Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Innsamlingsaksjon for Baltor

Startet av ihlhaug, onsdag 12. august 2015, klokken 08:56

« forrige - neste »

Tuxedo

Er det noen som har vært kunder hos Tide i mer enn et år?  Skal bli interressant å se hvor mye premien stiger ved neste hovedforfall.  Lokkepriser første året er et ikke helt ukjent fenomen i denne bransjen.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

SunSeeker

Sitat fra: o.b.lix på lørdag 05. desember 2015, klokken 13:25
Sitat fra: Powerflux på fredag 04. desember 2015, klokken 18:36
En ting som kan være kjekt å få avklart er om Tide er tilknyttet Finansklagenemda, tidligere forsikringsklagenemda.
http://www.finkn.no/vis.asp?id=1

Riktignok en frivillig ordning men seriøse selskaper er innunder denne ordningen og retter seg etter nemdas kjennelser!

DA er i alle fall Gjensidige utelukket ? http://www.bygdeposten.no/lokale-nyheter/atte-forsikringsselskap-svartelistet/s/1-43-2311171

Du må sjekke datoen på det du linker til. Den er snart 10 år gammel og ikke særlig relevant.

TeslaK

Har fått et utrolig godt tilbud fra Tide men kjenner jeg er veldig skeptisk.

Sjekket opp litt reviews på Zenith Insurance og det var ikke hyggelig lesning for å si det sånn..

http://www.reviewcentre.com/reviews123840.html
2019 Tesla Model S Performance
2012 Nissan Leaf

o.b.lix

Sitat fra: SunSeeker på lørdag 05. desember 2015, klokken 16:17
Du må sjekke datoen på det du linker til. Den er snart 10 år gammel og ikke særlig relevant.

Det er ikke uten grunn at den linken er gammel, det er fordi denne svartelista er lagt ned, forbrukerrådet gidder ikke å oppdatere denne.

Men poenget mitt var at alle forsikringsselskap har til dels saker som grenser til "motsatt" forsikringssvindel, der de skulle ha betalt ut og likevel ikke gjør, til tross for å være med i klagenemda som også sier de tar feil.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Havebigfun

Sitat fra: Havebigfun på søndag 29. november 2015, klokken 16:44
"– 10% ekstra rabatt for ordinære TOCN-medlemmer, 15% for Signaturmedlemmer.
– Bil nr. 2 får medlemmer samme bonus som bil nr 1; begrenset til 75% 1 år."
Gjelder rabatten for alle forsikringer eller bare for bil 1 og 2?
Sitat fra: o.b.lix på søndag 29. november 2015, klokken 18:49
Gjelder for alle forsikringer.
Hos meg gikk forsikringen opp med 970 kroner fra avtalt pris ved forhandlingen til prisen på det endelige forsikringsdokumentet- dernest får jeg rabatt kun på Tesla og ikke de ørten andre forsikringenene jeg også har.
Dette virker smått useriøs. Er det noen som kan bekrefte at TOCN rabatten gjelder alle forsikringer, altså også hus, hytte, båt, krokbilen osv??

Anderwin

Sitat fra: TeslaK på lørdag 05. desember 2015, klokken 20:25
Har fått et utrolig godt tilbud fra Tide men kjenner jeg er veldig skeptisk.

Sjekket opp litt reviews på Zenith Insurance og det var ikke hyggelig lesning for å si det sånn..

http://www.reviewcentre.com/reviews123840.html

Ikke bra :/

Harry el

For en krisemasimering. Tide MÅ forholde seg til norske og EU regulerte lover hva skade erstatninger osv. Tide har lokale kontorer og lokale rådgivere. En må fysisk i kontakt å få pris av de. Under denne rådgivningen kan kunden spørre om dekninger og hva skade som blir dekket. Dette kvalitetsikrer kunden i forhold til skader. Tide er ny på markedet, men å få drive forsikring kreves det utrulig mye til økonomi av kvart selskap. Eit forsikringsselskap kan ikke ha gjeld. Syns heller folk bør vere mer skeptisk til Codan, Nemi osv som ikke har lokale kontor, der en kanskje blir satt til skadebehandler i f.eks Danmark, eller Tyskland...

Harry el

Sitat fra: Tuxedo på lørdag 05. desember 2015, klokken 15:10
Er det noen som har vært kunder hos Tide i mer enn et år?  Skal bli interressant å se hvor mye premien stiger ved neste hovedforfall.  Lokkepriser første året er et ikke helt ukjent fenomen i denne bransjen.

Dette er vel ikke Tide alene om da -  utover indexregulering kan ikke forsikringen gå banas. Tide har vel lokal kontor og du kan bare snakke med din lokale rådgiver om prisen "spretter" opp etter 1 år. Det er ikke like enkelt med et selskap som ikke har lokal tilknytning. Der må du kanskje slå 5 siffret telefon nr med tast ditt og datt før en kommer til riktig rådgiver..

Powerflux

Sitat fra: Harry el på tirsdag 08. desember 2015, klokken 08:14Syns heller folk bør vere mer skeptisk til Codan, Nemi osv som ikke har lokale kontor, der en kanskje blir satt til skadebehandler i f.eks Danmark, eller Tyskland...
Vel, Nemi har kontorer på Bryn I Oslo. Har selv måttet ta turen dit for å strekke dem skikkelig.
det hjelper det  ;D
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

Harry el

Sitat fra: Powerflux på tirsdag 08. desember 2015, klokken 08:43
Sitat fra: Harry el på tirsdag 08. desember 2015, klokken 08:14Syns heller folk bør vere mer skeptisk til Codan, Nemi osv som ikke har lokale kontor, der en kanskje blir satt til skadebehandler i f.eks Danmark, eller Tyskland...
Vel, Nemi har kontorer på Bryn I Oslo. Har selv måttet ta turen dit for å strekke dem skikkelig.
det hjelper det  ;D

Ja men vent til du får en skade - da tror jeg du ikke kan dra til Bryn i Oslo.. De har eller iallefall hadde , skadeavdelingen i Danmark..

Harry el

Sitat fra: tonl på fredag 10. juli 2015, klokken 12:06
Jeg er litt skeptisk når jeg ser på regnskapstallet til firmaet.¨

http://www.proff.no/selskap/tide-forsikring-as/krager%C3%B8/forsikring/Z0IB1Q30/

http://www.hegnar.no/okonomi/artikkel335749.ece

Om de har aldri så mye tap så må de utbetale til kundene ved skade, de er de lovpålagt! Tror du Codan eller Nemi er bedre? Eller Frende da de begynte forsikring tidleg på 2000 tallet?? Tide er "kjendisenes" selskap, da får de medieoppslag som dette...

Sandvika

Nå trekker du en veeldig gammel tråd ut av sammenhengen. Les heller de påfølgende sidene. Det er på det rene at Tide ikke får kalle seg for en forsikringsselskap, men er agent for andre utenlandske selskap.

RaBalder

Uten å trekke frem hverken det ene eller det andre selskapet....


Det kan være stor forskjell på hvordan et selskap oppleves i et kundeforhold selv om selskapet følger loven til punkt å prikke.

Det er vel denne forskjellen man fisker etter erfaringer på.

  • Er det et selskap som setter kunden i sentrum og gjør et eventuelt skadeoppgjør effektivt.
  • Eller er det et selskap som gjør ting svært vanskelig for kunden.

Merk, i begge tilfellene kan selskapet følge loven.....

Harry el

#118
Sitat fra: Sandvika på tirsdag 08. desember 2015, klokken 10:59
Nå trekker du en veeldig gammel tråd ut av sammenhengen. Les heller de påfølgende sidene. Det er på det rene at Tide ikke får kalle seg for en forsikringsselskap, men er agent for andre utenlandske selskap.
De kan kalle seg hva de vill for meg så lenge de gir gode priser og har effektive skadeoppgjør med kunden i fokus.

Sandvika

Sitat fra: Harry el på tirsdag 08. desember 2015, klokken 12:10
Sitat fra: Sandvika på tirsdag 08. desember 2015, klokken 10:59
Nå trekker du en veeldig gammel tråd ut av sammenhengen. Les heller de påfølgende sidene. Det er på det rene at Tide ikke får kalle seg for en forsikringsselskap, men er agent for andre utenlandske selskap.
De kan kalle seg hva de vill for meg så lenge de gir gode priser og har effektive skadeoppgjør med kunden i fokus.
Joa, men du henviste til et irrelevant innlegg fra halvt år tilbake. Videre så kom det en påstand om at Nemi og Codan ikke var noe bedre. Begge disse selskapene scorer med "MEGET GOD" likviditetsgrad, hvor Tide "IKKE TILFREDSTILLENDE".  Tide har ikke hodet over vannet, men får litt luft nå å da gjennom et sugerør opp til investorene. Dette er er fakta, hvorvidt er er relevant eller ikke er et annet spørsmål da det er en annen part som er assurandør for din bil. Tide vil nok strekke seg langt for å holde deg fornøyd, men til slutt er du prisgitt bakenforliggende selskap. Om forsikringsselskapet i bakhånd synes Tide tar for høy risiko så vil de kanskje stramme inn? 

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA