Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: El-bilen ut av bussfeltet?

Startet av HHF, tirsdag 12. januar 2010, klokken 18:42

« forrige - neste »

HHF

Nå er det jo ikke lenge siden jeg fikk byttet min varmeenhet på Thinken, men i dag sluttet plutselig varmluften å strømme ut igjen. Det ble bare kaldt! Har fått time hos R&S om en uke for å se på dette igjen, men jeg lurer på om noen andre har måttet bytte mer enn 1 stk heater ?  Er dette en så dårlig konstruksjon eller er man bare uheldig her ?
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

GliX

Det har vært snakk om problemer med luft i kjølevæskesystemet her på forumet tidligere. Min bil har vært hos Automotive Services ifm. en løs kabel til 12v batteriet, og da luftet de kjølevæskesystemet pga. feilkoder for det samtidig. Ellers ikke jeg hatt problemer med varmeelementet. Det kan jo hende det ryker pga. overoppheting som resultat av luft i systemet eller noe?

--
GliX

HHF

Ja, dette med luftproblematikken har jeg jo også lest om og kommenterte på verkstedet. Hørtes imidlertid ut som om de hadde kontroll på det ... men man vet jo aldri.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

hens

Kontroller hvordan vannet sirkulerer gjennom varmeren.
Hvis vannet kommer inn øverst og ut nederst på varmerenheten,  vil luften som samler seg i enheten fortrenge vannet, slik at den går tørr.

Utløpet må være slik at luften evakueres sammen med vannet, nemlig øverst!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

HHF

Det lyder logisk, hens. Skal se om jeg kan finne ut dette.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

Rav4_EV

Hvordan er vannpumpen montert ?
Hvilken retning har vannet ut?
På A266 er den montert feil i forhold til anbefalinger fra produsent. Derfor blir det alltid problemer med å få luft ut av systemet.

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

hens

Jeg har lagt merke til at det av og til høres som pumpen slipper taket og ruser i luft. Kan hende det er en fordel å snu pumpen slik at inntaket kom nedefra? Da ville luften lettere slippe ut.
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

Rav4_EV

Hadde pumpa på A266 sittet andre veien ville det gått så mye bedre. Da ville utløpet være øverst, ikke som i dag der utløpet er nederst. Slik det er i dag vil luft bli fanget inne i pumpa, og vanskelig å få ut.

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

El rayo

Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

Rav4_EV

SitatMen dette emnet gjelder "nye" Think, A306.
Og jeg ser ikke bort fra at man har vært like klønete her.

AM
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

HHF

Til info, så er min Think i orden igjen nå. Fikk vel ikke noen 100% forklaring på hva som var feil, men det var tilsynelatende et brudd på en eller annen kabel. Altså ikke varmeenhet eller PCU som var feil. Tok allikevel lang tid å finne feilen, men nå blåser den heldigvis varme ut av dysene igjen.
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA