Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Svekket regenerering

Startet av elektro, søndag 16. august 2015, klokken 12:48

« forrige - neste »

emil

Sitat fra: PokerFjes på fredag 17. juli 2015, klokken 08:48
Ganske likt effekten jeg har fått på to av Fortums hurtigladere forøvrig. Jeg har ikke vært i nærheten av 50kW, men det er kanskje avhengig av lokale forhold

Hvis du med Fortum mener den gjennomsnittlige Kiwi-laderen (fra DBT) er min erfaring at disse makser ut på ca 40-41kW. ABB/Veefil har jeg mål opp til 47kW og på Garo/Efacec (Sandvika) har jeg målt 49.1kW i ladeeffekt.

Dette er data lest av med LeafSpyPro, og de gangene jeg gidder å regne ut effekt når jeg er ved hurtilgader som viser spenning og strøm er tallene på display og LeafSpy identiske.

spaceman

Sitat fra: PokerFjes på fredag 17. juli 2015, klokken 08:48
Sitat fra: Råde på fredag 17. juli 2015, klokken 07:32
Når jeg regnet det ut, så mente jeg visst ikke så mye med det egentlig. Blir ikke mer enn lusne rett over 35kW. Litt kjapp der...
8)
Ganske likt effekten jeg har fått på to av Fortums hurtigladere forøvrig. Jeg har ikke vært i nærheten av 50kW, men det er kanskje avhengig av lokale forhold

Når det gjelder e-golf så har den en maks ladeeffekt på 40kw så 50kw kommer du nok aldri i nærheten av. Jeg har kun hurtigladet 2 ganger og har da fått ladeeffekt på 39kw og 40kw.
Men etter hva jeg hører/leser er det svært få av de som har biler som støtter 50kw som faktisk får dette når de hurtiglader.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA