Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Hva tenker dere om denne?

Startet av storform, onsdag 12. august 2015, klokken 12:27

« forrige - neste »

storform

Hei!
Hadde overlevering av bilen i dag, en inventory bil som hadde gått knapt 4000km. En flott opplevelse. Enda bedre ble det da jeg kom meg på veien. Et lite skår i gleden. Pga en ripe valgte Tesla å omlakkere begge dørene på førersiden (Midnight silver). Fin jobb, med unntak av at lakken har rent litt ved fremre dørhåndtak. Ikke mye, men nok til at jeg la merke til det med en gang. Han sa at de ville utbedre det. Han mente døren da må lakkeres på nytt. Er det virkelig nødvendig? Trodde kanskje dette kunne poleres ned? Blir i så fall uten bil et par dager, og det er jeg ikke så sugen på nå. Men det er vel greit å få fikset dette, selv om jeg frykter fargeforskjell ved ny lakkering. (Ser ingen fargeforskjell nå, selv i solskinn.)  Er det ikke merkelig at lakkverkstedet leverer fra seg bilen slik, de må jo ha sett det?
Ellers er jo bilen en drøm å kjøre. Eneste er at jeg hører mobil/gsm-støy på høyttalerne. Som om det kommer et anrop. Er det mulig å hindre dette? Har telefonen liggende mellom frontsetene. Takker så mye for svar.
Kia Soul EV Exclusive, caribbean blue - 2015. SOLGT
Tesla Model S85, midnight silver - 2015. SOLGT
Tesla Model 3, RWD, midnight silver - 2019

dosmont

Dette er ikke akseptabelt nei.
Full omlakkering, i den standarden som bilen originalt leveres i, alt annet er uakseptabelt.
Men hvis du bor i midtnorge, nekt å få bilen lakkert på Toyota Lade, de er amatører. (egen erfaring)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

storform

Hei!

Bor i Bergen, vet ikke hvilket verksted de benytter? Fargen er imidlertid super. De har nok bare vært litt uheldig. Det kan sikkert skje den beste, men stusser litt på at de leverer den fra seg slik. De må jo ha sett det selv? Uansett er Teslas service suveren. Ingen spørsmål. Dette blir utbedret med utlånsbil. Dog kjedelig å måtte levere fra seg den nye bilen. Er faren for fargeforskjell overhengende når de skal gjøre det på nytt?

ctr46

Telefonen kan ikke ligge der for da slår den inn på anlegget som du sier. Enten ha den i lomma, eller i koppholderen i midtarmlene eller skaff deg en sugekopp mobilholder som festes litt lenger opp. Da slipper du problemet.

Grattis med bil!! :D
85D

Cobos

I bukselomma funker det fint. En del bruker også håndtaket i selve døra som en mobillomme, men kjører du veldig aktivt er kanskje ikke det så lurt (som gjerne typisk skjer når man akkurat har fått bilen :)
Merk at bilnøklen og mobilen ikke liker hverandre. Er de i samme lomme erfarer jeg at nøkkelen ikke funker eller blir veldig ustabil. Og siden det er ny bil, skaff deg en sånn neoprene nøkkelholder siden den i plastikk er latterlig glatt. Mistet den flere ganger de første dagene, ved at den skle ut av hånda.

Cobos
Oslo
Model S60
Fantastisk bil i over 2 år, som jeg fortsatt gleder meg til å kjøre.

lurium

Det fikser micropaint lett eller kokstad lakkering og bilpleie (kjenner de godt).
Så hvis du kan velge så bruk kokstad lakkering så får du hellakkert opp perfekt.

Så tar du en lakkforsegling på bilen din etterpå.. en på OS tok min.
DA blir den som NY. Bokstavlig talt.

(Ikke bruk 1 dags butikkene ... han som polerte vekk swirls på min blå P85D brukte 3 dager på bilen.... for så å legge på gyeon mohs g2)

storform

Takker for at dere tar dere tid til å svare. Supert forum! Thomas M: Du nevner konkrete verksted, men ettersom Tesla tar dette, kan jeg jo ikke velge hvor de skal utføre jobben. De har vel avtale med en eller annen samarbeidspartner? Jeg leverer bilen hos Tesla på Minde, får utlånsbil, og henter min egen når jobben er gjort.

lurium

Tja er jo lov å håpe at de bruker et av de to.
Gratulerer med ny bil :)

twinpeaks

Sitat fra: ctr46 på fredag 10. juli 2015, klokken 00:46
Telefonen kan ikke ligge der for da slår den inn på anlegget som du sier. Enten ha den i lomma, eller i koppholderen i midtarmlene eller skaff deg en sugekopp mobilholder som festes litt lenger opp. Da slipper du problemet.

Grattis med bil!! :D

Hvis du har normale skinnseter (ikke NextGen), så kan telefonen også ligge i lomme foran sete uten at signal slår inn.
"Silberstreif", 85D, sølv metallic

Muffinman

Hmm, har de virkelig ikke fikset den gsm-støy feilen i produksjonen? Tror jeg får utslett om jeg får levert en bil til med samme produksjonsfeil to år etter den første...

Tai

Tesla kokstad i Bergen bruker Fana karosseri som sitt verksted. Har ingen erfaring med dem men får inntrykk at de er proffe.

Tai
Tesla Model S, grønn 85 Kwh,
Bestilt - 06/09-13
Finalized - 14/09-13
Bygget- 15/01-14
Transitt- 21/01-14
Klargjort- 28/02-14
Utlevering - 11/03 2014 kl 15:30!
Solgt - 25/08-17

-->Model X 75D, Midnight silver, 5 seter, premium, krem interiør, Oppgradert auto.
Bestilt 11/08-17
Kaos i Mytesla 02/09-17....
Ankommet Bergen  27/10-17
Utlevert 10/11-17

----------------------------------------------------------
"Ever notice that anyone going slower than you is an idiot, but anyone going faster is a maniac?" - George Carlin

_Christian

Trenger ikke lakkere om for det lille dryppet det. Snakk med Christer Rasmussen på OS. Han driver Rasmussen Autospa og kan lett våtslipe og polere opp dette.

storform

Jeg ble også forundret over at han mente det måtte omlakkering til. Men det ligger jo klarlakk utenpå lakken. Vil ikke denne bli fjernet totalt hvis man våtsliper det ned? Og da blir det gjerne vanskelig å legge på ny klarlakk akkurat her, uten at det blir ujevnt? Dette kan jeg svært lite om. Setter derfor stor pris på den kompetansen dere deler!

storform

De har tilbudt seg å omlakkere hele dørendøren. Er Micropaint et fullgodt alternativ? Både når det gjelder utseende og holdbarhet? Hva ville dere gjort hvis dere hadde valget? Kostnad er uten betydning for meg personlig, da utbedringen blir dekket.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA