Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Tesla aksjer

Startet av Øyvind.h, torsdag 13. august 2015, klokken 13:19

« forrige - neste »

Øyvind.h

Jeg har brukt firmaet Skadevekk på Alna på en kreftkjerre tidligere og var fornøyd med resultatet. Flere skader utbedret og man kunne ikke se hvor de hadde lakkert.

Anbefalte derfor en nærstående å bruke Skadevekk på Lysaker når han skulle fikse sin Leaf. Resultatet er ille.

Mitt spørsmål er om Leafen er spesielt vanskelig å matche ift farge? Resultatet er ille, men ikke fullt så ille som bildet tyder på. Bildet viser nok worst case ift lys og vinkel.

Skadene var nederst på døra. De har forsøkt seg på gradert lakkering. Svært ujevn overgang.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

K S

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 11. juli 2015, klokken 09:37
Jeg har brukt firmaet Skadevekk på Alna på en kreftkjerre tidligere og var fornøyd med resultatet. Flere skader utbedret og man kunne ikke se hvor de hadde lakkert.

Anbefalte derfor en nærstående å bruke Skadevekk på Lysaker når han skulle fikse sin Leaf. Resultatet er ille.

Mitt spørsmål er om Leafen er spesielt vanskelig å matche ift farge? Resultatet er ille, men ikke fullt så ille som bildet tyder på. Bildet viser nok worst case ift lys og vinkel.

Skadene var nederst på døra. De har forsøkt seg på gradert lakkering. Svært ujevn overgang.

Og dette leverer de fra seg?????? Sykt!

Øyvind.h

Sitat fra: K S på lørdag 11. juli 2015, klokken 13:29
Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 11. juli 2015, klokken 09:37
Jeg har brukt firmaet Skadevekk på Alna på en kreftkjerre tidligere og var fornøyd med resultatet. Flere skader utbedret og man kunne ikke se hvor de hadde lakkert.

Anbefalte derfor en nærstående å bruke Skadevekk på Lysaker når han skulle fikse sin Leaf. Resultatet er ille.

Mitt spørsmål er om Leafen er spesielt vanskelig å matche ift farge? Resultatet er ille, men ikke fullt så ille som bildet tyder på. Bildet viser nok worst case ift lys og vinkel.

Skadene var nederst på døra. De har forsøkt seg på gradert lakkering. Svært ujevn overgang.

Og dette leverer de fra seg?????? Sykt!
Ja jeg mener dette er helt drøyt å forsøke å selge inn til kunden som OK. De tilbød en tusenlapp i avslag.

Men spørsmålet jeg sitter igjen med er om Leafen er veldig vanskelig å lakkere, eller om jobben Skadevekk har gjort er så patetisk som jeg tror.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

soulcam

Jeg har hørt fra en kollega med samme farge som nevnte at det visstnok skal være den vanskeligste fargen å få til.

det sagt... jeg ville krevd jobben omgjort der de lakker hele døren i sin helhet. det er vel en garanti med arbeidet som er gjort og det resultatet du fikk der ville ikke jeg godtatt selv.

Kjell Leaf

Sitat fra: nime01 på søndag 12. juli 2015, klokken 09:40
Skadevekk eller Skadeverk?
Forsikringssak? En lakkerer med noenlunde yrkesstolthet ville aldri levert fra seg noe slikt. Dette burde de sett selv, men det kan og være at selve fargeresepten ikke stemmer helt.

Hadde en opplevelse for noen år tilbake (annet firma) da jeg hadde skade på en VAG fossil med fargen Black Pearl Metallic. De klarte å gjøre det riktig på tredje forsøk - det viste seg nemlig at samme fargekode hadde 2 oppskrifter (det var endret på nyere modeller), den ene ga et skikkelig blåskjær i perlene, den andre ga en varm gull-oransje fargetone, som var den som var riktig.
De trenger ikke fargekoden, de måler lakken. I alle fall de som kan det.
Leaf Tekna, levert des. 2013.
Farge : Hvit

Sommerkos : BMW 645ci cabriolet 2004

jsa061

Lakkerte støtfangeren på en blå Leaf jeg hadde. Snakket med han som gjorde jobben og det var visst nok et helvete. Han fortalte at det var en blanding av to-tre forskjellige farger. ( husker ikke helt antallet) Man måtte legge på fargene oppe hverandre i riktig tykkelse og så be/håpe at man hadde riktig tykkelse slik at summen av fargene ble rett.

Han hadde visst nok prøvd flere ganger får han til slutt måtte bare gi seg på et resultat som var bra, men ikke 100%

Og det var visst nok ikke bare å måle fargen og så lakke i vei. De hadde prøvd det også, men da ble fargen helt feil. Man måtte bruke flere farger


emil

Kanskje like greit at jeg ikke har gjort noe med støtfangeren foran på min blå Leaf enda. Men riper på undersiden plager meg ikke nevneverdig i det daglige. Ei heller konturene av bulken naboens bil skapte.

sølv-pilen

Her er en blå leaf med kolisjonskade og riper i lakken. Ser vist ut som at de har greid å treffe på fargen i vertfall.

https://youtu.be/DDtIf63cSg8?t=3m33s

Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

Øyvind.h

Skadevekk har tilbudt seg å forsøke på nytt til eier blir fornøyd. Ingen forsøk på bortforklaringer.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Sele

De som kan lakkering har ikke problem med og få rett farge. Jeg har store problem med og forstå at et seriøst lakkeringsverksted kan sende noe sånt i fra seg.

RuneW

Sitat fra: Øyvind.h på lørdag 11. juli 2015, klokken 09:37
Jeg har brukt firmaet Skadevekk på Alna på en kreftkjerre tidligere og var fornøyd med resultatet. Flere skader utbedret og man kunne ikke se hvor de hadde lakkert.

Anbefalte derfor en nærstående å bruke Skadevekk på Lysaker når han skulle fikse sin Leaf. Resultatet er ille.

Mitt spørsmål er om Leafen er spesielt vanskelig å matche ift farge? Resultatet er ille, men ikke fullt så ille som bildet tyder på. Bildet viser nok worst case ift lys og vinkel.

Skadene var nederst på døra. De har forsøkt seg på gradert lakkering. Svært ujevn overgang.

Jeg har blå Leaf og SkadeVekk i Sarpsborg gjorde i alle fall en formidabel jobb i mine øyne. Jeg klarer ikke fra noen vinkel eller i noe lys å se hvor overgangen mellom gammel og ny lakk er.

Så jeg tror ikke den blå Leafen er umulig å få bra i alle fall.
TM3 LR AWD
TMY LR AWD (bestilt)

Mr.Zero

Fikk omlakkert førerdør på bilen pga rustdannelse nederst. Døra ble skrudd av og utbedret. Fikk bilen tilbake - men nektet å kjøre rundt med to-farget hvit bil, for det var det den ble. Endte med lakkering av hele siden på bilen - en 2,5 år gml Citroen zero. Hvis noen tror at hvit er en lett farge for lakkerern, er det nok ikke det.
Man kan snakke om yrkesstoltet og kvalitet på arbeidet, men lakkfolket er presset på tid og bruk av materialer, så ofte blir det nok utlevert biler som ikke er helt bra. Ser man rundt seg i trafikken, er det også jammen meg mange bileiere med dårlig fargesyn. Og mange som driter i fargeforskjell.
Jeg kan ikke fordra det... Leifen var virkelig ille...!
Ski

Citroën C-Zero 2012, 63.000km - "motvillig" solgt - leveres 6/7-16
Honda Transalp 2001 - første batteriskift i 2012!
BMW i3 Full Pakke Protonic blue
www.rekkeviddeangst.com ..her blir det liv - trodde jeg, men så kom hurtigladerne...

Trekkoppbil

Hadde det vært et poeng om flere går sammen til et verksted for å få blanda en blåfarge, og ville det vært tryggere å ta flere biler sammen?

Finnes det noen som driver med dette på andre sida av grensa, og er det noe å spare på en harrytur?

På denne videoen, er det en skade etter 3:40. Etter 6:30 høres det ut som reparasjonen koster 40-50 pund som høres utrulig ut så jeg lurer på om jeg misforstod, og etter 8 minutter ser vi bilen etter rep.
https://www.youtube.com/watch?v=DDtIf63cSg8&feature=youtu.be&t=3m33s

TorC

Sitat fra: Trekkoppbil på mandag 20. juli 2015, klokken 12:47

På denne videoen, er det en skade etter 3:40. Etter 6:30 høres det ut som reparasjonen koster 40-50 pund som høres utrulig ut så jeg lurer på om jeg misforstod, og etter 8 minutter ser vi bilen etter rep.
https://www.youtube.com/watch?v=DDtIf63cSg8&feature=youtu.be&t=3m33s

Han sier at det koster rundt 450 pund. Grisebillig i mine øyne. Jeg hadde en tilsvarende skade, bare litt kraftigere. Den ble taksert til ca 60 000,-......  Jeg betalte 20 000,- bare for jobben hos et uavhengig verksted, så kom delene på toppen. Og i tillegg gjorde jeg demontering av bakseter, bakfanger og en del småting. Så slike skader er ikke billig i Norge...
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

sølv-pilen

Sitat fra: Trekkoppbil på mandag 20. juli 2015, klokken 12:47
Hadde det vært et poeng om flere går sammen til et verksted for å få blanda en blåfarge, og ville det vært tryggere å ta flere biler sammen?

Finnes det noen som driver med dette på andre sida av grensa, og er det noe å spare på en harrytur?

På denne videoen, er det en skade etter 3:40. Etter 6:30 høres det ut som reparasjonen koster 40-50 pund som høres utrulig ut så jeg lurer på om jeg misforstod, og etter 8 minutter ser vi bilen etter rep.
https://www.youtube.com/watch?v=DDtIf63cSg8&feature=youtu.be&t=3m33s

Hva som er forskjell på din link og den som jeg postet?

Sitat fra: sølv-pilen på lørdag 18. juli 2015, klokken 22:58
Her er en blå leaf med kolisjonskade og riper i lakken. Ser vist ut som at de har greid å treffe på fargen i vertfall.

https://youtu.be/DDtIf63cSg8?t=3m33s
Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA