Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading

Startet av Torpedo Ted, tirsdag 11. august 2015, klokken 12:49

« forrige - neste »

Sjøhyene

Det er ingen preferanser eller logikk bak. Det er  en elendig sw, full av bugs. Og det værste er at den har vært akkurat like dårlig siden tidenes morgen, som nå er ca 3  år.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

Fastlane83

Skal på langtur i påska. Krsand-Trondheim. Fungerer det med tripplanner i navigasjon mtp ladesteder og tider, eller er det bedre å regne på det selv?
Tesla Model S 85D, FP72XXX
Tesla Model 3, RN107805460

RaBalder

Slå av trip-planlegging for navigasjon. Det er den som ødelegger alt.

Når den er deaktivert, så vil jeg ikke lengre kalle navigasjon en katastrofe.
Kunne vært bedre, JA.  Men den er brukandes og ingen katastrofe.

Mine langturer består av flere etapper til neste supercharger (eller ladepunkt).

• Tast inn neste ladepunkt som destinasjon. Sjekk at det er rett rute/vei.
  • Bytt til Energi-appen og trip-fane.
  • Lad nok til at man kommer frem med en sikkerhetsmargin
  • Jeg ønsker meg 10% igjen på batteriet når jeg kommer frem dersom føret er bra. Er det ordentlig dårlig vil jeg ha 20% igjen
  • Følg med litt underveis at planen holder.

Jeg drev tidligere på med regneark med avstander, hastigheter, føreforhold og ladetider.

Har sluttet med "papirarbeidet" og bruker nå bare energi-appen.

FU73

jeg får min 70D først om et par uker, så har ikke fått testet ut hvordan alt dette fungerer. Men denne energi-appen. er dette en app som ligger på bilen? sikkert mye lettere når man sitter i bilen og trykker seg frem litt :)
2016 Model S 70D

RaBalder

Sitat fra: FU73 på søndag 21. februar 2016, klokken 18:39
jeg får min 70D først om et par uker, så har ikke fått testet ut hvordan alt dette fungerer. Men denne energi-appen. er dette en app som ligger på bilen? sikkert mye lettere når man sitter i bilen og trykker seg frem litt :)
Ja, energi-appen er en del av store skjermen i bilen.

Cirion

Fikk melding om oppdatert kart i dag. Den fant også en ny rute hjem fra marka. Håper en del av veiene som mangler har kommet med,
Kjører Model S Signature P85+ eller X100D 7s. X90D 5s solgt.

cirys1

Den fungerer fint i nærområdet, skal du langt 30 mil++ så man navigere ifra SC til SC, nitrist men for å begrense "skadene" er dette eneste måte.. :P

o.b.lix

Etter det oppdaterte kartet i dag, har i alle fall eikåstunnellen kommet med (1,5 år siden den åpnet).

Dette er tunnel rett utenfor SC i Bergen.
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

fonberg

Jeg fikk oppdatert kart tidligere denne uka. Etter dette har navigasjonen begynt å legge inn noen helt latterlige omveier på den faste ruta på vei til jobb... (Og nei, det skyldtes ikke mye trafikk på den vanlige ruta)
-2018 i3 FC
-2017 S90D
-2012 Leaf
---
Model Y bestilt.
-TOCN-signaturmedlem.

Jejl

Sitat fra: o.b.lix på tirsdag 23. februar 2016, klokken 22:40
Etter det oppdaterte kartet i dag, har i alle fall eikåstunnellen kommet med (1,5 år siden den åpnet).

Dette er tunnel rett utenfor SC i Bergen.

Oppdaget i dag at også Solasplitten som åpnet for over 3 år siden er nå kommet på kartet. Tesla imponerer med lynraske oppdateringer.

Einstein

Gammel tråd, men gjelder fremdeles navigasjonen...

Jeg har aldri fått melding om oppdatert kart, og Tesla sier det kommer med vanlige SW-oppgraderinger. Min finner fremdeles ikke den nye veien fra Sokna mot Hemsedal.

Har noen fått oppdatering hvor den er med? Skulle gjerne vite det sikkert før jeg tar bilen til service nå i august.
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

Tuxedo

Kartoppdateringer er separate oppdateringer (har i hvert fall vært det tidligere).  Du får egen melding på skjermen når kartet er oppdatert.  Tror jeg har fått tre eller fire oppdateringer siden jeg mottok bilen november 2013.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

turfsurf

Var ikke kartoppdateringer kun for de med Techpakke?
Model Y Performance Pearl White - i bestilling
I-Pace HSE Corris Grey 2019 - The Englishman
i3 120Ah Imperial Blue 2019  - city fun
x - Model X 100D Pearl White 2017 - Flying Circus
x - Model X 90D premium - kansellert
x - Stormtrooper i3 2015 (lobotomized perfection)
x - Pearl White S 85D 2015 (Release Candidate)
x - Pearl White S 85 2013 (Beta)

Einstein

Jeg har techpakke, så den burde være inkludert i så fall.

Men har aldri fått melding om kartoppdatering ila året jeg har eid bilen.

Men ser noen den nye veien mot Hemsedal? Hvis noen gjør det har de i hvert fall nyere kart enn jeg har.
Grå S60, P59xxx (loaner kjøpt av Tesla juni 15)

EXCEL

På mandag kom vi hjem fra en ukes europatur. Turen startet nord i Danmark med hovedstopp i Amsterdam og Paris. Hjemturen fra Paris gikk via Moseldalen. Påstanden om "navigasjon er en katastrofe" er kanskje basert på navigasjon utenfor hovedstamnettet? Vi opplevde ett system som geleidet oss perfekt inn og ut av de forskjellige motorveiene, inn og ut av byene og inne i byene 8)
OT: fantastisk bil og et overlegent ladenettverk  ;D
Full elektrisk fra 18.06.16
e-Golf (2014) mars 2019
Model S 75D desember 2017
Think Lithium 4-seter (2011) 18.06.16
Model S 70D 20.11.15 (Solgt)
e-UP (Solgt)
Think Zebra (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA