Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Audi kommer med Tesla X utfordrer

Startet av multiscan, fredag 14. august 2015, klokken 19:54

« forrige - neste »

multiscan

Har fått melding fra app'en på mobil at ny update er tilgjengelig.

Men er på ferie, så får ikke sett hva det er.

Noen som har installert?

joda

Det er nok en oppdatering av v6.2 (.250) du har mottatt.
Har blitt sendt ut til en del biler de siste dagene..
Litt om endringer som er fanget opp/opplevd kan leses på de siste par sidene i "Firmware v.6.2" tråden på forumet.
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,20263.0.html
TMS 85D

Epleskreller

Hadde det bare vært databasen til navigasjonen..
Den elektriske bilrevolusjonen har startet!

Elektrisk siden sept 13
Model X 100D og Leaf :)
(tidligere Model S 85, 85D, 70D, P85DL,  Leaf og Model X P90DL)

Cirion

Sitat fra: Epleskreller på mandag 13. juli 2015, klokken 23:16
Hadde det bare vært databasen til navigasjonen..
Den rulles vel ut fra slutten av august over wifi... Var slik i fjor. Skulle ønske de økte til 4 ganger i året.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Belloq

Får man beskjed som man gjør ved vanlig oppdateringer? Eller kjører den ned automatisk så lenge bilen er koblet til wifi?
P85 2014

Tuxedo

Sitat fra: Belloq på onsdag 15. juli 2015, klokken 19:15
Får man beskjed som man gjør ved vanlig oppdateringer? Eller kjører den ned automatisk så lenge bilen er koblet til wifi?
Får beskjed om at kartene har blitt oppdatert, ja.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Cirion

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 15. juli 2015, klokken 19:48
Stemmer, oppdateringen lastes ned når bilen har Wifi og har fått plass i køen. Når oppdatering er ferdig får man beskjed om at oppdateringen er utført.
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

Snowroller

Sista uppdateringen gav v6.2 (2.4.251)
Inget nytt annat än bugfix
Grå 85D

Belloq

Har bare 249 jeg, hvorfor får ikke jeg noe oppdateringer? Når andre får 251, virker snodig
P85 2014

Baldrian

Sitat fra: Cirion på torsdag 16. juli 2015, klokken 08:32
Stemmer, oppdateringen lastes ned når bilen har Wifi og har fått plass i køen. Når oppdatering er ferdig får man beskjed om at oppdateringen er utført.
Fikk oppdatering i går, uten at bilen er koblet til WiFi.

Tuxedo

Sitat fra: Baldrian på lørdag 18. juli 2015, klokken 13:00
Kartoppdatering?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Baldrian

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 18. juli 2015, klokken 13:09
Sitat fra: Baldrian på lørdag 18. juli 2015, klokken 13:00
Kartoppdatering?
Fikk bare varsling på telefonen om at ny oppdatering var tilgjenglig, men har ikke vært i bilen ennå og sett hva det er.  Siden jeg fikk oppdateringen uten WiFi, så går jeg ut fra at det ikkke er kart, noe jeg nå savner.  Kjører så vidt jeg vet med samme kart som da bilen var ny i mars 2014, og ny motorvei sør for Larvik som ble åpnet for 3 år siden, kjenner navigasjonen i bilen fortsatt ikke til.

Også_Øyvind_H

Man trenger da ikke WIFI for å få oppdatering - har fått rubbel og bit av oppdateringer siste 20 mnd uten.
10.2013 TMS 85  - solgt
06.2015 TMS 85D - solgt
07.2018 TMS 100D

Brede

Sitat fra: Også_Øyvind_H på lørdag 18. juli 2015, klokken 14:28
Man trenger da ikke WIFI for å få oppdatering - har fått rubbel og bit av oppdateringer siste 20 mnd uten.

Kartoppdateringer skal i utgangspunktet komme kun over WiFi..
Men jeg er også rimelig sikker på at jeg fikk forrige kartoppdatering over 3G.

Muffinman

Tullete om kartoppdateringer leveres ut kun over wifi. Det er ikke alle som er klar over dette, eller har mulighet for å koble bilen til et wlan. Jeg kuttet all bruk av wifi etter at jeg oppdaget at det ble vanskelig å koble til via app når bilen stod lengst ned i oppkjørselen, eller litt langt nede på parkeringen på jobb. Da var wifisignalet såpass svakt at det ikke gikk an å få data over det, men bilen tviholdt likevel på koblingen. No more wifi for meg. Betyr det at jeg ikke får flere kartoppdateringer?

Har fått en siden bilen var ny i oktober 2013. Merket ingen forskjell, flere år gamle tunneler og rundkjøringer var fremdeles ikke tatt med.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA