Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware 6.2

Startet av Camiri, torsdag 13. august 2015, klokken 19:19

« forrige - neste »

Camiri

Denne SC (som er på Fransk side av grensen fra Sveits) har nå bare en ladestasjon som virker (en av to). Når jeg kom der var det en lokal fransk Tesla taxi som ladet der, og han sa at han hadde 40min igjen til full tank. Jeg spurte om han hadde lov til å lade der hver dag, og han sa at han kan lade der hver dag resten av livet. Så om dere planlegger for denne SC, så kan dere måtte vente. Jeg dro videre, kjørte saktere enn vanlig, og kom til neste SC med 5%.

Jejl

Takk for info.
Planen var å lade her om en uke.
Får se om vi kanskje legger om ruten litt.

hgs

Dette understreker bare behovet for at de som misbruker SC som sin daglige ladestasjon får en dult fra Tesla til å begynne med, og hvis det ikke hjelper: En eller annen form for restriksjon på lading på lokale SC'er. Dette bør spesielt gjelde kjøretøy som benyttes i næringsvirksomhet og som bør kunne lades på andre måter utenom Business hours.
Brun S85 19", tech,luft,park,dobbeltlader,hattehylle -Solgt
TM3 LR AWD, 18", AP,  midnight silver metallic
e-Niro reservasjon - blir neppe tatt ut

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA