Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: En liten dekk- og felgguide

Startet av Camiri, torsdag 13. august 2015, klokken 19:35

« forrige - neste »

Camiri

Noen som vet hvorfor den ikke går høyere enn 150km/t? Er det noen begrensninger på sensorer evt prosessering? Ser at også dødsone varslingen stopper på rundt 140km/t.

Jejl

Hvilken model er det snakk om?
BB satt cc på 176 km/t i en av videoene mener jeg å huske.

Camiri


fonberg

Jeg kjørte i hvert fall på cc i 175 km/t i mai/juni, men har ikke autopilot. Mulig at autopilot har lavere maksfart.
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Rødkleiv

Mener jeg hadde den høyere enn det tidligere i sommer, 180 synes jeg å huske (med autopilot).

Dødsonevarslingen stopper ved 140 ja. Det er vel vanskelig å varsle gress, fluer, vannsprut og av og til trailere i den hastigheten....

felix

150 på min og, toppfart på 203 som er 20 under hva det skal være. 85 med autopilot

Dennis

Sensoren som Tesla bruker til adaptiv cruise skal støtte det med start og stopp funskjonen i hastighet opp til 200 km/t. Så er nok bare en software begrensingen. Tipper mulighet til større hastighet kommer når tyskerne begynner å klage

MadsKB

På min 85D er max CC (Adaptiv) 150 km/t.
Fant ut dette i tyskland tidligere i år. Egentlig helt greit, skal man kjøre fortere enn det bør man vel kanskje gjøre det manuelt.

Haldenser

Sitat fra: Cookie Monster på søndag 12. juli 2015, klokken 14:40
Sensoren som Tesla bruker til adaptiv cruise skal støtte det med start og stopp funskjonen i hastighet opp til 200 km/t. Så er nok bare en software begrensingen. Tipper mulighet til større hastighet kommer når tyskerne begynner å klage
Da spørs det nok om det kun kommer for Tyske eiere. De har jo også en egen "autobahn paket" som kan ettermonteres slik at Model S tåler høyere hastigheter over lengre tid. Ref: http://tff-forum.de/viewtopic.php?f=58&t=6226&start=180
2013 US Leaf Tekna
TMS75D - Utlevert 1/12/17 - VIN 213646
TMS85  - Utlevert 20/12/14 - VIN 64642 - SOLGT

satheesh.net

Etter å ha kjørt i Tyskland og andre land med fri/høy fartsgrense synes jeg det er HELT greit at ikke automatikken er "sjefen" i de hastighetene.

bb

På min 2013-modell P85 er den på 176 km/t (110 mph). Men på P85Den som jeg lånte gikk den bare opp til 150 km/t.
#2700 P85 rød med alt på unntatt barn og alarm - bestilt 30.12.2012, levert 22.11.2013
Bjørns videoer

hookmaker

150 km/t er max på autopilot pga. sikkerhet. Autopilot funker ikke heller om man kjører uden belte/tar av belte under kjøring.

finn_roen

Har også latt merke til at cruise consol med autopilot øker med 5km/t eller nærmeste hele tall eks fra 66km/t til 70km/t mens bilen uten autopilot øker med 5km/t uansett.

Goku

Er det forresten mulig å stille inn den adaptive cruisecontrollen til å sette større avstand til bilen bak? Min kjører med 1 sekunds avstand til nærmeste bil. Jeg syns det er skummelt nærme + øker sjansen for steinsprut. Skulle gjerne hatt 2-3 sekunders avstand
Grå s85d

MadsKB

Goku: Ja. Hvis du vrir på Cruise-control-hendelen kan du stille inn alt fra 1-7 "bil-lengder".
Jeg synes forøvrig 7 gjerne er litt for kort i høye hastigheter allikevel.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA