Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av Naturvenn, fredag 14. august 2015, klokken 15:01

« forrige - neste »

Naturvenn

Tilbudt ny Tekna Nordic uten skinnseter og sensor rundt bilen, ellers er alt med. inkl vinterhjul og lading for 10000. Jeg får byttet inn en Golf 2001 mod som har gått 134000. Prøvde å få trekt ut vinterhjulene fra tilbudet for de kostet 12000 hevdet selger og forsøkte meg da med 200000. Det gikk vedkommende ikke med på, og tilbudet er nå på 220000,-

elektrolux

#1
Du kan sikkert spare penger på å beholde Golf'en og kjøpe brukt Leaf til 130-150 kr. Da beholder du langturs muligheter og sparer også mye på service for å opprettholde garantien på den nye bilen.

F.eks denne med 6,6 kW lader: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,22225.0.html

Du kan til og med leie ut Golf'en og gjøre en utgift om til inntekt. Er flere apper for privat utleie av bil.

En ekstra fordel med dette er at du om kort tid kan bruke pengene du sparer på å kjøpe neste generasjons elbiler med dobbel rekkevidde og bedre annenhåndsverdi.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Panduck

Sitat fra: Naturvenn på mandag 13. juli 2015, klokken 10:56
Tilbudt ny Tekna Nordic uten skinnseter og sensor rundt bilen, ellers er alt med. inkl vinterhjul og lading for 10000. Jeg får byttet inn en Golf 2001 mod som har gått 134000. Prøvde å få trekt ut vinterhjulene fra tilbudet for de kostet 12000 hevdet selger og forsøkte meg da med 200000. Det gikk vedkommende ikke med på, og tilbudet er nå på 220000,-

Kommer det muligens en LEAF med litt større batteripakke snart? Kan det være en ide å holde på Golfen litt til og få mer batteri? Det er mye rykter som surrer rundt ny LEAF som skal komme i år...

Naturvenn

Hei og takk for tilbakemelding. Har nå slått til på nordic 2015, fikk trekt ut vinter hjul og har med ellers ladin hos fortun. Golf 2001 i innbytte gav en pris på 208000,- gleder meg til å kjøre miljøvennlig med god samvittighet

RunarBT

Sitat fra: Naturvenn på torsdag 23. juli 2015, klokken 15:31
Hei og takk for tilbakemelding. Har nå slått til på nordic 2015, fikk trekt ut vinter hjul og har med ellers ladin hos fortun. Golf 2001 i innbytte gav en pris på 208000,- gleder meg til å kjøre miljøvennlig med god samvittighet

emil

Sitat fra: RunarBT på onsdag 05. august 2015, klokken 08:26
Det eineste eg market meg var at alt ikkje var like logisk som I Teslaen. F.eks. glemte eg mellom anna jevnlig å slå av Leafen. Det var litt rart at den ikkje forstod at når eg satte den i "park" og gjekk ut, så var eg ferdig med turen for denne gang. :-P Fekk ikkje låst den, og radio stod på..?! ;-)

Nå blir det meste en vane uansett hvilken bil man ender opp med, men det er ofte jeg setter i P og går ut uten at jeg er ferdig med turen. Som f.eks gå ut og åpne porten, hente posten, slippe ut bikkja eller lignende. Når jeg er ferdig med turen tar det ikke noe ekstra tid å trykke på av-knappen før jeg går ut.

All automatikk som er i Tesla (f.eks tråd tidligere i sommer om å ligge i telt nær bil og dører som da låser seg opp) gjør at Tesla for meg blir enda mer uaktuell.

Øyvind.h

Det er kun i helt spesielle tilfeller at automatikken krever spesielle løsninger. Veldig merkelig å avfeie en bil av den grunn.
Jeg ville aldri byttet ut den perfeksjonerte løsningen Tesla har kommet opp med for å unngå styr et par ganger i løpet av mitt eierskap. Man bytter ikke 364 dagers smidig betjening for å oppnå bedre betjening 1 dag.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

emil

Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 05. august 2015, klokken 09:07
Det er kun i helt spesielle tilfeller at automatikken krever spesielle løsninger. Veldig merkelig å avfeie en bil av den grunn.
Jeg ville aldri byttet ut den perfeksjonerte løsningen Tesla har kommet opp med for å unngå styr et par ganger i løpet av mitt eierskap. Man bytter ikke 364 dagers smidig betjening for å oppnå bedre betjening 1 dag.

Nå er det mange andre grunner til at jeg ikke vurderer Tesla, men for min del hadde jeg nok nesten daglig irritert meg over flere sånne småting. Sier ikke at Leafen er perfekt, men det er et forhold mellom funksjon og pris. Kan godta litt mer småplukk når prisen er 1/3. Samme som at jeg aldri har funnet noen LCD-tv eller mobiltelefon de siste årene jeg ville vært 100% fornøyd med og da heller velger rimeligste alternativ som dekker de nødvendige behovene.

ToWalkOrDrive

#8
Sitat fra: emil på onsdag 05. august 2015, klokken 08:45
Sitat fra: RunarBT på onsdag 05. august 2015, klokken 08:26
Det eineste eg market meg var at alt ikkje var like logisk som I Teslaen. F.eks. glemte eg mellom anna jevnlig å slå av Leafen. Det var litt rart at den ikkje forstod at når eg satte den i "park" og gjekk ut, så var eg ferdig med turen for denne gang. :-P Fekk ikkje låst den, og radio stod på..?! ;-)

Nå blir det meste en vane uansett hvilken bil man ender opp med, men det er ofte jeg setter i P og går ut uten at jeg er ferdig med turen. Som f.eks gå ut og åpne porten, hente posten, slippe ut bikkja eller lignende. Når jeg er ferdig med turen tar det ikke noe ekstra tid å trykke på av-knappen før jeg går ut.

All automatikk som er i Tesla (f.eks tråd tidligere i sommer om å ligge i telt nær bil og dører som da låser seg opp) gjør at Tesla for meg blir enda mer uaktuell.

Mener bestemt å ha sette i Settings at en kan skru av "auto-opplåsing" på Teslaen, men mulig det var andre grunner til problemet. Personlig så har jeg til gode å sove i telt på siden av noen biler jeg har hatt. Da ville jeg heller sovet inni, med klimaanlegget satt på 18 grader, og hatt bagasjen i frunken (bagasjerommet under panseret). Finnes en hel haug med forumtråder som diskuterer de beste madrassene og løsningene for å sove best mulig i en Tesla :-)
Tesla Model 3 Performance 2019-
Tesla Model S 85               2014-2018

Øyvind.h

Sitat fra: emil på onsdag 05. august 2015, klokken 09:26
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 05. august 2015, klokken 09:07
Det er kun i helt spesielle tilfeller at automatikken krever spesielle løsninger. Veldig merkelig å avfeie en bil av den grunn.
Jeg ville aldri byttet ut den perfeksjonerte løsningen Tesla har kommet opp med for å unngå styr et par ganger i løpet av mitt eierskap. Man bytter ikke 364 dagers smidig betjening for å oppnå bedre betjening 1 dag.

Nå er det mange andre grunner til at jeg ikke vurderer Tesla, men for min del hadde jeg nok nesten daglig irritert meg over flere sånne småting. Sier ikke at Leafen er perfekt, men det er et forhold mellom funksjon og pris. Kan godta litt mer småplukk når prisen er 1/3. Samme som at jeg aldri har funnet noen LCD-tv eller mobiltelefon de siste årene jeg ville vært 100% fornøyd med og da heller velger rimeligste alternativ som dekker de nødvendige behovene.
Det er mange gode grunner til ikke å velge Tesla. Men min opplevelse er at akkurat berøringsfri start/stopp ikke er en av dem (gå frem til bil som automatisk låses opp, sett deg inn og kjør. Og når tur ferdig: gå ut av bil).

For meg er dette slik biler alltid burde fungert. Leafens opplåsning på håndtaket er forsåvidt ikke dum. Bilen låses da opp med ett ekstra steg, samtidig som det er enhånds-operasjon (man må uansett ta i dørhåndtaket). Hadde de koblet start mot bremsepedal og stopp med stengt førerdør etter P hadde de vært samme sted som Tesla, men med knappeåpning av dør fremfor touch.

Det får være nok OT fra meg. Ser dette er en Nissan forhandler-tråd. Ikke en "hvilken løsning er mest praktisk for meg" tråd :)
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA