Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: "Klattlading" p.g.a. fjernstyring av klimaanlegg

Startet av Sbergo, søndag 16. august 2015, klokken 20:36

« forrige - neste »

Sbergo

Hei på dere

Jeg har fått meg en ny Outlander PHEV som jeg er veldig fornøyd med, men med unntak at forhandleren ikke har levert meg kortet med SSID og passord slik at jeg får koblet opp app og mobil. jeg er kjent med hvordan dette kortet ser ut og at de normalt skal følge med i en liten pose sammen med nøklene til bilen.
Før jeg går videre lurer jeg på om det er noen som kjenner til hvordan man finner SSID koden og resatt passordet. Takker for all hjelp  :)

Dykkern

Det må du dessverre til en forhandler for å få gjort.

Sbergo

Hei Dykkern, tusen takk for svar.
Baserer du svaret på egenerfaring, har du har hatt samme problem selv ?
Mvh, Steinar

fstromsv

Har du sett godt etter i mappen der bruksanvisning og andre kort o.l. ligger?  Lappen er brettet slik at koden er skjult på innsiden av bretten.  Slik var det ihvertfall når min bil ble levert.

Dykkern

Svaret mitt var basert både på egen erfaring og til flere andre som har diskutert det samme tidligere her på forumet. Men det kostet meg ikke SÅ mye, tror jeg betalte ca 500 kr på Motor Forum her i Bergen (forbehold om at jeg kan huske feil.)

Sbergo

Hei og tusen takk for svar.

Nei lappen er dessverre borte, den forsvant hos forhandler, men prisen hos Motorforum er ikke avskrekkende så da tar jeg turen dit.

Igjen takk for hjelpen Dykkern  :)

Sbergo

Kjempeservice av Motorforum i Oslo!
På 20 minutter var alt fikset, billig var det også.

aaa3

Så bra at du fikk hjelp.
Når jeg leser hva du har skrevet tidligere stusser jeg likevel over at du skulle måtte betale noe i det hele tatt!

koveraasen

Fikk også ordnet dette kjapt hos MotorForum i Oslo for 430kr. Tror de må koble seg til bilen med en terminal og hente det ut, så det tar vel sikkert 15 min. Selvfølgelig er det en høy timespris, men allikevel innafor. Litt synd at det ikke kan hentes ut eller endres på MMCS.

Syntes det var kjipere å måtte betal 430kr for en norsk instruksjonsbok...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA