Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Temperaturinnstilling for Carwings

Startet av MortenRA, onsdag 12. august 2015, klokken 09:19

« forrige - neste »

MortenRA

For første gang har jeg hatt behov for å lade telefonen i bilen, og gikk da utfra at det bare var å plugge i USB-porten, men den gang ei...

Mediaspilleren finner telefonen, men altså ingen lading. Er det såpass svak output på USBen? Noen som opplever det samme?

Fungerer heldigvis med USB i sigarettuttaket, men hadde håpet å slippe det ekstra mellomleddet.
Tesla Model S 75D - Soon to come

cra

Har aldri hatt problemer med å lade telefonen (iPhone). har du sjekka kabelen, evt. testa med annen kabel? Har du en mer strømhungrig telefon, kanskje? Jeg er ikke sikker på hva som er max output på USB i Leaf.
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

3irikur

Ja, USB-utgangen er så svak at den f.eks ikke klarer å lade en samsung S5. Det spørs hvor mye lading telefonen din krever for å lade. Tror den ligger på 500mAh.
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

MortenRA

Har forsøkt ulike kabler, men ser ut til at litt krevende telefoner som min Xperia Z2 og Samsung S6 etc blir for mye for USB-porten. Har ikke helt funnet ut hvor mye telefonene krever eller hva outputen på USB-porten leverer, men mindre telefoner ser ut til å fungere fint .

3irikur

Jøss, det var litt rart. Jeg bruker selv Sony Z2 og kan fint lade den gjennom porten på min 2014 Leaf... Men jeg har bare ladet gjennom dock-ladingen på mobilen. Det er mulig at vanlig lading krever mer?

Blå Ampera-e 2017

MortenRA

Jøss, det var merkelig! Men det er da magnet-kontaken du benytter på telefonen? Kan jo hende det er ulikt der :)

3irikur

Ja, det er den jeg bruker. Kan sjekke om jeg kan lade vanlig også! Kanskje det er forskjell fra Leaf til Leaf? Kan ikke se noen grunn til at 2014 tekna skal ha dårligere plugg enn 2014 acenta...

Blå Ampera-e 2017

SiLeaf

Sony z3'en  min lader heller ikke når jeg kobler den til. Men lurt å prøve med dockingen, det skal jeg teste :)
Jeg har en 2015 Acenta.

MortenRA

Håper ikke det er forskjell på Leafene hvertfall!  :) Skal se om jeg finner en magnetkontakt og prøve i morgen, da mye tyder på at det skal fungere.

Hvilken dokkingstasjon benytter du 3irikur? Mulig man må anskaffe seg noe slikt.

emil

Jeg har "motsatt" problem på min Samsung. Den nekter å lade fra alt av sigarettenner adaptere, men USB kontakten fungerer fint. Litt upraktisk på langtur når LeafSpy står på mye av turen. Løsningen jeg bruker nå er at jeg lader opp en batteripakke/powerbank fra sigarettenner og så lader mobilen fra denne igjen ved behov.

USB kontakten trenger jeg til musikk.

fws

Jeg får heller ikke ladet fra usb-kontakten. Men jeg må ha minimum 750mAh for at mobilen vil lade. Så da ble det 1Ah lader fra sigarettutaket.
Det som er litt rart er at den lader fra laptoppen. Og PC skjermen. Jeg har tydligvis en kresen tlf :D
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

Bekkenes

Det er jo et "sigarettlighter" uttak i bilen rett ovenfor USBen (sånn ca), mye bedre å bruke den uansett :)
TMS 75D 17 silver m/ Ultrahvite 25.11.2017
BMW i3 94Ah Fully Charged Edition 23.12.2016 > 16.11.2017 (30,000km)
Leaf Tekna Slate '13, Hentet 18.12.13 > 23.12.2016
58535km 23.12.2016
Avatarer/minibilder av Leaf til brukeren din (-:

Leon

Sitat fra: MortenRA på torsdag 09. juli 2015, klokken 18:39
Har forsøkt ulike kabler, men ser ut til at litt krevende telefoner som min Xperia Z2 og Samsung S6 etc blir for mye for USB-porten. Har ikke helt funnet ut hvor mye telefonene krever eller hva outputen på USB-porten leverer, men mindre telefoner ser ut til å fungere fint .
Det kan nok stemme at Xperia Z2 ikke kan lade fra USB-utgangen. Har opplevd det selv for en passasjer, og nå ser det ut til at jeg også har fått forklaringen. :)

Samsung S3 og S5 går greit, men det er bare så vidt den klarer å kompensere for bruk av Leaf Spy med hvit skjerm!
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Leon

Sitat fra: Bekkenes på fredag 10. juli 2015, klokken 12:49
Det er jo et "sigarettlighter" uttak i bilen rett ovenfor USBen (sånn ca), mye bedre å bruke den uansett :)

Konkluderte for et par uker siden med at Leaf'en ikke hadde noe 12V-uttak, da jeg behøvde det for en kjølebag, men tok en ekstra titt igjen nå. Sigarettenner var det dårlig med, men jammen var hullet der. Nyttig å lese elbilforum! :D
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

TorC

Jeg hadde samme problemet med min gamle telefon. Ved en tilfeldighet endret jeg innstillingene til hva telefonen skulle være når den er koplet til, og etter det ladet den helt fint. Aner ikke hvorfor den var sånn, for den ladet fra PC og veggkontakt, men ikke bilen. Etter å ha endret innstillingen ladet den der også.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.

Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA