Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder

Startet av Teslanewbie, mandag 17. august 2015, klokken 22:56

« forrige - neste »

Veggen

#30
Anoden er en av de indre bestanddelene i hver enkelt battericelle.
Det er ikke praktisk mulig endre denne på en gammel celle.

De de snakker om her er en ny og forbedret utgave av 18650 cellene med silisium på anoden.

Edit:
Silicon=Silisium  (halvledere, mikroprosessor, etc)
Silicone=Silikon (tetningsmiddel, pupper, etc)
Stor forskjell ;)

Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

Blir nok ikke like raskt. Tipper at årsaken til at Ludicrous krever den nye pakken er pga den lar seg utlade kjappere enn den gamle. P85D får sikkert litt bedre ytelse, men 20% raskere til 250 og 10.9 på kvartmila tviler jeg på.

mr.rs4

Det er vel en anode med en spesiell silikon på som takler høyere strøm ut fra batteriet, fra 1300 til 1500. Derfor ekstra effekt / raskere bil.

Står litt her

http://www.greencarreports.com/news/1099178_breaking-tesla-model-s-gets-new-90-kwh-battery-ludicrous-performance-mode

Og her
http://www.slashgear.com/tesla-ludicrous-mode-added-to-model-s-17393411/

Men at det skal koste 3000+5000 dollar, vet jeg ikke om jeg skal hoppe på det.
Kommer vel moms og arbeids penger utenom så kan komme opp i 80-100 tusen?

Raymond - Tesla Model XP100D
Selger BMW M5 e61 LAV km -  BMW M5 e61 LAV km
Annonse på Finn.no

Mr.Hansen

"When breaking the Laws of Nature the punishment occurs instantly. The punishment is known in advance and always sentenced unconditionally!"

Veggen

Rettelse:
Sitat fra: mr.rs4 på fredag 17. juli 2015, klokken 23:24
Det er vel en anode med en spesiell silikon silisium på som takler høyere strøm ut fra batteriet, fra 1300 til 1500.

Dennis

#36
De kunne jo gitt oss som kjøpte P85D basert på 700hk en oppgradering som faktisk gir 700hk. Selv P90D gir ikke så mye en gang.

En på TMC forumet som har regnet på det
P85D, with 1300A draw: 415 kW -> 556.52 hp
P90D, with 1500A draw: 415 kW * 1500 / 1300 = 478.85 kW -> 642.15 hp

Så på P95D er man kanskje oppe på ca det vi opprinnelig ble lovet.

Kjøpte P85D basert på at det skulle være 700hk og forventet derfor en stor oppgradering av ytelse i høyere hastighet sammenlignet mot P85. Og ikke bare litt raskere over 100km/t som er tilfelle idag. Vi har jo egentlig ikke fått det vi betale for, ikke i nærheten en gang.
Og nå skal vi få lov til å betale enda mer for å få en oppgradering som er litt nærmere det vi først ble lovet.

De som kjøpte P85 fikk i det minste effekten de ble lovet.

Teslanewbie

Sitat fra: Cookie Monster på fredag 17. juli 2015, klokken 23:55
De kunne jo gitt oss som kjøpte P85D basert på 700hk en oppgradering som faktisk gir 700hk. Selv P90D gir ikke så mye en gang.

En på TMC forumet som har regnet på det
P85D, with 1300A draw: 415 kW -> 556.52 hp
P90D, with 1500A draw: 415 kW * 1500 / 1300 = 478.85 kW -> 642.15 hp

Så på P95D er man kanskje oppe på ca det vi opprinnelig ble lovet.

Kjøpte P85D basert på at det skulle være 700hk og forventet derfor en stor oppgradering av ytelse i høyere hastighet sammenlignet mot P85. Og ikke bare litt raskere over 100km/t som er tilfelle idag. Vi har jo egentlig ikke fått det vi betale for, ikke i nærheten en gang.
Og nå skal vi få lov til å betale enda mer for å få en oppgradering som er litt nærmere det vi først ble lovet.

De som kjøpte P85 fikk i det minste effekten de ble lovet.

Nettopp , kanskje du nå skjønner hvorfor mange av oss solgte P85D og beholdt den "gamle" P85...

De som gjorde et godt kjøp er dem som bestilte 85D på gamle specs og fikk en bil som gjorde 0-100 på 1 s kjappere !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Dennis

#38
Nå hadde ikke jeg Tesla fra før, samt at 4wd er et must for meg. Men joda helt enig i at P85D ikke lever opp til forventingene på ytelse som vi ble lovet, som jeg har skrevet før.

Hadde egentlig bare funnet meg i at dette var en begrensing med elbil, at det ikke går så veldig bra i høyere hastighet pga begrensing av batteri og turtall på motor.

Men så kommer de plutselig med en dyr oppgradering (Som også P85D kan få) som skal forbedre ytelse til 250 km/t med 20% da blir jeg litt små irritert når vi ikke har fått i nærheten av det vi først ble lovet en gang. Og oppgraderingen er bare noen små ting som sikring ++ de tar seg grovt betalt for.
Hadde de latt være å skrive 700hk hadde det vært greit, men de har ikke levert det de lovte.

Eksisterte ingen data på 0-200 tider osv når jeg bestilte bilen, så måtte ta en avgjørelse på å bestille basert på at den skulle ha 700hk.

Rødkleiv

Hva med å få ut model X, 3 osv litt kjappere i stedet for å lansere stadig nye ridiculous versjoner av Model S....

Tuxedo

Sitat fra: Rødkleiv på lørdag 18. juli 2015, klokken 00:27
Hva med å få ut model X, 3 osv litt kjappere i stedet for å lansere stadig nye ridiculous versjoner av Model S....
Hehe...
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

weld77

Denne hadde jeg ikke bestillt om jeg skulle kjøpe i dag... jeg har p85d og hadde nok gått for uten p i dag. Aksellereasjonen er morro, men brukes ikke veldig ofte og når jeg kjører forbi i Norge gir jeg stort sett aldri bånn spiker uansett. Det er gøy å trykke klampen i bånn fra stillestående, men nyhetsverdien avtar (men forsvinner aldri helt...)

Forskjellen på 85 og 90kWh ser jeg også som helt irrelevant. Og den blir enda mindre relevant med stadig bedre lademuligheter. Om man har det slik at man har er kjøretur jevnlig hvor 2.5 mil ekstra er make or break så greit nok, men det er neppe mange som har det slik.

Dag A.

Sitat fra: weld77 på lørdag 18. juli 2015, klokken 00:52
Denne hadde jeg ikke bestillt om jeg skulle kjøpe i dag... jeg har p85d og hadde nok gått for uten p i dag. Aksellereasjonen er morro, men brukes ikke veldig ofte og når jeg kjører forbi i Norge gir jeg stort sett aldri bånn spiker uansett. Det er gøy å trykke klampen i bånn fra stillestående, men nyhetsverdien avtar (men forsvinner aldri helt...)

Forskjellen på 85 og 90kWh ser jeg også som helt irrelevant. Og den blir enda mindre relevant med stadig bedre lademuligheter. Om man har det slik at man har er kjøretur jevnlig hvor 2.5 mil ekstra er make or break så greit nok, men det er neppe mange som har det slik.

Veldig enig angående akselerasjonen.  Den hadde sine "15min of fame" sånn ca de første tre ukene vi hadde bilen.
Jeg blir ikke en av de som hopper avgårde på noe P90D bare for å få 0.5sec ekstra.

For de som vil prøve virkelig insane eller "Ludicrous", så prøv sykkelen (eller tilsvarende) som nevnt under her.
Da snakker man akselerasjon, også i 150km/t (går rett på bakhjulet i den hastigheten).

Så dette med akselerasjon for min del får jeg tilfredstilt så det holder og litt til på sykkelen.

Når det gjelder bilen så er det bare en ting som teller for mitt vedkommende, range-range-range.
Eller en massiv utbygging av lademuligheter.

Slik det er i dag så kan man vanskelig kjøre tur/retur Kristiansand-Stavanger uten at man må gjennom en 22kW lader ett eller annet sted (for å komme ilbake til Lyngdal).

Det er en rute hvor godeste Elon Musk ikke har klart å fjerne rekkeviddeangsten (uten da å kjøre om Haugesund)
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

Mippen

2,5 mil ekstra fikser man på 0 komma niks med en supecharger også ;)
Fremtiden er elektrisk.

weld77

Det kommer til å komme stadig bedre lademuligheter, så rekkeviddeproblematikken tror jeg blir mindre og mindre. Tesla må tross alt dimensjonere utfra biler med 60/70kWh (og enda mindre når model 3 kommer). Så om man har 85 eller 90kWh tror jeg er ganske irrelevant på sikt.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA