Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Skrytebilder

Startet av erlanddf, lørdag 15. august 2015, klokken 23:30

« forrige - neste »

erlanddf

Skal hente en Tesla P85+ på fredag. :)

Er det spesielle ting å tenke på?
Nullstille software/innstillinger?
Fjerning av personlig info/innstillinger fra forrige eier?
Overføring av bilen ift My Tesla og Android app?

2014 P85+

F_P

Ikke gi full spiker hele tiden i starten. Blir dyrt med dekk  ;D

Det er vel først og fremst i tidligere eiers interesse å slette innstillinger som f.eks garasjeportåpner osv. Overføring av bil til ny eier i forhold til app og MyTesla er det vel Tesla som gjør?
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

erlanddf

Blir nok ikke så lett selv om jeg kommer fra 2.5 liter, turbo og 270hk... hehe  8)

Må ringe Tesla når jeg har henter den da slik at de overfører til meg?
Eller må nåværende eier gjøre det?
2014 P85+

ihlhaug

Overføring må du ordne med via Tesla. De krever at du leverer kopi av vognkort med ditt navn før du får det, så der kan det hende du må vente en ukes tid.
- Tesla Model S 85kW, grå, sort skinn, matt lacewood, ALT ekstrautstyr utenom ekstra seter. SOLGT.
- Kawasaki er6n 2006 modell, sommermonsteret.
- Tesla Model S 85kW, perlehvit, beige next gen, carbon, 21" mørke, alt utenom luft og 7 seter. VIN 876xx
- Reservert to stk model 3.

Muffinman

Reset til fabrikkinnstillinger er en selvfølge. Da starter du fra scratch.

erlanddf

Sitat fra: Muffinman på onsdag 15. juli 2015, klokken 11:10
Reset til fabrikkinnstillinger er en selvfølge. Da starter du fra scratch.
Hvordan gjøres dette?
2014 P85+

erlanddf

Sitat fra: ihlhaug på onsdag 15. juli 2015, klokken 11:07
Overføring må du ordne med via Tesla. De krever at du leverer kopi av vognkort med ditt navn før du får det, så der kan det hende du må vente en ukes tid.
Ok, får ringe dem og høre hva/hvordan de ønsker dette gjort. :)
2014 P85+

tonl

husk å "skru" av mobil forbindelse slik at forrige eier ikke tuller med bilen, mens du venter Tesla "overfører" bilen til deg på appen/mytesla.

fonberg

Sitat fra: erlanddf på onsdag 15. juli 2015, klokken 11:42
Sitat fra: ihlhaug på onsdag 15. juli 2015, klokken 11:07
Overføring må du ordne med via Tesla. De krever at du leverer kopi av vognkort med ditt navn før du får det, så der kan det hende du må vente en ukes tid.
Ok, får ringe dem og høre hva/hvordan de ønsker dette gjort. :)

En mail til servicehelpeu@teslamotors.com med bilde av ditt vognkort skal fikse biffen.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

DagfinnN

Overleverte min kjære Tesla til ny eier i går. Etter tips fra Tesla aktiverte jeg fakbrikkinnstilling. Men det var litt stressende. Etter et par sekunder gikk hovedskjermen i svart  - forsåvidt som forventet.
Men den kom aldri på igjen. Litt stressende når ny eier satt og ventet i bilen sammen med meg.
Tilslutt kom jeg på den briljante ide om å gå ut av bilen. Lukke dørene og åpne igjen.
Det hjalp faktisk. Sakte, men sikkert kom anlegget på igjen og alle var som nytt - dvs intet spor etter meg.
X100D hentet 27.05.2020
TM3 SR+ hentet 31.12.2019
x S100D Levert 29.11.2017 - solgt 27.05.2020
x Opel Ampera-E bestilt 20.09.2016 - levert 30. mai 2017 - solgt 20.desember 2019
x Subaru Outback solgt april 2017, går all in electric.
x Tesla S85D hentet 9. november 2015, solgt 12.10.2017
x Nissan Leaf solgt 28.07.2015

MyMuffin

Sitat fra: DagfinnN på mandag 16. oktober 2017, klokken 10:45
Overleverte min kjære Tesla til ny eier i går. Etter tips fra Tesla aktiverte jeg fakbrikkinnstilling. Men det var litt stressende. Etter et par sekunder gikk hovedskjermen i svart  - forsåvidt som forventet.
Men den kom aldri på igjen. Litt stressende når ny eier satt og ventet i bilen sammen med meg.
Tilslutt kom jeg på den briljante ide om å gå ut av bilen. Lukke dørene og åpne igjen.
Det hjalp faktisk. Sakte, men sikkert kom anlegget på igjen og alle var som nytt - dvs intet spor etter meg.

hehe, gjorde akkurat det samme med min når ny eier skulle inn på biltilsynet og omregistrere bilen. Fikk litt hetta da det tok nærmere 5 min før bilen var "klar" for ny eier. Var noen spennende minutter der bilen var helt mørk og uten respons.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

spirrevipp

Fabrikkinnstillinger tar bare innstillingene ikke sant, eventuelle firmware-oppgraderinger blir liggende?
2017 Model X 75D
2016 Model S 90D (Solgt)

MyMuffin

Sitat fra: spirrevipp på mandag 16. oktober 2017, klokken 18:49
Fabrikkinnstillinger tar bare innstillingene ikke sant, eventuelle firmware-oppgraderinger blir liggende?

Kun innstillinger og personlige ting som spotify login, steder du har søkt opp på maps etc.

Firmware forandres ikke.
2019 P3D- 
2019 Model 3 LR - konebil
2017 Model S 75D
2014 Model S 60

Pernille

#13
Hei,

Istedet for å starte ny tråd, henger jeg meg på her. (ikke meningen å kuppe tråden din, trådstarter)
Jeg har nettopp solgt min Audi Q3 2013 og skal nå gå over til elbil.
Ettersom min samboer syns Tesla er blodharry (?!), så det lenge ut til å bli eGolf, men nå ser det ut til at jeg får viljen min allikevel.
Vi har satt et tak på ca 500K. I mine øyne ser det ut til at jeg kan få relativt mye bil for 500K, men hva burde inngå? Jeg syns det er litt utfordrende å navigere i bruktbilmarkedet og spotte hva som er en god deal.

Jeg ønsker navi, dab, parkeringssensor, ryggekamera, elektrisk bakluke, HiFi (kan droppes), luftfæring (kan droppes) og helst adaptiv cruise control (finnes dette på 2014-modellene?). Skulle helst hatt 21" på sommerdekk. Dekkene må også være gode nok til å holde en sesong til.

Selv om jeg ikke kommer til å sette på skistativ eller boks selv, antar jeg at dette kan være verdifullt når jeg skal selge den igjen?
Det er også viktig for meg at det er noe gjenværende garanti, så 2014 og utover er et must. Bilen burde ikke ha gått mer enn 75K KM.
Hva burde prisen på en slik ligge på?
(hvis noen melder seg frivillig til å bistå med litt Finn-hjelp på PM hadde jeg blitt overlykkelig.)

mthoring

#14
Sitat fra: Pernille på torsdag 19. oktober 2017, klokken 12:06
Hei,

Istedet for å starte ny tråd, henger jeg meg på her. (ikke meningen å kuppe tråden din, trådstarter)
Jeg har nettopp solgt min Audi Q3 2013 og skal nå gå over til elbil.
Ettersom min samboer syns Tesla er blodharry (?!), så det lenge ut til å bli eGolf, men nå ser det ut til at jeg får viljen min allikevel.
Vi har satt et tak på ca 500K. I mine øyne ser det ut til at jeg kan få relativt mye bil for 500K, men hva burde inngå? Jeg syns det er litt utfordrende å navigere i bruktbilmarkedet og spotte hva som er en god deal.

Jeg ønsker navi, dab, parkeringssensor, ryggekamera, elektrisk bakluke, HiFi (kan droppes), luftfæring (kan droppes) og helst adaptiv cruise control (finnes dette på 2014-modellene?). Skulle helst hatt 21" på sommerdekk. Dekkene må også være gode nok til å holde en sesong til.

Selv om jeg ikke kommer til å sette på skistativ eller boks selv, antar jeg at dette kan være verdifullt når jeg skal selge den igjen?
Det er også viktig for meg at det er noe gjenværende garanti, så 2014 og utover er et must. Bilen burde ikke ha gått mer enn 75K KM.
Hva burde prisen på en slik ligge på?
(hvis noen melder seg frivillig til å bistå med litt Finn-hjelp på PM hadde jeg blitt overlykkelig.)

Hvis du greier å strekke strikken bittelitt lenger, så er ny S75D et meget godt alternativ til brukt bil. For ca. kr 615.000 (når du bruker henvisningskode) så får du navi, dab, parkeringssensor, ryggekamera, elektrisk bakluke, luftfæring og ikke-adaptiv cruise control. Du får også det veldig fine glasstaket. Hvis du ikke har bruk for takstativ selv, så er det ingen grunn til å kjøpe med soltaket.
Det eneste i listen din som mangler da er adaptiv cruise og lydpakke. Med på kjøpet får du markedets laveste rente (0,99% nom. ut lånets levetid, og fullfinansiering) og full fabrikkgaranti.


S75D MCU1/HW3 - prod 27/8/17

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA