Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Detektivarbeid: Finne fremtidige Superchargers?

Startet av Lars H., tirsdag 11. august 2015, klokken 20:24

« forrige - neste »

Lars H.

Jeg har tenkt å kjøpe en brukt elbil til maks 80k. Den skal brukes til å frakte meg og varer. Men ikke hver dag. Er trilling det eneste fornuftige, eller er det noen andre modeller som bør vurderes?

Og hva bør man sjekke ved kjøp av brukt elbil? Jeg er grønn på alt som har med bil å gjøre, både el og fossil.

Rødkleiv

Think fansen vil sikkert komme på banen med mer eller mindre gode forslag.

For 80' ville jeg helt klart kjøpt en trilling.

Du kan vurdere å ta med noen som har greie på bil eller få et verksted til å teste den hvis du er usikker. Trilling er vel uansett ikke regnet som det største riskokjøpet, det er lite trøbbel med en slik bil.



TB

Trilling har vist seg som robuste,  liten risiko for feil. Om du kjøper ein som fortsatt har litt garanti igjen vil det vere få ting som kan gå gale. Import biler har normalt 3 år garanti ,  men dei kostar gjerne mindre så det kan gjerne vere godt kjøp det og.

Det trilling manglar er kjøyre lengde, spesielt vinterstid, der varme behovet gjer at faktisk rekkevidde kan komme ned mot 60-70 km.

Lasteplass er god om du legg ned baksetet. Du kan ha med mykje varer i ein trilling.
Lørenskog
Hyundai KONA electric 2019 ( venteliste 2017 - 2019)
Citroen C-Zero 2012 med OVMS - 97 000 km - solgt 2019

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA