Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Innsamlingsaksjon for Baltor

Startet av ihlhaug, onsdag 12. august 2015, klokken 08:56

« forrige - neste »

Tuxedo

Det er vel ikke Tide som er ansvarlig for det økonomiske ved skadeoppgjør?  Slik jeg forstår det er de bare agenter, og sette forsikringen ut til et konsesjonspliktig forsikringsselskap.  Alle forsikringsselskaper i EU/EØS er underlagt strengt offentlig tilsyn som skal garantere at de alltid er solvente.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Salvesen

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 04. november 2015, klokken 18:03
Det er vel ikke Tide som er ansvarlig for det økonomiske ved skadeoppgjør?  Slik jeg forstår det er de bare agenter, og sette forsikringen ut til et konsesjonspliktig forsikringsselskap.  Alle forsikringsselskaper i EU/EØS er underlagt strengt offentlig tilsyn som skal garantere at de alltid er solvente.

Vet ikke hvem som er ansvarlig, men tilbudet jeg har fått hos tide er via Zenith insurance PLC. Så de er ikke forsikringen, de bare finner ett selskap til "rimelig" pris. Og de fant de også! Men fortsatt usikker på om jeg skal ta tilbudet..
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuxedo

Sitat fra: Salvesen på onsdag 04. november 2015, klokken 18:05
Sitat fra: Tuxedo på onsdag 04. november 2015, klokken 18:03

Vet ikke hvem som er ansvarlig, men tilbudet jeg har fått hos tide er via Zenith insurance PLC. Så de er ikke forsikringen, de bare finner ett selskap til "rimelig" pris. Og de fant de også! Men fortsatt usikker på om jeg skal ta tilbudet..
Zenith Insurance PLC er registrert i Gibraltar, og underlagt tilsyn fra Gibraltar Financial Services Commission.  Hvor komfortabel du er med selskapet kommer vel an på hva man tror om sistnevnte Commission.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

lunitiks

2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Salvesen

Sitat fra: lunitiks på onsdag 04. november 2015, klokken 18:16
Sitat fra: Salvesen på onsdag 04. november 2015, klokken 18:05
Vet ikke hvem som er ansvarlig

Herlig beskrivende. Oser av trygghet

Hehe ja det er jo i grunn det! Men det skal dog sies at jeg ikke har funnet noen som har hatt problemer med de enda! og jeg har prøvd hardt de siste ukene :p
Svart S75D 2016(AP2.0)

lunitiks

For så vidt et gyldig poeng. Men tenk deg om før du handler. Tide er IKKE et forsikringsselskap, men en AGENT (mellommann, stråmann, formidler - SELGER). No more, no less. Dagen Tide sier takk og farvel får du andre å forholde deg til
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Tuxedo

Sitat fra: lunitiks på onsdag 04. november 2015, klokken 18:40
For så vidt et gyldig poeng. Men tenk deg om før du handler. Tide er IKKE et forsikringsselskap, men en AGENT (mellommann, stråmann, formidler - SELGER). No more, no less. Dagen Tide sier takk og farvel får du andre å forholde deg til
Den dagen kan han jo forsåvidt bare si opp forsikringen og finne seg et nytt selskap.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Salvesen

Ja jeg har nok slått meg til ro at de ekstra lappene i året er verdt det for å ha tryggheten i behold :-)
Svart S75D 2016(AP2.0)

lunitiks

Sitat fra: Tuxedo på onsdag 04. november 2015, klokken 18:44
Den dagen kan han jo forsåvidt bare si opp forsikringen og finne seg et nytt selskap.

Whatever you say  :)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Sandvika

Så sant ikke forsikringsselskapet har sagt opp avtalen med Tide, du ikke har fått beskjed, og krasjer.

Tuxedo

Sitat fra: Sandvika på onsdag 04. november 2015, klokken 20:05
Så sant ikke forsikringsselskapet har sagt opp avtalen med Tide, du ikke har fått beskjed, og krasjer.
Du har vel avtale direkte med forsikringsselskapet?
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

Sandvika

Forhåpentligvis, se min link på side 2 i tråden.

Harlex

DJIIIIZZZZZØØØØSSS...... La de som vil betale overpris på forsikring gjøre det og gi oss som får det billig gjøre det.... Har hatt en sak med Tide og det var ny frontrute.  Selskapet som stod i forsikringspapirene hos Riis bilglass var Zenith. Kunne ikke vært mer likegyldig... Jeg fikk ny rute jeg og ingen egenandel...... Smidig og greit....
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

Tuxedo

Sitat fra: Harlex på onsdag 04. november 2015, klokken 22:14
DJIIIIZZZZZØØØØSSS...... La de som vil betale overpris på forsikring gjøre det og gi oss som får det billig gjøre det.... Har hatt en sak med Tide og det var ny frontrute.  Selskapet som stod i forsikringspapirene hos Riis bilglass var Zenith. Kunne ikke vært mer likegyldig... Jeg fikk ny rute jeg og ingen egenandel...... Smidig og greit....
Ja, det er ikke ulovlig å være billig på forsikring for å skaffe seg markedsandeler med hensikt å konkurrere mot de etablerte.

Og nå det er sagt, så er det ingenting som tyder på at Zenith Insurance PLC er i noen som helst økonomiske problemer, gitt det jeg har hatt tid til å søke opp på Google.  De er registret i Gibraltar, men har mye av sin kundebase i UK.  Gibraltar er et britisk "protektorat", og er medlem i EU i kraft av Storbritannias medlemskap.  Gibraltar implementerer de fleste av EU-direktivene (flere enn Norge), men har fått et unntak når det gjelder MVA, uten at det er relevant for denne saken.  Så akkurat når det gjelder Zenith, så ville jeg ikke vært så veldig bekymret.

Disclosure:  Jeg er forsikret i et annet selskap enn Tide og Zenith.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA