedre aks. For full effekt må også batteripakken oppgraderes (slik jeg forstår det). Det er også mulig, men pris er ikke oppgitt. Kun en info om at batteripakkene vil bli tilbudt med 5% økning hvert år fremover, og at man bør vente med å oppgradere til batteripakken man har ikke lenger dekker det behovet man har.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Haldenser

Håper inderlig de får opp bemanning/antall service centere fremover, for dette stuntet gjør iallefall ikke køen kortere. Regner også med at de som skal ha bilen inn for en slik oppgradering havner bakerst i køen.
Ellers er kosten 5000+arbeid+moms, så havner nok på nærmere 60k omregnet til NOK
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

SabreMan

Jeg har vært inne på nettsiden og sjekket konfigurasjon. En 85 har en oppgitt rekkevidde på 502 km. 85D har 528 km. Hvis du legger til rekkeviddeoppgraderingen, endres ikke rekkevidden i det hele tatt.
Model S 75. Bekreftet 20.07.17. Levert 29.09.17.

HåkonE

Ser ikke ut som du trenger oppgradert batteri for å oppgradere til Ludicrous på eksisterende biler:

"It is important to note that the battery pack size upgrade and the pack electronics upgrade are almost entirely independent. The first is about energy, which affects range, and the second is about power, which affects acceleration."

jazzwheel

Sitat fra: Cookie Monster på lørdag 18. juli 2015, klokken 01:36
Et annet problem er Tesla oppgir 0-100 tall med 1 foot rollout. Så man må legge på ca 0,2-0,3 sek på tidene Tesla oppgir. Ingen av de Tyske som feks Porsche osv som oppgir det slikt. Det er faktisk 0-100 og ikke 5-100 som det blir med rollout.

Men virker som alt for mange er for frelst av alt Tesla gjør til å innse det. Så selv med 0.1 sek oppdateringen er ikke bilen så rask som Tesla opprinnelig sa den skulle være fra 0 til 100 altså fra helt stillestående til 100.
Så også her vil det nok vise seg at P90D bruker ca 3.2 til 3.3 sek til 100. Altså like raskt som P85D egentlig skulle ha vært. Dette er rett å slett helt latterlig og vi lar oss lure og blar opp for å oppgradere :D

Og det hjelper ikke akkurat de da oppga tall uten rollout (P85 0-60mph på 4,2sec) frem til de lanserte P85D. De har gjort en del tvilsom markedsføring siste året, inkludert bensin og bomringbesparelsen som trekkes fra prisen.

jazzwheel

Ser samtidig at S85D nå har fått 0-100 på 4,4 mot 4,6 tidligere.

P85D nå står oppgitt med 262 hk foran, 510 hk bak motorkraft.

Mippen

Sitat fra: jazzwheel på lørdag 18. juli 2015, klokken 11:53
Ser samtidig at S85D nå har fått 0-100 på 4,4 mot 4,6 tidligere.

P85D nå står oppgitt med 262 hk foran, 510 hk bak motorkraft.

Før var det også oppgitt 428 hk på 85D, nå er den 6 hk svakere men 0,2 raskere. Blir stadig forvirret av endringene til Tesla. Er litt dumt at de oppgir motorkraft på P85D og bare effektiv effekt på de andre modellene.

Hvorfor effekten er økt på P85D nå er kanskje fordi det er/kommer en ny oppdatering til alle eksisterende biler? 262 + 510 blir jo 772 hk. Før var det 700hk oppgitt motorkraft. Savner effektiv effekt på P85D.
Fremtiden er elektrisk.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA