Mulig første lengre tur - uenig med nav i bilen

Startet av Pompel, onsdag 15. juli 2015, klokken 23:16

« forrige - neste »

Pompel

Vi vurderer å hive oss med på en langhelg i Orsa, Sverige (ved Mora) om et par uker og tenkte å se an reiseruten. Avreise fra Skogn i Nord-Trøndelag.

Jeg har forsøkt et par ganger å sjekke hvor bilen vil ta ruten og første forsøk ga reiserute via superladere i Østersund - Sundsvall - Gävle til så og dreie vestover igjen mot Orsa. Denne skulle ta ca 12 timer. Her var SOC ca 60% når jeg testet.

I dag forsøkte jeg igjen ved passering hjemover forbi Stjørdal. Da var forslaget Østerdalen sørover til Elverum og så kjøre østover til Orsa. Reisetid var her også ca 12 timer. SOC var nå derimot ca 10%.

Men selv mener jeg at det skal da kunne la seg gjøre å kjøre rett østover til Østersund og lade der for å å ta E45 rett sørover til Orsa. Reiseruten vil da være 3 timer (224 km) til Østersund, topplade der og så 3t 41m (296 km) sørover til Orsa. Usikker på hvor lang tid det vil ta å topplade i Østersund, men det må da være mye gjort på et par timer?

Er det noe ved topologien jeg fullstendig feilvurderer her eller vil min rute basert på søk i Google Maps være mye raskere enn hva navigasjonen i bilen legger opp til?
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

ihlhaug

Bruk google maps du, da vet du sikkert at det blir rett!
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Pompel

:)

Sounds good. Da er det bare å sjekke om det er noe ledig der
S85, Sølv, 19", Tech, Autopilot, Pano, Lydpakke, Sikkerhetspakke, Vinterpakke

© 2026, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA