Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nyinnkjøpt Nissan Leaf Tekna 2013

Startet av LimaNovember, tirsdag 11. august 2015, klokken 18:27

« forrige - neste »

LimaNovember

Hei.

Jeg var å så på en brukt 2012 Leaf SL her en dag og koblet til LeafSpy som viste såpass gode tall at jeg ble litt mistenksom. Hva tror dere? Har BMS blitt nullstilt her? L1/L2s på 0 høres jo rart ut, eller er det jeg som leser av dette feil (Er ikke veldig dreven som Leaf spion) ?

--LN
------
2015 Tesla Model S70D # 71'000km -> 117'000km+
x 2012 Nissan Leaf # 49'000 km -> 108'000km
x 2004 Volvo V50 2.4 # 128'000km -> 217'000km

LeafSwe

Jeg tror BMS blitt nullstilt.
Onormalt bra verden och konstigt med 0 laddningar
3P+
3SR+

emil

Nøyaktig 100% og 0 ladinger høres ikke helt riktig ut.

Noen ganger kan det ta litt tid før alle tallene er oppdatert, men snakker bare om noen ekstra sekunder.

Powerflux

Dette oser bambus lang vei!
17500 km og 0 antall ladinger :o

Nullstille BMS er ikke noe hvermannsen driver med....hvem er det som selger denne?
Japan Leaf, levert juni 2013.
137000 km. 1 bar forsvunnet.
Tesla S70D Facelift, levert juni 2016.
52000 km.
Hyundai Kona Electric, levert mars 2019
13000 km.

emil

Eneste bilene jeg finner på finn.no som kunne passe er fra en av de største importørene av USA-Leaf i Oslo-traktene, men tror ikke de ville drevet med sånne tvilsomheter.

VIN som avsløres av bildet passer heller ingen registrerte biler her i landet.

leafnor

Ville holdt meg langt unna denne.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

emil

Ville holdt et lite øye med den, sjekket med LeafSpy et par ganger. Koble til ladekabel og se hva som skjer.

Her kan man nesten frykte at den allerede har mistet en kapasitetsbar og at noen ladinger etter nullstilling gjør at den forsvinner igjen, derfor den kanskje nullstilles etter hver lading.

Men dette er fortatt bare spekulasjoner. Litt mer om bilen og hvor i landet og eventuellt selger hadde vært fint.

Trekkoppbil

Det første jeg ville sjekke opp, er om bilen har fått nytt batteri, og i så fall kan den være gull verdt.
Jeg har undra meg over hvordan man kan se om en bil har fått nytt kjørebatteri. Kan du se det på carfax?
Er bilen gått 3 år i sørstatene, så kan det være sannsynlig at den har nytt batteri. I byer som Phoenix, AZ, regner man ei levetid på 2,5 år for batteriet.

LimaNovember

Emil, du har rett i din antagelse av hvor bilen er til salgs. Kan BMS nullstilles ved lading eller frakobling av 12V batteriet? Dette var det eneste som visstnok var gjort. Ble ikke noe kjøp.
------
2015 Tesla Model S70D # 71'000km -> 117'000km+
x 2012 Nissan Leaf # 49'000 km -> 108'000km
x 2004 Volvo V50 2.4 # 128'000km -> 217'000km

emil

Sitat fra: LimaNovember på torsdag 09. juli 2015, klokken 15:01
Emil, du har rett i din antagelse av hvor bilen er til salgs. Kan BMS nullstilles ved lading eller frakobling av 12V batteriet? Dette var det eneste som visstnok var gjort. Ble ikke noe kjøp.

Hadde min bil inne til bytte av DC-DC i desember, måtte selv nullstille ting og tang først da alt krasjet ved å ta 12V batteriet en halvtimes tid, og under byttet var jo også alt frakoblet. Alt av batteristatus og antall ladinger ble værende etterpå.

Ellers er det jo bare å koble på ladekabel et par tre ganger for å se om antallet L1/L2 ladinger øker.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA