Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Feilvisning ved (ut)ladning i kaldt vær

Startet av El rayo, mandag 11. januar 2010, klokken 06:47

« forrige - neste »

El rayo

Ja, nå skal elbilmotstanderne få enda grunn til å hate elbiler. Leser Norsk Automobil Forbunds medlemsblad "Motor" for november/desember 2009. Der hevdes det at Toyota skal lage en elbil uten pedaler. Hvis bildet under overskriften også viser nevnte Toyota (det står det ikke noe om) så har den heller ikke ratt, men en sparkstøtting-lignende innretning. Kanskje greit for playstation-generasjonen.

Andre steder leser jeg at fremtidens biler skal kjøre seg selv slik at man kan sitte og lese avisen. Selv har jeg sluttet med trykte aviser for lenge siden.

Må vi andre lære å kjøre bil om igjen?
Oslo, kjørt 2000 Th!nk "El Rayo" siden juni 2003, nikometer siden april 2009
kjøpt på 9.500 km, kjørt tilsammen 60.000 km. Fremdeles med originalt batteri
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,1946.0.html
http://www.austinev.org/evalbum/794

2000 Th!nk delebil "Blu", som skal på veien igjen
EL-ma Classic elassistert sykkel
http://www.evalbum.com/preview.php?vid=4237

cra

#1
Trur ikke du trenger å bekymre deg, El rayo. Akkurat slike biler las jeg om i Motor for 20 år siden også (bare at da var de ikke elektriske), men jeg har til gode å se dem andre steder enn i konsepthaller, omgitt av lettkledde damer og motorjournalister.

La elbilofobene hate dem så mye de vil; før eller siden kjører de en selv uansett. Jeg skjønner at en del trenger noe tid til å venne seg til noe som er annerledes, og intil man har prøvd og ser hvor bra det funker så kan man være ganske bastant.

Jeg var slik selv, ang PC vs Mac. Skulle aldri ha en slik "designer-maskin", når de ikke hadde vett til å ha mer enn EN enkelt knapp på musa engang! Så røyk PC'en min, og sjefen spurte om jeg ikke ville prøve Mac. OK, sa jeg, siden DU betaler så er det OK, men da skal det være en bærbar med størst mulig skjerm. Et par dager seinere ble en 17" MacBook Pro levert hjemme hos meg, og det blir lenge til neste gang jeg kjøper noe annet enn Mac!   :D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

HHF

Da er vi ihvertfall to her inne med elbil og mac   8).

Særinger antakelig, men jeg er gjerne "annerledes" så lenge det er til det bedre. Tror allikevel vår tid som minoritet blir kort om salgstallene til apple fortsetter utviklingen og køene på E18 fortsetter å bli lengre og lengre. Klimaforhandlingene i Køben forplikter forhåpentlig såpass at myndighetene her til lands fremdeles vil gi incentiver nok til at folk fremover også i større og større grad vil vurdere elbiler. Og jeg har ikke noe imot at både eplemaskiner og elbiler blir allemannseie :-)
Eks 2000 mod P106, kjørte ca 28.000 km i den. 
Eks 2001 mod Think - kjørte ca 21.000 km i den.
Eks 2009 mod Think City, Zebra - kjørte ca 48.000 km den.
Eks 2013 mod Leaf - kjørte ca 58.000 km i den.
Nå BMW i3

hens

Jeg har et brev fra en slektning som dro til amerika ved århundreskiftet.
Han var smed og hjulmaker, og ytret i et brev omkring 1910 at han ikke hadde noen tro på disse nymotens automobilene.
Folk kom til å satse på hest i fremtiden!
Oslo. 300.000 kilometer med Think, Kewet og annet.  -Sølvreven, 100 km/time med Kewet.  -Isbjønn, Kewet, første elbil på 80 grader nord? Har blitt kjørt på  Svalbard. "Hoppetussa" Subaru van 4-hjulsdrift ombygget med jetflystarter til eldrift.  94.000 kilometer på Think-originalpakken. Nå 19 luftkjølte blokker fra '95. Think Traveler elassistert sykkel.   http://www.austinev.org/evalbum/807 og http://www.austinev.org/evalbum/809

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA