Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder

Startet av Teslanewbie, mandag 17. august 2015, klokken 22:56

« forrige - neste »

Dennis

#210
Problemet er at folk kommer til å le av oss hvis man lager sak av dette.

Kommer til å bli framstilt som idioter som klager over at bilen bruker 3.5 og ikke 3.3 til 100 km/t og at den ikke er raskt nok over 100 km/t for så fort har man jo uansett ikke lov til å kjøre.

Har nevnt det for dama og noen bekjente at jeg ikke er fornøyd med effekten i bilen idag og da ser de bare veldig rart på meg :P

Men joda så klart brev til Tesla er nok beste mulighet, så de i det minste får vite at vi ikke er fornøyd med at de var alt for uklar på effekt og fikk forespeilet at bilen kom til å være mye raskere i høyere hastigheter enn hva det ble til.


Teslanewbie

Sitat fra: Haknys på fredag 24. juli 2015, klokken 16:41
I dag så jeg en P85D i Oslo med ettermontert D (litt annen skrifttype, og i chrome fremfor rød). Blir dette en L, så er det jo bare å sette på en liten rød L for de som vil spare 50 000,-.  :D

Det hjelper ikke sitte her å syte, folkens. Mener dere/vi Tesla har gjort noe ulovlig, så starter det med et brev i det minste.

Jeg hadde en lang diskusjon med Tesla. Saken var på global rundreise, og både innom den juridiske avdelingen deres og sjefen i Nederland. Tesla var hyggelige, men beinharde på avgjørelsen sin lenge. Men jeg fikk viljen min til slutt. Naturligvis, de gjorde en feil.

Hva dreide seg diskusjonen om ? Kanskje dette kan gagne flere ?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

jazzwheel

Jeg har også sett en i Oslo med ettermontert D badge.

Angående kontaktor så ble den byttet på bilen min mens den var inne for å fikse taket. Det var altså en servicebulletin som de tok samtidig. Jeg har ingen info om hvorfor eller hva den nye er kapabel til, men skulle gjerne visst det. Det er trist hvis de spekulerer i å la bileierne som velger å oppgradere til L betale for dette selv.

Med nye toppmodeller hvert halvår så er vel Tesla mer ivrig enn både Samsung og Apple. Tror jeg holder meg i skinnet inntil det kommer facelift og en vesentlig endring av batteri før det blir aktuelt med ny bil.

D.O

Kontaktoren som byttes( "gigavac?") har vel ikke noe med den "oppgraderte sikringen" å gjøre? Er jo to helt forskjellige ting, med mindre disse er montert sammen til en enhet.
Ang effekt på p85d så prøvde jeg tidlig(14oktober) å ymte frempå om at dette Kun var teoretisk motoreffekt,  men var heller få som var enige. (Som i moment/hk diskusjonen og Gy-dekk diskusjonen ::) :P)

Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)


Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

Olemann

Elon er en herremann med business teft.  Han visste jo at når han kom med P85D så var det mange eiere av P85 som plutselig så sin gamle bil bli ubrukelig, naboen kunne jo dukke opp med en bil med D etter før han visste ordet av det....Om han også bytter noen bokstaver på displayet (fra Sport til Insane) og kutter tiden til 100 med noen tiendedeler så er det enda flere som må bytte bil....
Nå gjør han det igjen, fra Insane til Ludi et eller annet...og nye tiendedeler kuttes......
Han vet at det er de som hadde toppmodellen som er lettest å få til å mene at den bilen de har ikke lenger er god nok når en Ludi lanseres...
Når det ikke er mer å hente på tiendedeler så kommer nok noe annet....batteristørrelse, kanskje facelift, og er han i samme spor så facelifter han litt annerledes på den dyreste P eller hva den nye bokstaven blir.....og passer på å slippe den noen måneder før på den dyreste....slik at de som betaler merprisen kan kose seg alene før almuen med 70kWh framstår i ny design.  Husker dere diskusjonen her da den første Tesla taxien kom? Nesten helligbrøde...
Kan nok hende det er marked for en Tesla til 1.2 - 1.5 mill, bare Elon gir garantier om ingen-taxi og at den ikke forbigås med noe råere på i alle fall et par år...Rart dette her, mange styrer ikke egen begeistring for egenskaper ved hva man har, men med hva man kunne hatt....

Dette er godt nytt for de som surfer Finn og venter på en bruktbil som bare har Insane og 85 kWh....og kan leve med dagens design :)

satheesh.net

Sitat fra: Olemann på fredag 24. juli 2015, klokken 23:47
Rart dette her, mange styrer ikke egen begeistring for egenskaper ved hva man har, men med hva man kunne hatt....

Jeg tror du er inne på noe der Olemann. Jeg leser mange av kommentarene rundt på forumet her og blir litt "oppgitt". At et selskap hele tiden skal gå fremover er jo selve definisjonen av et selskap. Når man har en person som Elon Musk i spissen og mottoet hans er "You can always do things better", så kan man ikke forvente noe annet enn forbedringer og at nye ting blir lansert.

Bil har aldri vært noe annet enn et "tapsprosjekt", rent pengemessig. Selv om det er en bil v2.0 levert fra Tesla Motors. Oppgraderinger og nye elementer vil alltid være en del av gamet.

Det er ingen tvang og oppgradere bil til nyere modell. Personlig er jeg glad for at de stadig gjør forbedringer og er innovative. Mitt motto er at "den dagen vi slutter med innovasjon, er dagen man kan ta en skuff og begynne å grave". Trist og kjedelig.

Just my two cents ...


Dennis

#216
Har ikke noe imot at de kommer med noe nytt å bedre, det er bare supert :) Men er ikke det som er greia her.

De som kjøpte P85 fikk ytelsen og effekten Tesla sa de skulle få, så man kan jo ikke klage etterpå da når det kom en bedre. Men her har man langt ifra fått den ytelsen som Tesla først gikk ut med, det er en vesentlig forskjell.

Dette har vært masse diskusjon om dette en god stund og har vært ganske aktiv og sakt min misnøye både her og i 691 hp tråden på TMC forumet lenge før Ludicrous kom.
Og det at Ludicrous kom gjorde bare saken verre siden de tilbyr å bare oppgradere noen sikringer til 50 000 så yter bilen litt over 600hk i det minste.

lurium

De skal ha betalt for noe vi allerede har betalt for. SVINDEL kalles det i andre land...

Dennis

Tesla svarer heller aldri når man sender spørsmål om effekt stemmer. Er helt tyst fra de da
Samme erfaring har flere fra Usa også.

En som har ventet over 3 måneder på svar og purret flere ganger. Nada å høre fra Tesla.

Hodetelefoner

Klage klage klage. Jeg betaler, får en mye raskere bil. Så kan de som suttrer sitte der med de trege P85D 'ene sine.
Kjøper dere en bil ifra Audi. Så betaler du for å få en "sportslig bil med gode kjøreegenskaper".. du får ikke gode kjøreegenskaper... Det samme gjelder en del andre produsenter. Slutt å syt fordi dere har for mye fritid. Dere som klager på pris kan komme å klippe plenen min, male huset og vaske bilen min. Så kan jeg slenge litt penger i ludicrous potten deres ;)

weld77

"Gode kjøreegenskaper" er diffust og ganske subjektivt og relativt. Et antall hestekrefter derimot er helt konkret, klart definert og høyst målbart.

o.b.lix

Sitat fra: weld77 på lørdag 25. juli 2015, klokken 14:56
Et antall hestekrefter derimot er helt konkret, klart definert og høyst målbart.

Nei, da er du på villspor. Det finnes et utall måter å måle HK på, der ingen er egentlig presise. Sjekk f.eks wikipedia https://no.wikipedia.org/wiki/Hestekraft
Og denne denne debatten er heller ikke ny og ikke unik for Tesla, her er et eksempel http://vgd.no/forbruker/bil/tema/838678/tittel/oppgitt-hk-paa-nye-biler
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

weld77

#222
Jeg vet godt at hk kan måles på ulike måter på ulike steder i drivlinjen men uansett hva du måtte mene så er det en presis, fysisk størrelse. Mener du at kilowatt er diffust også?

Poenget med Tesla er at de oppgir en effekt bilen ikke kan levere på noe sted i deivlinjen. Det er i min nok mindre etterrettelige enn å oppgi på svinghjulet i en forbrenningsmotor.

Hodetelefoner

Hvordan skal vi måle dette da? :)
Jeg vet om noen tusen personer som gjerne kunne tenke seg en måte å måle dette på. En tråd om HK drar seg ofte ut noen hundre sider på forum hvor man diskuterer de forskjellige standarder hvor dette måles :) jeg synes ikke KW løsningen vi har i dag er så gal? 
Alle som har kjørt en elbil vet at effekten dabber fort av.  At noen her inne trodde det skulle forsvinne ved å få en motor til fremme sier litt som det enkeltindividet..  det er ikke akkurat "350hk" i de eldre P85 bilene heller. Tesla er fortsatt en treg bil når man kommer opp i fart. Men fortsatt en awsome bil :)

sigurdi

Dersom det er sikringene på enkelt cellene som blir litt i minste laget er det bare litt over 7000 sikringer som må loddes om.

Ved nybestilling vil valg av Ludicrous automatisk velge 90kWh batteri.

Er det noen som har fått bekreftet sentralt at en kan oppgradere 85kWh til Ludicrous eller er dette bare rykter.

Jeg har litt tro på at dette har litt med de nye 90kWh batteriene som bruker silicon i anode og kan dermed levere ut mer strøm over lengre tid en de gamle cellene, uten at det går utover levetiden.
(Dette er dog spekulasjoner fra min side, men naturlig utvikling siden X har behov for større kontinuerlig effekt, når den drar henger. Ble og sakt at dette var en bi effekt av arbeidet med X)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA