Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Prisøkning pga valuta er et faktum. Hva gjør dere med X reservasjon?

Startet av EL-Chupa, tirsdag 11. august 2015, klokken 23:31

« forrige - neste »

GOS

Sitat fra: mecanica vergara på onsdag 22. juli 2015, klokken 23:20
Veldig bra. Håper det er greit at jeg låner skjemaet ditt til å legge inn mine tall i morgen.
[/quote]

Helt greit. Kan sende deg Excel dataene på PM i morgen om du vil.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

mecanica vergara

Ser ut som en S85 fyller på ca. 35% mer kW på en time med SC fra 0-90% SOC.

En S60 fyller 52kW
En S85 fyller 70kW

Hvordan legger du ut en visning av Exel arket GOS. Får jeg vite det vil jeg legge ut en sammenstilling av en del av punktene på veien fra 0 - 90 SOC. Det ser ut som S85 ligger litt foran opp til 60% hvor S60en tar inn det den mistet.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

mecanica vergara

Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

GOS

Sitat fra: mecanica vergara på torsdag 23. juli 2015, klokken 14:29
Ser ut som en S85 fyller på ca. 35% mer kW på en time med SC fra 0-90% SOC.

En S60 fyller 52kW
En S85 fyller 70kW

Hvordan legger du ut en visning av Exel arket GOS. Får jeg vite det vil jeg legge ut en sammenstilling av en del av punktene på veien fra 0 - 90 SOC. Det ser ut som S85 ligger litt foran opp til 60% hvor S60en tar inn det den mistet.

Vet ikke, det var derfor jeg sendte deg dataene. Jeg tror grunnen til at jeg ikke fikk lagt ut arket var at min var 2010 eller 2013 versjon med extension xlsx, men om du lage det som eldre utgave som gir extension xls så skal det gå an å legge ved Excel fil. Det jeg gjorde i går var å ta bilde (Snipping tool) av relevant del av Excel arket, lagret det på PC-en og lastet det opp som ett vedlegg.

For de som reagerer dersom en leser at S85 fyller 70 kwh frem til 90% så stemmer det med hva bilen rapporterte som "påfylt" når jeg skiftet til "Energy" visning. Den viste 78 kwh ved fylling fra 0 til 100 % SOC.
(Nå har jeg ikke kjørt fra 100 til 0 uten stopp eller pause på minst en dag, men med de pausene jeg har hatt så indikerer instrumentpanelet et forbruk på typisk 73-75 kwh eksludert Vampire Drain etc for å kjøre fra 100 til Charge Now)
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Cowboystrekk

Ved 20% SOC har jeg som regel alltid 102 kW på min S60 forutsatt at batteriet er varmt nok, noe det er litt vanskelig å anslå.
Tesla Model S 2013 - SOLGT
Tesla Model 3 SR+ 2020 - >

Øyvind.h

#50
Sitat fra: mecanica vergara på onsdag 22. juli 2015, klokken 23:00
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 22. juli 2015, klokken 22:13
Ved 15% har jeg ca 117kW.

Ved 30% har jeg 104kW.
Jeg ser at du har ca. 6 minutter fra 15 - 30%. Der har jeg 7-8 minutter. Så det ser ut som S60 er tregere prosentmessig på lav SOC. Har du noen målinger lenger opp?
Har haugevis av målinger. Problemet er at jeg tidligere brukte tkm som grunnlag. Nå bruker jeg prosent. Jeg ser at oppe på 70% SOC er forskjellen både i prosent og kW mindre. Men jeg ankommer stort sett alltid med lav SOC slik at det for meg er differansen ved lav/middels SOC som har praktisk betydning.
Lader aldri høyere enn 60-70% såfremt ikke pausen varer så lenge. På Elverum i dag ladet jeg til 55%, og det var langt mer enn behovet da kona var inne for å kjøpe milkshake.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

mecanica vergara

Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 23. juli 2015, klokken 16:59
Sitat fra: mecanica vergara på onsdag 22. juli 2015, klokken 23:00
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 22. juli 2015, klokken 22:13
Ved 15% har jeg ca 117kW.

Ved 30% har jeg 104kW.
Jeg ser at du har ca. 6 minutter fra 15 - 30%. Der har jeg 7-8 minutter. Så det ser ut som S60 er tregere prosentmessig på lav SOC. Har du noen målinger lenger opp?
Har haugevis av målinger. Problemet er at jeg tidligere brukte tkm som grunnlag. Nå bruker jeg prosent. Jeg ser at oppe på 70% SOC er forskjellen både i prosent og kW mindre. Men jeg ankommer stort sett alltid med lav SOC slik at det for meg er differansen der som har praktisk betydning.
Lader aldri høyere enn 70-80% såfremt ikke pausen varer så lenge.
Jeg har sett litt på tkm i forhold til ladehastigheten i kW. Denne er helt vill og følger ikke hverandre på bilen min. Har dere S85 eiere noen erfaringer med dette.
Sølv 75D hentet desember 2107
Sort 3SR+

Øyvind.h

Sitat fra: mecanica vergara på torsdag 23. juli 2015, klokken 17:03
Sitat fra: Øyvind.h på torsdag 23. juli 2015, klokken 16:59
Sitat fra: mecanica vergara på onsdag 22. juli 2015, klokken 23:00
Sitat fra: Øyvind.h på onsdag 22. juli 2015, klokken 22:13
Ved 15% har jeg ca 117kW.

Ved 30% har jeg 104kW.
Jeg ser at du har ca. 6 minutter fra 15 - 30%. Der har jeg 7-8 minutter. Så det ser ut som S60 er tregere prosentmessig på lav SOC. Har du noen målinger lenger opp?
Har haugevis av målinger. Problemet er at jeg tidligere brukte tkm som grunnlag. Nå bruker jeg prosent. Jeg ser at oppe på 70% SOC er forskjellen både i prosent og kW mindre. Men jeg ankommer stort sett alltid med lav SOC slik at det for meg er differansen der som har praktisk betydning.
Lader aldri høyere enn 70-80% såfremt ikke pausen varer så lenge.
Jeg har sett litt på tkm i forhold til ladehastigheten i kW. Denne er helt vill og følger ikke hverandre på bilen min. Har dere S85 eiere noen erfaringer med dette.
Nei ladehastighet i kmt har jeg aldri fulgt med på. Det er bare vås på SC. Men jeg har sjekket kW ved forskjellige tkm. Eks kW ved 300tkm på batteriet.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

GOS

Sitat fra: mecanica vergara på torsdag 23. juli 2015, klokken 17:03
Jeg har sett litt på tkm i forhold til ladehastigheten i kW. Denne er helt vill og følger ikke hverandre på bilen min. Har dere S85 eiere noen erfaringer med dette.

Om du tenker på det den oppgir i Ladehastighet i form av tkm/t når du er på SC så stemmer den bare i starten og ved lav SOC er min erfaring. Ellers er den helt på tryne. Skulle jeg trodd på de tallene så skulle ladetiden vært betydelig kortere.
Model 3, LR AWD, MCR, svart/svart levert februar 2019
Model 3, 2 stykk reservert 09:20 31.03.2016, reservasjons ID 365692 og 365695
S85 blå, levert juni -14, solgt jan 2019

Tesladigger

Tror den viser gjennomsnitt for hele ladesyklusen, ikke eksakt hastighet til enhver tid.
Lykkelig eier av Tesla Model S 85 siden nov 2013
Tesla Model ≡ reservert

Muffinman

Den viser gjennomsnitt for hele ladeseansen, ja. Det gjør den også ved AC-lading, men siden hastigheten da er konstant (som oftest) vises korrekt verdi. Man kan se dette ved å f.eks. lade en time eller to på f.eks. 13A og lese av verdien. Juster så ladestrømmen opp eller ned, og du vil se at km/t endrer seg sakte. Har du ladet lenge før endringen tar det lengre tid enn om du har ladet kort tid.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA