Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lynx Nanoq

Startet av cra, torsdag 14. januar 2010, klokken 11:30

« forrige - neste »

cra

Verdsarvbygda Geiranger bør få ein meir miljøvenleg trafikk. Det meiner folk som bur i bygda. Dei planlegg masseinnkjøp av elektriske scooterar til neste sommar.

http://smp.no/article/20091209/NYHETER/712099989/1002
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hens

Positivt tiltak, men det jeg har sett av Geiranger er at enten går det bratt oppover, eller bratt nedover. Ikke noe ideelt sted for batteridrift.
Kanskje til nød med lithium.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Lars C. Krogenæs

#2
Og så ligger den 4 cruise-båt-palasser som spyr ut tungolje-røyk. Røyken legger seg som et grått teppe over bygda innerst i fjorden. Da hjelper det desverre lite med noen elektriske scotere.
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

cra

Sitat fra: hens på onsdag 09. desember 2009, klokken 09:30
Positivt tiltak, men det jeg har sett av Geiranger er at enten går det bratt oppover, eller bratt nedover.

I Geiranger er det bratt både opp og ned, ikke enten/eller.  ;D

Det er også noen veier som går "bare bortover", men du har nok rett i at det er mye bakker.

Sitat fra: Lars C. Krogenæs på onsdag 09. desember 2009, klokken 10:04
Og så ligger den 4 cruise-nåt-palasser som spyr ut tungolje-røyk. Røyken legger seg som et grått teppe over bygda innerst i fjorden. Da hjelper det desverre lite med noen elektriske scotere.

Ja, dette er et problem de jobber med. Men som vi vel var inne på i en annen diskusjon: "alle monner drar", og hvis det funker bra så kan det kanskje få flere til å gå for elektriske løsninger også utenfor Geiranger. Trikset er jo å få flest mulig til å prøve, for det er den beste måten å "omvende" dem på. :)

Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

hens

De fleste turister går vel iland i Geiranger, og da har det en hensikt å vise at det går an, til tross for ekstrem topografi.
Vi får håpe det beste!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA