Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla,yrkeskjøring og kjøregodtgjørelse

Startet av eivindb, lørdag 15. august 2015, klokken 02:06

« forrige - neste »

petersv

Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 18. juli 2015, klokken 12:14
Sitat fra: o.b.lix på lørdag 18. juli 2015, klokken 12:11
Sitat fra: Teslanewbie på lørdag 18. juli 2015, klokken 11:49

En trenger bare å søke litt på forumene rundt på nettet for å finne at mange nye biler leveres fremdeles med :

-lekkasje i panoramataket,
-lekkasje fra trunkvinduet ,
- fukt i baklyktene ,
-dørhåndtak som spøker ,
-Driveunit feil ,
-lister som ikke er tilpasset ,
-lakkfeil ,
-bulker på panser .
-trekk fra sidevindue

Jeg tror jeg må levere en klage til Tesla, for jeg har ikke jo ikke fått noen av disse frynsegodene?

Parker bilen ute og vent...

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 16. juli 2015, klokken 23:30
Uffda her var det mye surt oppgulp ..

Også_Øyvind_H

;)

Og hvorfor skal han ta hintet denne gangen...?  :o

Og kan vi gå tilbake til teamaet takk!
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Brede

Moro at vi nå har fått TO religioner her inne.

- De som ikke tåler å høre om feil på bilen.
- De som ikke tåler å høre om feilfrie biler.

;D

Teslanewbie

Sitat fra: Andreas #2316 på lørdag 18. juli 2015, klokken 14:21
Oj, der var du nok litt hard i replikken Øyvind.h:
SitatHar parkert ute i to år jeg. Venter fortsatt :)
Selv om jeg har samme erfaring (bortsett fra dugg i ryggelys), blir slike yttringer for ekstreme og jeg ønsker ikke å fremstå som fanatiker.
Nei, her må vi vise at det er takhøyde i kirken og la påstander fra det mest misfornøyde og de med flest innlegg stå uimotsagt.

Er ikke misfornøyd , er faktisk fornøyd , men synes det er rart at feil fra 2012 ikke er utbedret på nye biler . Men å si dette er som  å  banne i kirken ...

Men må også si at tesla har vist god serviceånd med å utbedre feil jeg har hatt raskt .
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Selv om jeg har samme erfaring (bortsett fra dugg i ryggelys), blir slike yttringer for ekstreme og jeg ønsker ikke å fremstå som fanatiker.
Nei, her må vi vise at det er takhøyde i kirken og la påstander fra det mest misfornøyde og de med flest innlegg stå uimotsagt.
Absolutt takhøyde for det. Synes ikke mitt svar var hverken hardt eller "haleluja", for jeg vet at enkelte biler eksempelvis har lekkasje fra tak selv om mitt panotak har vært tett i to år. Men innlegget jeg svarte på antydet at det bare var å parkere ute så ville feilene oppstå. Jeg har parkert ute i to år uten at jeg har den listen.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Tuxedo

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 18. juli 2015, klokken 16:17
Absolutt takhøyde for det. Synes ikke mitt svar var hverken hardt eller "haleluja", for jeg vet at enkelte biler eksempelvis har lekkasje fra tak selv om mitt panotak har vært tett i to år. Men innlegget jeg svarte på antydet at det bare var å parkere ute så ville feilene oppstå. Jeg har parkert ute i to år uten at jeg har den listen.
Andreas sitt innlegg var nok ironisk myntet mot en viss annen... :D Han er nok helt enig med deg.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

VL

Hei! Jeg har en 1 mnd gammal 85. Er veldig fornøyd, for all del, men på vått før spinner jo bakdekkene veldig lett når man akselererer.( det sier jo seg selv at den vil gjøre med den kraften ) men dette har fått meg til å "grue" meg litt til vinteren.... Hvordan er den på Bergensk vinterføre? Fyker den av veien om man gir litt på på vinterføre? Får litt dårlige minner fra når jeg hadde en Mazda rx8 med 241hk på bakhjulene..... Den var et mareritt på glatt føre og om jeg stoppet i den minste oppoverbakken sto jeg og spant og spant og laget køer, selv med alt mulig av antispinn greier....

Vil det været verdt å ta nybil tapet for å gå for en 85D? Eller bør jeg ligge fra meg de bekymringene?!
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

GOS

Sitat fra: VL på søndag 19. juli 2015, klokken 13:00
Hei! Jeg har en 1 mnd gammal 85. Er veldig fornøyd, for all del, men på vått før spinner jo bakdekkene veldig lett når man akselererer.( det sier jo seg selv at den vil gjøre med den kraften ) men dette har fått meg til å "grue" meg litt til vinteren.... Hvordan er den på Bergensk vinterføre? Fyker den av veien om man gir litt på på vinterføre? Får litt dårlige minner fra når jeg hadde en Mazda rx8 med 241hk på bakhjulene..... Den var et mareritt på glatt føre og om jeg stoppet i den minste oppoverbakken sto jeg og spant og spant og laget køer, selv med alt mulig av antispinn greier....

Vil det været verdt å ta nybil tapet for å gå for en 85D? Eller bør jeg ligge fra meg de bekymringene?!

Høres ut som om du kjører med Traction Control avslått? Antispinnen er så fintfølende på Teslaen at det ikke er noe problem, den korrigerer spinnet utrolig fort.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Muffinman

Du kan klampe pedalen på blankis. Det skjer ikke annet enn at bilen kryper rolig framover, akkurat så fort som veigrepet tillater. Den vil ikke spinne av veien.

Men ikke bli fristet til å skru av TC med mindre du har STOR plass i alle retninger rundt bilen ;)

VL

Jeg gjør ikke det. Ga gass ut av en rundkjøring før i dag, bilen spant seg jo opp i fart.... Yarisen som kjørte bak holdt jo følge opp i 80  :-[ ..... Men er den god nok på vinterføre?  Skal sjeldent/aldri på fjellet med den.
Tesla model 3 reservert
Tesla X60 i bestilling, levering mars 17
2013 Leaf hvit
2016 Tesla S90D Midnight Silver - Solgt
2015 Tesla S85 Svart - Solgt
2013 Leaf blå - Solgt

Tuxedo

Sitat fra: VL på søndag 19. juli 2015, klokken 14:01
Jeg gjør ikke det. Ga gass ut av en rundkjøring før i dag, bilen spant seg jo opp i fart.... Yarisen som kjørte bak holdt jo følge opp i 80  :-[ ..... Men er den god nok på vinterføre?  Skal sjeldent/aldri på fjellet med den.
Den er god nok på Bergensk vinterføre.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Brede

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det må være noe galt med bilen din (traction control?)..
På vått/kaldt føre så får jeg vanligvis hjulspinn ved hardt pådrag, men da kun i et lite øyeblikk før TC slår inn. Videre opp i fart (med "klampen i bånn") så kontrollerer TC bilen med tilnærmet null hjulspinn.

Prøvde P85D i vinter. Opp en 3km lang skogsvei med råtten snø og 15cm slaps samt grei stigning og skarpe svinger. Den lekte seg opp og akselrerte villig ut av hver sving, jeg var mektig imponert.
Prøvde så det samme dagen etter i vår P85. Det var litt bedre forhold, litt hardere underlag. Jeg hadde ingen forhåpninger om å komme opp, men jaggu sto vi ikke på toppen uten antydning til problemer. Pedalen i gulvet hele veien opp, bilen fordelte kreftene.

D er bedre på vinterveier, men de aller færreste av oss har behovet.

jkirkebo

Sitat fra: Tuxedo på søndag 19. juli 2015, klokken 14:08

Det er god nok på snøføret i fjellet i innlandet også (Oppland/Hedmark). Vi drar på hytta med vår P85+ mange ganger i løpet av hver vinter. Det er 13km med til tider dårlig brøytet grusvei, svingete og bratt her og der.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Tuxedo

Sitat fra: jkirkebo på søndag 19. juli 2015, klokken 17:17
Sitat fra: Tuxedo på søndag 19. juli 2015, klokken 14:08

Det er god nok på snøføret i fjellet i innlandet også (Oppland/Hedmark). Vi drar på hytta med vår P85+ mange ganger i løpet av hver vinter. Det er 13km med til tider dårlig brøytet grusvei, svingete og bratt her og der.
Ja, så lenge det er kaldt nok og dekkene er rene er det ikke noe problem.  Det er i Oslo-vinteren med mye snø og et par minusgrader jeg har stått fast et par ganger, og har måttet ty til hjelpemidler.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

D.O

P85(+) har etter det jeg har erfart en antispinn som tillater noe mer hjulspinn enn på de andre modellene. Dvs den tillater inspirert kjøring med litt logring med halen(=kjøreglede)Men som nevnt er det bare klampe pedalen i bånn på glattholka og bilen bare kryper sakte og sikkert opp. Var litt skeptisk på dette selv i 2013, men antispinn/trc er veldig bra på Tesla. Slår du det av er det derimot som å kjøre en bakhjulstrekk-amerikaner med 422hk på vintern...
Nå:Model S85P , BMW M5, Fox Mustang og el sykkel
Bestilt:
Model 3 reservert
Før:
Model X-reservert (Ble dessverre kansellert til fordel for P85D)
Model P85D(solgt, ble ikke fornøyd)

Sitering av D.O sine poster utenfor elbilforum.no tillates ikke uten samtykke.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA