Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Firmware 6.2

Startet av MbenzNo, onsdag 12. august 2015, klokken 10:23

« forrige - neste »

MbenzNo

Etter litt om og men har jeg endelig fått installert 11 kW lader i Garasjen. Men Zoe vil ikke lade fra den. :( Får feilmelding "Charging impossible"
Bilen lader fint fra identisk 11 kW lader/trafo hos forhandler. Elektriker finner ingen feil med installasjonen av lader/trafo. De forsøkte også å endre på faserekkefølge for å se om det hjalp. Har i kveld testet laderen mot en Tesla Model S og den ladet fint med nesten 16 A. Prøvde også å lade Zoe med Tesla sin ladekabel, men fikk samme feilmelding.
Elektriker skulle komme tilbake igjen i morgen, men han var av den formening at det er bilen som er problemet.
Jeg har selv målt litt i kveld, og det eneste jeg noterer er at spenningen inn på laderen er ca 418 V. Kan dette være utenfor akseptabel spenning for bilen?

Rav4_EV

Elektriker må koble sammen jord og nøytral på trafo'en.
Har er ikke den første som har glemt dette.

Be han ringe meg på 90608080 om han ikke skjønner dette.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

pudderjagar

Hvis du får slå av trafoen og sjekk om det er forbindelse mellom jordledningen og den blå fasen på den siden som går ut til laderen din. Er det ikkje forbindelse så mangler den. Denne må Zoe ha for å lade. 
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

MbenzNo

Sitat fra: Rav4_EV på torsdag 09. juli 2015, klokken 20:47
Elektriker må koble sammen jord og nøytral på trafo'en.

Spot On!
Det var dette som var problemet. 3,6 kW trafoene kommer ferdig lasket, 11 kW trafoene må laskes av elektriker ved installasjon.

Uansett så lader bilen nå med 11 kW

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA